(verder kan ikm omenteel nog niet)
Jammer. Alle modellen zitten op een lijn, zondag is het weg met de winter. Die toch moet dus zaterdag en met geluk (als het zonder niet dooit) op zondag verreden worden. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 19:47 uur, door Bronk
Zondag 4 graden...
Toevallig, dat alles sublimeert in de zon, waar het het warmst is. Er was wel degelijk water, en weer vastvriezend ijs. Kijk maar eens naar de bomen, ik weet niet hoe het daar is, maar in zowel Eindhoven als Nijmegen ligt er bijna niks meer op, alleen aan de schaduwkant vaak nog een beetje. In Eindhoven was dit zelfs zaterdagmiddag al het geval!
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
Tja in het zuidwesten, ten eerste het is daar al niet te koud, rond -2 graden en met de zon erbij, verder is het binnen een stad of dorp iets warmer dan op het platteland, zout wordt overal gestrooid etc. en zo zijn er nog meer factoren waardoor de sneeuw kan smelten. Maar ga me niet vertellen dat bij -5 graden de zon het sneeuw doet smelten, dan zal de sneeuw in de bergen ook snel verdwenen zijn.
Veel kaarten en berekeningen geven voor het weekend dooi aan. Ook voor het zuidoosten (Limburg)?
Ik zag de laatste dagen namelijk vaker kaartjes voorbij komen waarbij het zuidoosten (Limburg) in de min bleef terwijl de rest van het land in de plus zat.
En anders zondag, dan is het tenminste ook niet zo koud voor die schaatsers en natuurlijk het publiek
Zondag gedaan met winter =(
Nee hoor het is nog steeds een dynamische situatie. Een lagedrukgebied boven IJsland laat de hogedrukblokade afbuigen naar ons toe. We krijgen "de vinger" dus! Maar de kou zit nog steeds behoorlijk diep in Europa, dus het kan echt alle kanten op met de winter. Paar vette sneeuwstormen zijn nog wel welkom hier
Jaa.. Straten zijn allemaal vrij, ook waar ijs (harde sneeuw) oplag.. plots weg.. maar ook het gras een beetje hoor..
Lol, hier heeft zich hetzelfde plaatsgevonden met -6 graden overdag afgelopen zaterdag. Achter in onze tuin waar het dan nog een fractie kouder is en waar geen zout licht. Maar dat heeft ook te maken dat de sneeuw op donkere oppervlakten lag. Die februarizon is krachtiger dan je denkt.... | Gewijzigd: 6 februari 2012, 19:47 uur, door onno333