WEEKEINDE CRUCIAAL VOOR DE SPROKKELWINTER
Valt tijdens het weekeinde het doek voor de tot de verbeelding sprekende sprokkelwinter 2012? De kans daarop is een stuk groter geworden nu met name het Europees weermodel (ECMWF) de as van de hogedrukzone naar het zuiden laat zakken en het hogedrukzwaartepunt boven of nabij de Britse Eilanden projecteert. In dat geval gaat de wind zaterdag/zondag uit richtingen tussen west en noord waaien en komt de aanvoer van beduidend minder koude (zee)lucht op gang.
Hoewel deze ontwikkeling redelijk haaks staat op de verwachtingssessie van zondagavond (verwerkt in de pluim en de vooruitzichtentabel) baart deze ontwikkeling (bekeken door een ‘winterse bril’) zorg. Het gaat in dezen namelijk niet alleen om de operationele verwachting (de oper) maar er zijn nogal wat volgelingen. Eerst maar even de maandagavondsessie afwachten om te zien of het echt allemaal zo’n vaart gaat lopen.
ja en beter gaat de bewolking in noordwest friesland en op de noordzee even weg want de temp wil zo niet echt dalen
Mee eens, echt iedereen gaat voor fikse dooi na het weekend. Er zijn amper aanwijzingen te zien dat de winter blijft na het weekend, mijn inziens. We hebben dan twee prachtige winterse weken gehad met hopelijk als afsluiter een elfstedentocht. Al mag het mij altijd langer doorgaan | Gewijzigd: 6 februari 2012, 17:48 uur, door Sanwa
Het is hier 2 graden geweest, =( voorspelden ze -2 als maximum.. pffff als dit iedere dag zo word...:S
Duurt nog wel een week of 3 voordat die dan weer wat kunnen gaan doen.
Niet vergeten dat de grond nat de vorst in is gegaan
Duurt wel fff voordat de vorst daar uit is......
Zowiezo wel prachtige koudegolf, de koudste die ik ooit heb meegemaakt want in 1996-1997 was ik nog te jong om enige herinnering te hebben
Hopelijk komt de dooi wel met sneeuw in de alpen en niet met hoogje boven de alpen want dan is ook de skivakantie om zeep
eindelijk weer normaal fietsen zonder op mijn bek te gaan lol
Hier lag alles goed, fietspaden vrij, banen(hoofdbanen) vrij.. Alles goed vrij voor verkeer, naja nu is bijna alles vrij, enkel nog de resten
vreemd!?
hoe komt dat?
vreemd!?
hoe komt dat?
Wss omdat het vanjou UIT de wind is..?
Zowiezo wel prachtige koudegolf, de koudste die ik ooit heb meegemaakt want in 1996-1997 was ik nog te jong om enige herinnering te hebben
Hopelijk komt de dooi wel met sneeuw in de alpen en niet met hoogje boven de alpen want dan is ook de skivakantie om zeep
Ik hoop het van harte dat de pluim vanavond wat anders uit de hoge hoed tovert en anders zal en moet de Elfstedentocht op zaterdag of zondag gereden worden op een paar millimeter na zullen ze het toch niet laten doorgaan?