Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
6 februari 2012, 12:01 uur | Bericht #333432
Citaat van MeesterJ, maandag 6 februari 2012, 11:59 uur maar wat geeft die dan aan bij jou??

hier echt -4...dat de sneeuw in de zon wegsmelt, daar kan ik mee inkomen, maar officieel mag dat geen dooi heten denk ik??

Nee ok letterlijk genomen niet, ik heb het -3.7 nu 1029.9Hpa 57% vochtigheid
Jeronimo
Lid
6 februari 2012, 12:03 uur | Bericht #333436
Citaat van akitaina, maandag 6 februari 2012, 11:48 uur Jan is hier al licht aan dooien nu voelt echt warm aan was dit voorspeld deze temp vandaag ?

Ik denk dat je thermometer naar de thermometerdokter moet...

Waarom deze advertentie?
Franky43
Lid
6 februari 2012, 12:06 uur | Bericht #333440
Nou hier in Noord Limburg vriest het een dikke 5 graden.
6 februari 2012, 12:20 uur | Bericht #333450
Hier 0 graden, wtff was -2 voorspelt..
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
6 februari 2012, 12:24 uur | Bericht #333453
Hier in heerenveen, vriest het in de schaduw nog steeds 4 graden, maar als ik de temperatuur meter omhang in het zonnetje staat ie op dik 6 graden boven nul.

De zon heeft al aardig kracht zo in februari.

Ben net even hier in de buurt bij een slootje geweest en inderdaad in de zonkant dooit het flink en staat het water erop.
6 februari 2012, 12:26 uur | Bericht #333455
Hopelijk veranderen de kaarten, en na zondag nog vorst, en geen dooi
Marlies
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 12:27 uur | Bericht #333457
Citaat van cermisan, zondag 5 februari 2012, 23:22 uur Mij is zojuist opgevallen dat er een enorme kring rond de maan te zien is. Ik heb hem geprobeerd op de foto te zetten maar helaas heb ik hiervoor niet het geschikte materieel. Ik ben benieuwd of dit ook door jullie is waargenomen en of iemand wel de mogelijkheid heeft om het te fotograferen. Ben benieuwd.

PS weet iemand wat deze kring veroorzaakt?

Halo's hebben een voorspellende betekenis: een kring om zon of maan is vaak een voorbode van een weersverslechtering door de nadering van een warmtefront.

Bron: wikipedia.

Bovenstaande kan dus kloppen met wat de kaarten voorspellen voor aankomend weekend, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat het een definitieve verslechtering en dus einde winter is?
Jeronimo
Lid
6 februari 2012, 12:33 uur | Bericht #333460
Weeronline weet het ook niet op LT.
Dan regen, dan weer sneeuw, dan weer regen, dan weer sneeuw... | Gewijzigd: 6 februari 2012, 12:35 uur, door Jeronimo
gvh
Lid
6 februari 2012, 12:37 uur | Bericht #333464
Citaat van Marl, maandag 6 februari 2012, 12:27 uur Halo's hebben een voorspellende betekenis: een kring om zon of maan is vaak een voorbode van een weersverslechtering door de nadering van een warmtefront.

Bron: wikipedia.

Bovenstaande kan dus kloppen met wat de kaarten voorspellen voor aankomend weekend, maar dit hoeft toch niet te betekenen dat het een definitieve verslechtering en dus einde winter is?

Ja, maar zo mag je het niet interpreteren: een kring rond de zon nu op maandag kan geen warmtefront voorspellen voor aankomend weekend hoor. Er kan hoogstens ongeveer een dag tussen zitten. De cirrus waarin je kring ziet, gaat op een tijdspanne van ongeveer 24u over in cirrostratus en vervolgens altostratus. Het kan natuurlijk ook dat het warmtefront oplost of niet doortrekt, en dan komt er niets na de kring ...
front
Lid
6 februari 2012, 12:37 uur | Bericht #333465
dat zeg ik: kring om de maan die kan vergaan! kring om de zon huilen vrouw en kinderen om!
GHoekstra
Lid
6 februari 2012, 12:37 uur | Bericht #333466
Harlingen
Temp volgens weerstation 1 -7,3°C
Temp volgens weerstation 2 -7,7°C
6 februari 2012, 12:38 uur | Bericht #333468
Van mij mogen de kaarten weer de kant van gisteren kiezen.. Niet van nu.. Hopen dat de 12z run van gfs beter is
Jdolky
Lid
6 februari 2012, 12:42 uur | Bericht #333470
Citaat van akitaina, maandag 6 februari 2012, 11:48 uur Jan is hier al licht aan dooien nu voelt echt warm aan was dit voorspeld deze temp vandaag ?

De kracht van de zon doet de sneeuw langzaam smelten, lijkt net of het dooit, maar het is nog gewoon overal onder nul.

Voelt nu idd lekker warm! Heerlijk vooral achter glas | Gewijzigd: 6 februari 2012, 12:43 uur, door Jdolky
Mijn Flickr
Nooms
Lid
6 februari 2012, 12:46 uur | Bericht #333473
6 februari 2012, 12:50 uur | Bericht #333477
Het is niet echte dooi. Het komt echt door de kracht van de zon. Er is een mooi naampje voor die ik al ergens voorbij heb zien komen in het
forum. Sublimatie?? Instraling...
Marlies
Lid
6 februari 2012, 12:51 uur | Bericht #333478
Citaat van weatherfox, maandag 6 februari 2012, 12:37 uur Ja, maar zo mag je het niet interpreteren: een kring rond de zon nu op maandag kan geen warmtefront voorspellen voor aankomend weekend hoor. Er kan hoogstens ongeveer een dag tussen zitten. De cirrus waarin je kring ziet, gaat op een tijdspanne van ongeveer 24u over in cirrostratus en vervolgens altostratus. Het kan natuurlijk ook dat het warmtefront oplost of niet doortrekt, en dan komt er niets na de kring ...

Oké, bedankt voor de uitleg.

| Gewijzigd: 6 februari 2012, 12:52 uur, door Marlies
6 februari 2012, 12:55 uur | Bericht #333480
Beste onweer-onliners,
Ik loop hier nu sinds november vorig jaar mee, nadat ik een tijdje als gast meelas. Alhoewel ik het een enorm leerzaam forum vind, zijn er ook dingen waar ik zo m’n bedenkingen over heb.
In de periode voorafgaand aan dit weekje winter zag je een hoop wishfull thinking. Maar het hielp niet: die winter wilde maar niet komen. En als er dan eens een beetje hoop gloorde in de kaarten van dik 2 weken verder (lekker realistisch ook), ontstond hier een euforische jubelstemming (“zou het dan toch?”, “Gaat er toch iets moois gebeuren?”).
De eerste de beste die dat hele minieme sprankje hoop de grond in boorde, werd genadeloos neergesabeld. Vooral niks ten nadele van de winter zeggen, want dat wordt je hier niet in dank afgenomen. Terwijl dit forum ook een podium zou moeten bieden aan hen die geen fan van winter zijn. Heel jammer, want zo vermoord je de discussie.
Hoe dan ook, de winter kwam uiteindelijk en behoorlijk hard. We zijn nu net een weekje onderweg en het hele land is inmiddels gek van de elfstedenkoorts. Ik moet daar vreselijk om lachen. Want weer begint iedereen – tegen beter weten in – na amper een weekje vorst (waar hebben we het nou helemaal over? Een weekje, kom op mensen) te roepen dat “De Tocht Der Tochten” er toch echt gaat komen.
En opnieuw: wishfull thinking. Want we hebben dan toch echt nog een hele forse koude periode nodig, wil het ijs overal dik genoeg zijn. Vanmorgen hebben we gehoord dat dat nog heel ver weg is. Dus, laat die elfstedentocht toch los. Als het volgende week nog steeds vriest dat het kraakt (-10 overdag, -15/-20 ’s nachts, elke nacht), dan praten we nog eens.
Sinds vandaag lijken de kaarten ook nog eens een andere wending aan het verdere verloop van de winter te geven. En massaal schieten we in de ontkenningsstuip.
“We laten ons door één slechte run toch niet van de wijs brengen?”
“Het duurt nog een week, er kan nog veel veranderen”
Vreemd dat toen er een week van te voren de eerste koude run er was, iedereen er ten volle van overtuigd was: de winter komt.
Nu is er een warmere run die dooi aankondigt en dan roepen we ineens dat het niet waar is? Dat het niet kan?
De GFS-pluimen deugden niet, de EC’s wel. Welnu, beide modellen beginnen inmiddels angstig veel op elkaar te lijken met de aankondiging van dooi. En nu?
Of die dooi er komt? Ik durf er niets over te zeggen. Zou ik dat wel doen, dan roept iedereen gelijk: Onderbouwing! Kaarten! Zo niet, dan is het niet waar!!
Dus ik kijk wel uit om op basis van een gevoel iets te zeggen over wel of geen dooi. We zullen het zien, ik denk er het mijne van, wat dat ook moge zijn.
Volgens mij moet je als winterliefhebber hier in Nederland blij zijn met ieder graadje vorst. Maar binnen een week kan het ook afgelopen zijn.
Kijk maar naar de huidige pluimen. We zullen zien wat ervan terecht komt.
Tot die tijd wens ik alle winterliefhebbers een mooie tijd toe. Geniet ervan zolang het kan.
zwoof
Lid
6 februari 2012, 13:02 uur | Bericht #333484
Citaat van Overbuurman, maandag 6 februari 2012, 12:55 uur Beste onweer-onliners, Edit Sanwa: KNIP
Kortom heel menselijk allemaal Ik zou er me niet te druk om maken | Gewijzigd: 6 februari 2012, 13:37 uur, door Sanwa
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
BacciB
Lid
6 februari 2012, 13:04 uur | Bericht #333491
Lichte dooi met veel sneeuw kan ik nog meeleven maar geen saaie dooiaanval met temperaturen richting de 5 graden.
It's time to snow!
erik1979
Lid
6 februari 2012, 13:05 uur | Bericht #333493
Vraagje, waarom voelt een temperatuurmeter de gevoelstemperatuur niet? Vraag zal vast al weleens gesteld zijn maar vraag het toch
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
1 Gebruiker leest nu dit topic, onderverdeeld in 1 gast en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.473 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
1 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 28 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 28, lezen 1 mensen het topic "Sunna stelt zich voor..".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden