Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
akammd
Lid
5 februari 2012, 22:53 uur | Bericht #333117
Citaat van Henri_Gent, zondag 5 februari 2012, 22:47 uur Als je de pluimen de laatste dagen hebt gevolgd van GFS dan weet je maar al te goed dat daar niks van klopt! Enkele dagen geleden gaven die nog aan de vandaag de dooi zou inzetten. Gisteren gaven die nog aan dat het gewoon zeker nog 10 dagen zou vriezen met amper leden boven nul! Nu plots weer volop dooi. Doe mij maar pluimen van EC

Met mijn opmerking bedoelde ik of het zou lukken nu eens wel de juiste informatie te plaatsen. Natuurlijk is GFS gewoon bagger!
Gijs
Lid
5 februari 2012, 22:56 uur | Bericht #333121
bibberpluim voor regio zuidoost(limburg) tot 16 feb. (dus nog 11 dagen minimaal) ijsdagen!! wordt een memorabele winter dit! Ik wil het de winter van uiterste noemen! op naar de elfstedentocht!!:)
pluim_volledig_06380.png
Waarom deze advertentie?
Jeroen71
Lid
5 februari 2012, 22:56 uur | Bericht #333122
Komende –betrouwbare- 5 dagen vooruit laten vanaf dinsdag onder regie van drukstijgingen ten noordoosten en drukdalingen ten zuidoosten, een terugkeer zien van de oost/noordoostelijke aanvoer van meest droge luchtsoorten.

Alleen donderdag trekt er volgens sommige Uitvoer een koude put vanuit het (noord) oosten over het land met kans op enige sneeuw.

In de nacht en ochtend blijft het meest matig tot streng vriezen gemiddeld, in goede stralingsomstandigheden (mn dinsdagochtend) ook nog lager.

Overdag eerst meest matige, later lichte vorst.

Ook het weekend geeft waarschijnlijk geen verandering in patroon, maar door afkoeling bovenlucht, wel weer wat lagere gemiddelde temp.

En daarna….

GFS ens geeft dan overgang naar wisselvalliger en –belangrijk- zachter weer. Model springt echter enorm, qua oper onder meer, en is daarom mi niet betrouwbaar actueel.

UKMO schetst t/m beschikbare 144 vooruit een beeld dat solide winters voor daarna oogt.

EC ens ooz was winters tot halverwege de maand, en ook daarna niet echt verzachtend.

Ik acht handhaving van een winters weertype ook ná volgend weekend zeer kansrijk.

Ronald de Wildt
5 februari 2012, 22:59 uur | Bericht #333124
Vaak ligt de ijsvloer er prachtig bij. Dik, zwart ijs dat niet kraakt en waar honderden liefhebbers zorgeloos de schaatsen hebben ondergebonden. Maar er zijn ook plaatsen waar het ijs nog dun is, of waar zelfs helemaal geen ijs is.

Het moet nog een tijd stevig vriezen voor een Elfstedentocht van start kan, zo blijkt uit een rondgang van het ANP langs een aantal van de elf Friese steden. In Sneek is het ijs nog aan de dunne kant. Als meer mensen bij de Waterpoort, het symbool van Sneek, op het ijs staan, kraakt het vervaarlijk.

"In je eentje is het mooi schaatsen, maar hoe het ijs zich houdt als er duizenden overheen gaan, is de vraag", zegt een schaatser. De Swette, de vaart die Leeuwarden en Sneek met elkaar verbindt, was in 1997 een kritiek punt en is dat ook nu weer. Het ijs is gewoon niet dik genoeg. Schaatsen is er niet mogelijk. (belga/odbs)

05/02/12 22u22
KJW
Lid
5 februari 2012, 23:13 uur | Bericht #333132
Heb ook het idee dat iedereen de verwachtingen tempert. Men spreekt zich pas uit als het 100% zeker is, om falen te voorkomen. Maar mijn inziens is de kans op de tocht al 95% als je ziet wat ons de komende 7 dagen nog voorgeschoteld wordt en wat er nu ligt. Normaal ben ook ik terughoudend, maar met hard werken en als de voorspelling van de komende dagen uitkomt dan komt die tocht er.
cermisan
Lid
5 februari 2012, 23:22 uur | Bericht #333144
Mij is zojuist opgevallen dat er een enorme kring rond de maan te zien is. Ik heb hem geprobeerd op de foto te zetten maar helaas heb ik hiervoor niet het geschikte materieel. Ik ben benieuwd of dit ook door jullie is waargenomen en of iemand wel de mogelijkheid heeft om het te fotograferen. Ben benieuwd.

PS weet iemand wat deze kring veroorzaakt?
5 februari 2012, 23:23 uur | Bericht #333146
Citaat van KJW, zondag 5 februari 2012, 23:13 uur Heb ook het idee dat iedereen de verwachtingen tempert. Men spreekt zich pas uit als het 100% zeker is, om falen te voorkomen. Maar mijn inziens is de kans op de tocht al 95% als je ziet wat ons de komende 7 dagen nog voorgeschoteld wordt en wat er nu ligt. Normaal ben ook ik terughoudend, maar met hard werken en als de voorspelling van de komende dagen uitkomt dan komt die tocht er.
haal der maar gerust 20% vanaf
Debbieke
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2012, 23:28 uur | Bericht #333150
Citaat van cermisan, zondag 5 februari 2012, 23:22 uur Mij is zojuist opgevallen dat er een enorme kring rond de maan te zien is. PS weet iemand wat deze kring veroorzaakt?

Dat noemt men een halo, en als ik me niet vergis word die gevormd door de ijskristallen | Gewijzigd: 5 februari 2012, 23:28 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
5 februari 2012, 23:28 uur | Bericht #333152
Citaat van cermisan, zondag 5 februari 2012, 23:22 uur Mij is zojuist opgevallen dat er een enorme kring rond de maan te zien is. Ik heb hem geprobeerd op de foto te zetten maar helaas heb ik hiervoor niet het geschikte materieel. Ik ben benieuwd of dit ook door jullie is waargenomen en of iemand wel de mogelijkheid heeft om het te fotograferen. Ben benieuwd.

Meer vocht in de lucht
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
5 februari 2012, 23:28 uur | Bericht #333154
Citaat van cermisan, zondag 5 februari 2012, 23:22 uur Mij is zojuist opgevallen dat er een enorme kring rond de maan te zien is. Ik heb hem geprobeerd op de foto te zetten maar helaas heb ik hiervoor niet het geschikte materieel. Ik ben benieuwd of dit ook door jullie is waargenomen en of iemand wel de mogelijkheid heeft om het te fotograferen. Ben benieuwd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Halo_(lichteffect)
we zullen het wel zien.....
cermisan
Lid
5 februari 2012, 23:40 uur | Bericht #333159
Bedankt
Stefanv
Moderator
5 februari 2012, 23:54 uur | Bericht #333167
Wat een enorme rust hier
Was vrijdag wel anders

Er lijkt een neerslag gebied te ontstaan boven zeeland! al meer mensen opgevallen?

Er word lichte sneeuw gemeld in middelburg misschien toch nog een verassing hier! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 00:07 uur, door Stefanv
JJtje
Lid
6 februari 2012, 00:05 uur | Bericht #333178
O jongens, wat is het toch heerlijk!
Ondanks dat het stikdonker is ben ik net toch nog even naar buiten gegaan, en eventjes wat foto's gemaakt en even stilgestaan.
Zeer lange tijd dat ik dit heb meegemaakt.

Sterker nog, het kanaal hier, ik ben zojuist onder de brug doorgelopen(dat is zeker 12 a 13jaar terug!!)
Het kanaal is 2 jaar geleden bevroren geweest maar toen kon je er nog niet onder, kraakte te erg en je zag de scheuren komen maar zojuist kon ik er al onder door.

En dan is de winter nog niet eens afgelopen:)
Wellicht van de Toysrus in utrecht(Onder de snelweg) helemaal naar de muntbrug en verder?! Het zou kunnen!

En de pluimen geven die kans zeker weer;)
LTVDK
Lid
6 februari 2012, 00:05 uur | Bericht #333179
Ik wilde even een vreemd verschijnsel melden, er is al eerder in dit topic gemeld dat kokend water mooi bevriest in een wolk. Dat klopt, gisteren werkte dat goed, maar ik besloot het vandaag weer te proberen bij ca. -5. Een deel ervan werd een mooie wolk maar een deel viel gewoon als water naar beneden. Niks geks aan natuurlijk, ware het niet dat het water in de sneeuw terecht kwam in ringvorm.

De foto is slecht (allebei de accu's van mijn camera waren natuurlijk op) omdat deze met een telefoon is genomen, maar je kunt wel goed de ringen er op zien, heel vreemd.
6 februari 2012, 00:24 uur | Bericht #333184
"Als op Lichtmis de zon schijn door het hout, dan blijft het zeker nog 6 weken koud."

Dit is een oude spreuk, en het lijkt wel uit te komen. Voor diegenen die niet weten wanneer het Lichtmis was, dat is op 2 februari.

*Edit Debbieke: laat ik er ook nog 1 aan toevoegen
Is het op lichtmis koud en helder, dan laat de winter zich dat jaar 2x gelden
| Gewijzigd: 6 februari 2012, 00:28 uur, door Debbieke
bogytje
Lid
6 februari 2012, 00:27 uur | Bericht #333185
Meld hier in ruddervoorde(west vlaanderen) lichte sneeuwvlokjes
Stefanv
Moderator
6 februari 2012, 00:29 uur | Bericht #333187
Citaat van bogytje, maandag 6 februari 2012, 0:27 uur Meld hier in ruddervoorde(west vlaanderen) lichte sneeuwvlokjes

Daar ook ja?? Best vreemd dat er opeens zo een gebied ontstaat! Maar het is zeker welkom aangezien ik de hoop al had opgegeven tot donderdag

QUOTE(Debbieke @ Feb 6 2012, 00:31) <{POST_SNAPBACK}>
Net buiten wezen kijken en ook knesselare meld lichte sneeuwval

Haha geweldig dit! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 00:34 uur, door Stefanv
Debbieke
Lid
6 februari 2012, 00:31 uur | Bericht #333188
Net buiten wezen kijken en ook Knesselare meld lichte sneeuwval Ben benieuwd of er uit dat gebied boven Zeeland ook daadwerkelijk iets naar beneden valt? | Gewijzigd: 6 februari 2012, 00:42 uur, door Debbieke
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/debbietje128
Onweersdagen: 0
6 februari 2012, 00:52 uur | Bericht #333192
Maat van me woont in Renesse maar heeft geen sneeuw waarneming.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Eifel
Lid
6 februari 2012, 01:29 uur | Bericht #333195
Hier -15 met lichte sneeuw val
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.473 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 45 mensen aan het browsen op het forum. 2 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 45, lezen 4 mensen het topic "Berichtgeving over de vulkaan/aswolk in IJsland".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden