Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
KJW
Lid
6 februari 2012, 14:02 uur | Bericht #333528
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 12:55 uur We zijn nu net een weekje onderweg en het hele land is inmiddels gek van de elfstedenkoorts. Ik moet daar vreselijk om lachen. Want weer begint iedereen – tegen beter weten in – na amper een weekje vorst (waar hebben we het nou helemaal over? Een weekje, kom op mensen)

We hebben een officiele koude golf achter de rug met minimum temperaturen van dik in 20. Aankomende week is het ook nog dik winters met plaatselijk zeer strenge vorst. Een elfstedentocht behoort serieus tot de mogelijkheden. En dan kom jij aan met een weekje vorst? Dergelijke omstandigheden zijn hier in Nederland best zeldzaam. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:10 uur, door Marga
MeesterJ
Lid
6 februari 2012, 14:02 uur | Bericht #333529
heat index is voor zomermaanden
Waarom deze advertentie?
6 februari 2012, 14:04 uur | Bericht #333531
Citaat van KJW, maandag 6 februari 2012, 14:02 uur We hebben een officiele koude golf achter de rug met minimum temperaturen van dik in 20. Aankomende week is het ook nog dik winters met plaatselijk zeer strenge vorst. Een elfstedentocht behoort serieus tot de mogelijkheden. En dan kom jij aan met een weekje vorst? Dergelijke omstandigheden zijn hier in Nederland best zeldzaam.
en het zegt ook wel iets als zelf friezen de koorst al beginnen te krijgen. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:10 uur, door Marga
6 februari 2012, 14:06 uur | Bericht #333535
Ik zeg dan maar zo,als het er toch van moet komen,dan maar gelijk lekker het voorjaar in.

Het is btw nu al net wel vorst op enkele plekken. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:15 uur, door Sanwa
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
jones
Lid
6 februari 2012, 14:10 uur | Bericht #333541
Ik neem hier nu toch ook lichte dooiverschijnselen waar hoor, de zon is zo sterk! De temp flirt met het vriespunt en de sneeuw voelt typisch nat aan, er zijn zelfs al wat groene stukken op het gras

Ik vind het raar dat zowat heel Nederland nog onder -3° zit
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
Ben47
Lid
6 februari 2012, 14:12 uur | Bericht #333544
Laten we hier niet opnieuw een discussie over de gevoelstemperatuur voeren en allerlei onzin vertellen. Er is hier op O-O een topic voor met tabel waaruit je de gevoelstemperatuur kan afleiden.

'We gebruiken het dus als maat voor het extra warmteverlies bij een persoon. Bij het bepalen van de gevoelstemperatuur gaat men uit van een gezond en volwassen persoon van gemiddelde lengte die wandelt.'

zie verder: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...oelstemperatuur
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
6 februari 2012, 14:12 uur | Bericht #333545
Citaat van jones, maandag 6 februari 2012, 14:10 uur Ik neem hier nu toch ook lichte dooiverschijnselen waar hoor, de zon is zo sterk! De temp flirt met het vriespunt en de sneeuw voelt typisch nat aan, er zijn zelfs al wat groene stukken op het gras

Ik vind het raar dat zowat heel Nederland nog onder -3° zit

Sneeuw gaat hard hoor nu,wel of geen kracht van de zon.
Vorst of geen vorst,maakt weinig uit.

QUOTE(Ben47 @ Feb 6 2012, 14:12) <{POST_SNAPBACK}>
Laten we hier niet opnieuw een discussie over de gevoelstemperatuur voeren en allerlei onzin vertellen. Er is hier op O-O een topic voor met tabel waaruit je de gevoelstemperatuur kan afleiden.

'We gebruiken het dus als maat voor het extra warmteverlies bij een persoon. Bij het bepalen van de gevoelstemperatuur gaat men uit van een gezond en volwassen persoon van gemiddelde lengte die wandelt.'

zie verder: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...oelstemperatuur

Begin er zelf dan ook niet over | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:16 uur, door Sanwa
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
6 februari 2012, 14:15 uur | Bericht #333540
Citaat van KJW, maandag 6 februari 2012, 14:02 uur .. En dan kom jij aan met een weekje vorst? ...

Ja, een weekje vorst, op een hele winter die meer herfst leek dan winter. Da's toch de moeite niet? Ik bedoel maar te zeggen, dat er erg weinig nodig is om sommige mensen de realiteitszin kwijt te laten raken. Of heb ik vanmorgen iets anders gezien en gehoord bij de persco van de rayonhoofden?
bogytje
Lid
6 februari 2012, 14:23 uur | Bericht #333550
- Wat betreft de dooi voor aankomend weekend, afwachten en al de runs bekijken en zeker de winter nog niet zo snel opgeven, we hebben zolang moeten wachten op het winterweer dat het nu ff nog mag doorgaan.
Ben47
Lid
6 februari 2012, 14:26 uur | Bericht #333552
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 14:15 uur Ja, een weekje vorst, op een hele winter die meer herfst leek dan winter. Da's toch de moeite niet? Ik bedoel maar te zeggen, dat er erg weinig nodig is om sommige mensen de realiteitszin kwijt te laten raken. Of heb ik vanmorgen iets anders gezien en gehoord bij de persco van de rayonhoofden?
KWJ schreef volgens mijn scherm: 'We hebben een officiele koude golf achter de rug met minimum temperaturen van dik in 20. Aankomende week is het ook nog dik winters met plaatselijk zeer strenge vorst. Een elfstedentocht behoort serieus tot de mogelijkheden. En dan kom jij aan met een weekje vorst? Dergelijke omstandigheden zijn hier in Nederland best zeldzaam.' en jij quote slechts datgene waardoor je weer in herhaling valt.
Als je nu eens inging op wat hij inhoudelijk schrijft.

Over realiteitszin gesproken. Voor jou maakt het blijkbaar niet uit of het een periode is van bijv (bij wijze van spreken) -40 graden of -5 graden. Een weekje is maar een weekje, toch? | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:27 uur, door Ben47
Noem mij de naam van de instantie die opdracht geeft tot een onderzoek van het klimaat en ik geef u per ommegaande het verwachte resultaat van het onderzoek.
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 14:29 uur | Bericht #333555
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 14:15 uur Ja, een weekje vorst, op een hele winter die meer herfst leek dan winter. Da's toch de moeite niet? Ik bedoel maar te zeggen, dat er erg weinig nodig is om sommige mensen de realiteitszin kwijt te laten raken. Of heb ik vanmorgen iets anders gezien en gehoord bij de persco van de rayonhoofden?

We hebben gewoon te maken met een normale winter tot nu toe. Maar wat is nu eigenlijk je probleem? Dat niet iedereen zoals jij denkt en ervaart ?
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
JustSmile
Lid
6 februari 2012, 14:29 uur | Bericht #333556
Citaat van lentekriebels, maandag 6 februari 2012, 13:36 uur Daarom is het ook een gevoelsmeting. dingen zoals een thermometer voelen nu eenmaal niets.

Wel weet ik van vroeger dat als je een nat watje rond de punt van de thermometer doet je dan wel een lagere temperatuur krijgt door de wind. maar of dit nu zo goed werkt met temperaturen onder nul

Uhh... volgens mij maakt het wel uit of de thermometer in/uit de zon en/of wind hangt. Ergo "gevoelstemperatuur".
6 februari 2012, 14:32 uur | Bericht #333557
Citaat van Ben47, maandag 6 februari 2012, 14:26 uur Voor jou maakt het blijkbaar niet uit of het een periode is van bijv (bij wijze van spreken) -40 graden of -5 graden. Een weekje is maar een weekje, toch?

Ja, dat klopt!
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, vind ik een weekje vorst peanuts. Ook wanneer er in die week een koudegolf is geweest. Voor de zomer geldt dat net zo: een weekje hittegolf en de rest regen en te koud, dan spreek je toch ook niet over een goeie zomer, of wel soms?
IS m'n antwoord zo inhoudelijk en reeël genoeg?
;-)
6 februari 2012, 14:32 uur | Bericht #333558
@Overbuurman.
Dit is en blijft een Wintertopic waar, over het algemeen, winterliefhebbers te vinden zijn die het liever zien vriezen dat het kraakt dan dat het 10graden in de plus is en waar menigeen in de depressiemode schiet bij een slechte pluim. Maar ik vind wel dat de deskundigen hier toch een vrij realistisch beeld geven elke keer. Men maakt elkaar gek.
En als het nu toch van dooi komt komend weekend (realistisch maar ik hoop nog van niet) laten we dan maar een Lente-topic openen met de voorspelling voor de eerste "rokjesdag".
GHoekstra
Lid
6 februari 2012, 14:35 uur | Bericht #333562
Hier in Harlingen vriest het nog lekker -6,1°C.
pressna
Lid
6 februari 2012, 14:37 uur | Bericht #333568
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 14:32 uur Ja, dat klopt!
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, etc ...
;-)

Wanneer begon voor jou de winter dan?

Verder ben ik niet zo geschokt door de runs van EC/GFS. De trend naar wat normaler temperaturen voor februari zag je al een aantal dagen aankomen. Nu zien we een overgang naar wat normaler temperaturen, zo rond het vriespunt, met bijbehorende neerslag, in welke vorm dan ook.
GFS heeft al een aantal keer een poging gedaan om na een tijdelijke opleving van de temperaturen weer voor volop winter te gaan. Laten we die ontwikkelingen wat meer in de gaten houden?
En hoewel ik Friesland zeker de 11steden gun vind ik een weekje wat minder koud maar met wat meer neerslag etc ook wel erg interessant. Kaarten en pluimen met alleen maar diepvrieskou en zon gaan ook wel wat vervelen! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:45 uur, door pressna
6 februari 2012, 14:37 uur | Bericht #333569
@ ErikV. Dat ben ik met je eens.
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 14:38 uur | Bericht #333566
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 14:32 uur Ja, dat klopt!
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, vind ik een weekje vorst peanuts. Ook wanneer er in die week een koudegolf is geweest. Voor de zomer geldt dat net zo: een weekje hittegolf en de rest regen en te koud, dan spreek je toch ook niet over een goeie zomer, of wel soms?
IS m'n antwoord zo inhoudelijk en reeël genoeg?
;-)

Zomaar een weekje vorst??
We hebben te maken met een historische winter/koudegolf
Ik ga hier niet helemaal uitleggen waarom, maar lees dit even;
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer..._koudegolf.html
;)
albalinda
Lid
6 februari 2012, 14:38 uur | Bericht #333570
Gfs 14.00 uur voor t N/0 geeft nog wel een gemid. temperatuur van rond 0 voor as. zondag
Voor de rest zie aankomende dagen........
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Sebas81
Lid
6 februari 2012, 14:44 uur | Bericht #333578
Zie de pluim van gisteren en vandaag. Voor aankomende zondag een verschil in de pluimen van ongeveer 6 graden in één Run. Ik zou eerst de run van vanavond en morgenvroeg afwachten, als deze twee runnen ook dooi gaan aangeven dan zou het na het weekend wel eerst eens afgelopen kunnen zijn met dit winterweer. Van de afgelopen run zou ik niet van in paniek raken, elke winter met goede winterkaarten heeft er wel een run tussen met mindere of slechte kaarten.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.473 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 32 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 32, lezen 3 mensen het topic "Herfstdiscussietopic 2024".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden