We weten toch allemaal wel hoe onbetrouwbaar die zijn.
Voor de mensen die kort van geheugen zijn zal ik nog even vertellen waarom.
Als je de LT pluim van een week geleden erbij pakt met de verwachting voor vandaag hadden we nu ongeveer
in een tuinstoel in de zon buiten kunnen gaan zitten.
Leg de dagelijkse pluimen maar eens naast elkaar en kijk eens wat er nu werkelijk van terecht komt.
De score is alleen goed op korte termijn.
Dat geeft op zich niet maar je moet er geen waarde aan hechten.
Ik kan me wel voorstellen dat het plannen van grote evenementen lastig kan zijn als je juist afhankelijk bent van de lange termijn. Daar kun je dus wel eens goed de mist mee in gaan. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 18:23 uur, door Han
This is just the start
Ik denk dat men eerder zich zorgen moet gaan maken over de gevolgen van (zeer) koud winterweer. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:09 uur, door Debbieke
We weten toch allemaal wel hoe onbetrouwbaar die zijn.
Voor de mensen die kort van geheugen zijn zal ik nog even vertellen waarom.
Als je de LT pluim van een week geleden erbij pakt met de verwachting voor vandaag hadden we nu ongeveer
in een tuinstoel in de zon buiten kunnen gaan zitten.
beetje overdreven, al was het uiteindelijk wel veel kouder
| Gewijzigd: 6 februari 2012, 18:28 uur, door pressna
Ja goed gezegd, het is nu al zeer geslaagd allemaal en we hebben niet te klagen, zeker niet in de context van deze winter, waarbij het even leek alsof we zo de lente in zouden gaan. Maar ja heel de winter dit weer, zeg 3 maanden, ik denk dat dat ook de neus uitkomt, ben je er ook wel klaar mee of gewend aan, tevens enorme gasrekening.
Pluimen geven dooi aan
Geen hoop meer
Winter 2011/2012 voorbij
*dramamodus uit*
Was het een week gelden ook niet zo dat de pluimen dooi aangaven (vooral GFS)? KNMI repte over 85% kans op zachter weer rond deze datum. Nu zitten we nog steeds met matige vorst overdag en vannacht zal op menig station de -15 worden gehaald. ''In een koude periode pakken zachtere leden vaak kouder uit'' Ik maak me er totaal niet druk om. Ik durf te wedden dat de dooi morgen weer is uitgesteld en ga me er ook geen zorgen over maken. Als woensdagavond de kaarten nog steeds niet-vooruitgeschoven dooi aangeven ga ik me ietwat zorgen maken. En dan nog we hebben 2 superweken gehad in de voorheen waardeloze winter. Overigens denk ik dat het nog wel 2 1/2 of 3 weken wordt. Het is hier al vaak besproken en ook ik geef toe dat het een superscenario zou zijn. Tot en met volgende week vorst en dan een flinke dooiaanval met megaveel sneeuw met een paar dagen later het eerste voorjaarsweer. *droomt verder* Nee geniet van het heden en geniet van de winter die ons nog rest, hoelang die ook nog mag duren
Klopt, acht het ook niet realistisch! NoGaps is een stuk beter met met op vrijdag mooie transportkou d.m.v. een niet vastliggend scandihoog van 1045hpa.
Tja UKMO. Die is nog zwabbert nog erger als GFS. Die presteer de laatste tijd echt bagger!
KNMI maakt ook geen verwachtingen op 1 run
Uitgifte: 06/02/2012 15.12 uur LT is ook al van 3,5 uur geleden
EDIT: Oeps is wel pluim voor Limburg | Gewijzigd: 6 februari 2012, 18:43 uur, door onno333
This is just the start
Ik denk dat men eerder zich zorgen moet gaan maken over de gevolgen van (zeer) koud winterweer.
en toen werd je wakker en realiseerde je dat het februari is en dus niet het BEGIN kan zijn;)
over een maand schijnt de zon zo hard dat het ijs gwn wegsmelt .
over een maand schijnt de zon zo hard dat het ijs gwn wegsmelt .
Ja over een maand, in deze maand kan nog veel gebeuren.