De mensen denken al aan dooi terwijl we nog midden in een koudegolf zitten, die nog zeker minstens 5 dagen duurt Morgenvroeg is het plaatselijk weer -20 in de Benelux.
Die finale dooi komt er zowizo wel, maar geniet nu maar eerst van de eerste koudegolf in 15 jaar ! CFS berekent dat februari een véél te koude maand wordt, dus volgens mij doet Koning Winter ook later deze maand nog een serieuze poging
Oh nu ook al hoor. Er is echt al heel veel sneeuw weggesmolten door de zon, ook al lag de maximumtemperatuur nooit hoger dan -3 of -4.
Volg me ook op twitter: https://twitter.com/#!/PhotographyMvA
En like me op facebook: http://www.facebook.com/MaximVanAsseldonkPhotography
De mensen denken al aan dooi terwijl we nog midden in een koudegolf zitten, die nog zeker minstens 5 dagen duurt Morgenvroeg is het plaatselijk weer -20 in de Benelux.
Die finale dooi komt er zowizo wel, maar geniet nu maar eerst van de eerste koudegolf in 15 jaar ! CFS berekent dat februari een véél te koude maand wordt, dus volgens mij doet Koning Winter ook later deze maand nog een serieuze poging
Volgens mij doet Koning Winter of Koning Beer later ook nog een serieuze poging, we zijn nog niet zomaar van de kou af! Net zoals iemand hier al voorspeld had dat dat zijn voorgevoel was (ik weet even niet meer wie), die had ook volgende week wat warmere temperaturen voorspeld en dan vanaf ongeveer 20 feb weer ijskoud (dan kunnen ze net zo goed eind feb de Elfstedentoch rijden, hoeven ze nu ook niet zoveel moeite te doen voordat de dooi invalt )
Weet niet waar je zit, maar zou misschien een klein afgebroken wolkje kunnen zijn, stelt niks voor
De zon heeft daar met directe instraling weinig invloed op,het is de transportkoude over land met vanwege de sneeuwlaag een hoge reflectie waarde die onze winter tot eind maart kan rekken.
Zolang de wind maar voortdurend gunstig waait kan het hier tot begin mei nog koud blijven.
Hoe vaak is al niet gezegd dat dit komt door sublimatie, oftewel het is juist te koud!
Nee hoor Het dooide wel degelijk. Bij sublimatie krijg je geen water wat hier zeker wel het geval was
nee hoor hier smelt het ook je ziet echt het water
maar is ook niet moeilijk als ae hier in mechelen zoveel strooien je glijdt bijna uit over het zout | Gewijzigd: 6 februari 2012, 19:27 uur, door Jens
Sneeuw verdampt gewoon, ook al is het koud. (zolang de zon erop schijnt)
Hoeft niks met dooi te maken te hebben.
Precies... Waarschijnlijk gaan we nu naar temperaturen van rond het vriespunt met veel sneeuwkansen! Dat is ook leuk en eindelijk weer wat spektakel in de pluimen! Eens kijken wat de oper gaat doen zo meteen
Hoeft niks met dooi te maken te hebben.
Bij verdamping krijg je geen water Dan zie je de sneeuw gewoon verdwijnen. Het was wel degelijk dooi in de zon. Het gedruppel... De plassen. Bij verdamping heb je dat water niet
Edit: foto van zaterdag als bewijs!
| Gewijzigd: 6 februari 2012, 19:30 uur, door thunder and lightning