Lijkt me ook logisch. Die gemiddelden van voorgaande jaren zitten er altijd in verwerkt. Is ook logisch. Maar naarmate de vooruitzichten toenemen, neemt de onzekerheid toe waardoor die voorgaande jaren meer invloed krijgen.
Als ik zon programma moest programmeren zou ik het ook zo doen. Logisch.
Hopelijk worden wij hier ook nog eens geraakt.
Is meer gesloten dan sneeuwresten MullieBliksem. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 13:27 uur, door Debbieke
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Als ik zon programma moest programmeren zou ik het ook zo doen. Logisch.
Gaf veel valse hoop in het begin van de winter. En nu een hoop moppers over dooi op termijn. Volgens mij kunnen ze beter tot 10 dagen vooruit gaan, als dan de betrouwbaarheid toeneemt.
Korte synoptische bijdrage mbt tot het winterweer
Ik heb geen verstand van ijs en de daarbij komende factoren maar kan natuurlijk wel even mijn licht laten schijnen op de synoptische kant van het geheel Ter ondersteuning van de tekst en ter visualisatie onderstaand een paar ECMWF ensembles bijgevoegd. De grijze lijntjes vertegenwoordigen de 50 members, de dikke zwarte lijn het gemiddelde (meest wrs) trend)
Kijken we bv naar het ECMWF dan blijft het in Nederland gewoon koud met ook overdag lichte vorst en in de nacht meest matige en hier en daar strenge vorst. Vanaf 15 februari , dus na dag 10, en dan hebben we het eigen al over het in het Duits zo mooi genoemde "Glaskügelbereich" oftewel het "Glazenbol bereik", zou de temperatuur (T2m)in Leeuwarden overdag weer iets boven het vriespunt uit kunnen komen. In de nacht blijft het ook dan echter nog gewoon vriezen en tot dag 15 (!) verandert daar niet veel aan.