Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Plaquemines, LA.

25 Dec 2024 21:37:55

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX.

25 Dec 2024 13:20:44

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX.

25 Dec 2024 10:23:04

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fort Bend, TX.

25 Dec 2024 10:11:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Montgomery, TX.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Goliad, TX.

25 Dec 2024 08:42:23

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Brazoria, TX; Galveston, TX.

25 Dec 2024 08:42:22

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Harris, TX; Montgomery, TX.

25 Dec 2024 08:12:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Fort Bend, TX.

25 Dec 2024 07:58:59

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Colorado, TX.

25 Dec 2024 07:46:54

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Colorado, TX.

25 Dec 2024 07:21:46

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Goliad, TX.

25 Dec 2024 07:21:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Goliad, TX; Victoria, TX.

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Lavaca, TX.

Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
akammd
Lid
5 februari 2012, 21:03 uur | Bericht #333017
Citaat van thunderfreak, zondag 5 februari 2012, 20:51 uur Echt uitstel is het al niet meer,langzamerhand loopt het allemaal op,zowel GFS als EC, even kijken wat GEM doen

GEM 12z +180:

TT_TT_PN_180_0000.gif

GEM laat nu vergelijkbare sneeuwkansen zien zoals EC voor donderdag:

GEMsneeuw.gif
MaikelNL
Lid
5 februari 2012, 21:05 uur | Bericht #333018
Citaat van Duitje, zondag 5 februari 2012, 21:03 uur Heb het topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar hoe zit het met de sneeuw van morgen? Gaat dat nog door?
Zo ja, dan blijf ik thuis morgen, heb geen zin om uuuuuren op het station te moeten staan...

Wees niet bang, valt niks:)
Waarom deze advertentie?
5 februari 2012, 21:05 uur | Bericht #333019
Bedankt Arend.

4 Modellen houden winter. GEM/GFS/UKMO/NOGAPS
EC lichte dooi later.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Reutel
Lid
5 februari 2012, 21:14 uur | Bericht #333022
Citaat van thunderfreak, zondag 5 februari 2012, 21:05 uur Bedankt Arend.

4 Modellen houden winter. GEM/GFS/UKMO/NOGAPS
EC lichte dooi later.

Die licht dooi na het weekend bij EC, ben benieuwd naar de rest van de leden.
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Duitje
Lid
5 februari 2012, 21:15 uur | Bericht #333023
Citaat van MaikelNL, zondag 5 februari 2012, 21:05 uur Wees niet bang, valt niks:)

gelukkig maar!
Groeten Kees
Ricootje
Lid
5 februari 2012, 21:26 uur | Bericht #333028
Citaat van Reutel, zondag 5 februari 2012, 21:14 uur Die licht dooi na het weekend bij EC, ben benieuwd naar de rest van de leden.

Elke temperatuur boven 0 zie ik als forse dooi! Alles in de plus is niet goed. En die 3 cm is binnen half uurtje compleet weggesmolten bij een temp van +1.
akammd
Lid
5 februari 2012, 21:30 uur | Bericht #333029
Citaat van Ricootje, zondag 5 februari 2012, 21:26 uur Elke temperatuur boven 0 zie ik als forse dooi! Alles in de plus is niet goed. En die 3 cm is binnen half uurtje compleet weggesmolten bij een temp van +1.

Heb nu een vaag vermoeden welk woord jouw reacties de komende dagen gaat beheersen, maar ok, is weer eens iets anders dan WC . Voorlopig zet ik er op in dat alles in de plus weer naar achter wordt verschoven.
Sven
Moderator
5 februari 2012, 21:31 uur | Bericht #333030
Een lichte dooi tijdens de dag zou mij inzien geen kwaad kunnen voor het ijs? Dan smelt mss de sneeuw erop en dan snachts kan het mooi aangroeien, mooi glad ijs dan!

Maar de dooi is op LT denk ik, plus als de koude eenmaal in de Benelux is, dan gaat hij niet zomaar weg! (Is toch vaak zo dat de dooi altijd wordt uitgesteld)
5 februari 2012, 21:31 uur | Bericht #333031
Citaat van arend, zondag 5 februari 2012, 21:30 uur Heb nu een vaag vermoeden welk woord jouw reacties de komende dagen gaat beheersen, maar ok, is weer eens iets anders dan WC . Voorlopig zet ik er op in dat alles in de plus weer naar achter wordt verschoven.

Geen dooi te zien in de pluim, gemiddelde lekker onder het vriespunt. Geen paniek:

1.gif
5 februari 2012, 21:32 uur | Bericht #333032
EC loopt daarbij voorop,rest toont een redelijk beeld als ik dit alles mag geloven!
kijk vanavond als ik thuis ben nog wel even.

EDIT: Ziet er nog goed uit de pluim van EC jah. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 21:33 uur, door thunderfreak

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Floris
Lid
5 februari 2012, 21:33 uur | Bericht #333033
Citaat van Ricootje, zondag 5 februari 2012, 21:26 uur Elke temperatuur boven 0 zie ik als forse dooi! Alles in de plus is niet goed. En die 3 cm is binnen half uurtje compleet weggesmolten bij een temp van +1.
Anders ben je voor de verandering eens een keer NIET negatief. Sjonge jonge. Jij bent echt iemand van een glas helemaal leeg als het nog halfvol is of niet? Het blijft in ieder geval tot het weekend vriezen en daarna (we hebben het over MAANDAG, dat is ACHT dagen verder dan nu) gaat het MISSCHIEN dooien. Aangezien elke run dat tot nu toe aangaf over 8 dagen, ga ik daar niet veel van aantrekken.

Sticky topic wel eens gelezen? Daar staat in: niet teveel aantrekken van LT verwachtingen en vooral: geniet van het weer dat de komende week gaat brengen.

Lijkt me een mooi devies voor jou.
Reutel
Lid
5 februari 2012, 21:34 uur | Bericht #333034

Pff ik snap jou niet... Ben nou eens blij met wat komen gaat... Johann heeft vanmiddag een mooi stukje geschreven waarin staat dat er na volgend weekend veel sneeuwkansen zijn! Speciaal voor Ricootje, omdat hij zo moppert!
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
Jens
Lid
5 februari 2012, 21:35 uur | Bericht #333035
kijk eens op de europese buienradar dat boven de kust van yorkshire hangt lijkt naar hier te komen
5 februari 2012, 21:36 uur | Bericht #333036
Citaat van Floris, zondag 5 februari 2012, 21:33 uur Anders ben je voor de verandering eens een keer NIET negatief. Sjonge jonge. Jij bent echt iemand van een glas helemaal leeg als het nog halfvol is of niet? Het blijft in ieder geval tot het weekend vriezen en daarna (we hebben het over MAANDAG, dat is ACHT dagen verder dan nu) gaat het MISSCHIEN dooien. Aangezien elke run dat tot nu toe aangaf over 8 dagen, ga ik daar niet veel van aantrekken.

Sticky topic wel eens gelezen? Daar staat in: niet teveel aantrekken van LT verwachtingen en vooral: geniet van het weer dat de komende week gaat brengen.

Lijkt me een mooi devies voor jou.

Eigenlijk vind ik zijn berichten juist nuttig. Hij laat altijd het tegendeel zien waardoor je toch minder zweeft. Hij wilt helemaal het genieten niet kapotmaken. Hij wilt juist aantonen dat het niet altijd goed kan lopen. Vlak voor de winterperiode gaf hij nog WC-kaarten aan. Voor hetzelfde geld kwamen die uit... Ik vind dat hij goed werk doet en dat dat mag blijven!

Dankzij hem ben ik nooit hoog aan het zweven

Hier nu -4 sinds vanmiddag. Temperatuur veranderd nauwelijks. Eens zien of we de matige vorst halen
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2012, 21:37 uur | Bericht #333037
PLUIM

Reutel
Lid
5 februari 2012, 21:37 uur | Bericht #333038
Citaat van TaL, zondag 5 februari 2012, 21:36 uur Eigenlijk vind ik zijn berichten juist nuttig. Hij laat altijd het tegendeel zien waardoor je toch minder zweeft. Hij wilt helemaal het genieten niet kapotmaken. Hij wilt juist aantonen dat het niet altijd goed kan lopen. Vlak voor de winterperiode gaf hij nog WC-kaarten aan. Voor hetzelfde geld kwamen die uit... Ik vind dat hij goed werk doet en dat dat mag blijven!

Dankzij hem ben ik nooit hoog aan het zweven

Hier nu -4 sinds vanmiddag. Temperatuur veranderd nauwelijks. Eens zien of we de matige vorst halen

Nou hij laat niet veel zien vandaag, hoogstens wat gemopper en gepruttel... Onderbouwingen zijn ver te zoeken!
Ricootje
Lid
5 februari 2012, 21:38 uur | Bericht #333039
Een gewoon weer koude pluim. Helaas geen sneeuw, maarja. Elfstedentocht lijkt er dan toch aan te komen? Wederom uitstel van dooi. Enige puntje is de donderdag. Het zou jammer zijn als die de koude golf doet verbreken door op 0.0 te komen 's middags in De Bilt.
212201251335.png
5 februari 2012, 21:38 uur | Bericht #333040
Het ging puur over die sneeuw. Lekker belangrijk als dat weg dooit.
kansen genoeg nog.

Enne doet de dooi de sneeuw niet wegwerken,dan doet de vorst het wel,en met een beetje wind gaat dat net zo snel bij een dun laagje

Ricootje
Lid
5 februari 2012, 21:41 uur | Bericht #333041
Citaat van Reutel, zondag 5 februari 2012, 21:37 uur Nou hij laat niet veel zien vandaag, hoogstens wat gemopper en gepruttel... Onderbouwingen zijn ver te zoeken!

Ik heb vandaag gewoon geen zin om alles te onderbouwen. Misschien de modellen straks weer. Maar voor mij zijn dit bloed saaie tijden. Vrijdag was gewoon een geweldige dag! Ik hou van sneeuw en droge kou is ook wel lekker, maar vooral veel sneeuw. IJS en schaatsen interesseren me weinig, dus vandaar zo afgezaagd. Verder is winter altijd beter dan regen.
5 februari 2012, 21:42 uur | Bericht #333042
Hele mooie pluim zelfs!!
Gemiddelde onder nul! Meeste leden onder nul,Gister was het gemiddelde ngal op het randje,dus kouder inderdaad. En weer fors uitgesteld.

Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.890 topics, welke bij elkaar 448.503 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.609 leden.
Het nieuwste lid is Goos.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 178 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 178, lezen 5 mensen het topic "Onweerskansen week 21 mei 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden