We hebben een officiele koude golf achter de rug met minimum temperaturen van dik in 20. Aankomende week is het ook nog dik winters met plaatselijk zeer strenge vorst. Een elfstedentocht behoort serieus tot de mogelijkheden. En dan kom jij aan met een weekje vorst? Dergelijke omstandigheden zijn hier in Nederland best zeldzaam. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:10 uur, door Marga
en het zegt ook wel iets als zelf friezen de koorst al beginnen te krijgen. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:10 uur, door Marga
Het is btw nu al net wel vorst op enkele plekken. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:15 uur, door Sanwa
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik vind het raar dat zowat heel Nederland nog onder -3° zit
'We gebruiken het dus als maat voor het extra warmteverlies bij een persoon. Bij het bepalen van de gevoelstemperatuur gaat men uit van een gezond en volwassen persoon van gemiddelde lengte die wandelt.'
zie verder: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...oelstemperatuur
Ik vind het raar dat zowat heel Nederland nog onder -3° zit
Sneeuw gaat hard hoor nu,wel of geen kracht van de zon.
Vorst of geen vorst,maakt weinig uit.
'We gebruiken het dus als maat voor het extra warmteverlies bij een persoon. Bij het bepalen van de gevoelstemperatuur gaat men uit van een gezond en volwassen persoon van gemiddelde lengte die wandelt.'
zie verder: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...oelstemperatuur
Begin er zelf dan ook niet over | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:16 uur, door Sanwa
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ja, een weekje vorst, op een hele winter die meer herfst leek dan winter. Da's toch de moeite niet? Ik bedoel maar te zeggen, dat er erg weinig nodig is om sommige mensen de realiteitszin kwijt te laten raken. Of heb ik vanmorgen iets anders gezien en gehoord bij de persco van de rayonhoofden?
KWJ schreef volgens mijn scherm: 'We hebben een officiele koude golf achter de rug met minimum temperaturen van dik in 20. Aankomende week is het ook nog dik winters met plaatselijk zeer strenge vorst. Een elfstedentocht behoort serieus tot de mogelijkheden. En dan kom jij aan met een weekje vorst? Dergelijke omstandigheden zijn hier in Nederland best zeldzaam.' en jij quote slechts datgene waardoor je weer in herhaling valt.
Als je nu eens inging op wat hij inhoudelijk schrijft.
Over realiteitszin gesproken. Voor jou maakt het blijkbaar niet uit of het een periode is van bijv (bij wijze van spreken) -40 graden of -5 graden. Een weekje is maar een weekje, toch? | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:27 uur, door Ben47
We hebben gewoon te maken met een normale winter tot nu toe. Maar wat is nu eigenlijk je probleem? Dat niet iedereen zoals jij denkt en ervaart ?
Wel weet ik van vroeger dat als je een nat watje rond de punt van de thermometer doet je dan wel een lagere temperatuur krijgt door de wind. maar of dit nu zo goed werkt met temperaturen onder nul
Uhh... volgens mij maakt het wel uit of de thermometer in/uit de zon en/of wind hangt. Ergo "gevoelstemperatuur".
Ja, dat klopt!
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, vind ik een weekje vorst peanuts. Ook wanneer er in die week een koudegolf is geweest. Voor de zomer geldt dat net zo: een weekje hittegolf en de rest regen en te koud, dan spreek je toch ook niet over een goeie zomer, of wel soms?
IS m'n antwoord zo inhoudelijk en reeël genoeg?
;-)
Dit is en blijft een Wintertopic waar, over het algemeen, winterliefhebbers te vinden zijn die het liever zien vriezen dat het kraakt dan dat het 10graden in de plus is en waar menigeen in de depressiemode schiet bij een slechte pluim. Maar ik vind wel dat de deskundigen hier toch een vrij realistisch beeld geven elke keer. Men maakt elkaar gek.
En als het nu toch van dooi komt komend weekend (realistisch maar ik hoop nog van niet) laten we dan maar een Lente-topic openen met de voorspelling voor de eerste "rokjesdag".
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, etc ...
;-)
Wanneer begon voor jou de winter dan?
Verder ben ik niet zo geschokt door de runs van EC/GFS. De trend naar wat normaler temperaturen voor februari zag je al een aantal dagen aankomen. Nu zien we een overgang naar wat normaler temperaturen, zo rond het vriespunt, met bijbehorende neerslag, in welke vorm dan ook.
GFS heeft al een aantal keer een poging gedaan om na een tijdelijke opleving van de temperaturen weer voor volop winter te gaan. Laten we die ontwikkelingen wat meer in de gaten houden?
En hoewel ik Friesland zeker de 11steden gun vind ik een weekje wat minder koud maar met wat meer neerslag etc ook wel erg interessant. Kaarten en pluimen met alleen maar diepvrieskou en zon gaan ook wel wat vervelen! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:45 uur, door pressna
Op een winter die tot voor een paar weken meer op herfst leek, vind ik een weekje vorst peanuts. Ook wanneer er in die week een koudegolf is geweest. Voor de zomer geldt dat net zo: een weekje hittegolf en de rest regen en te koud, dan spreek je toch ook niet over een goeie zomer, of wel soms?
IS m'n antwoord zo inhoudelijk en reeël genoeg?
;-)
Zomaar een weekje vorst??
We hebben te maken met een historische winter/koudegolf
Ik ga hier niet helemaal uitleggen waarom, maar lees dit even;
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weer..._koudegolf.html
;)