Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 15:12:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor East Feliciana, LA; West Feliciana, LA; Amite, MS; Wilkinson, MS.

14 Nov 2024 13:30:15

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:56:21

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Atoka, OK; Bryan, OK; Coal, OK; Hughes, OK; Johnston, OK; Marshall, OK; Murray, OK; Pontotoc, OK; Seminole, OK.

13 Nov 2024 22:37:33

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Issaquena, MS; Warren, MS; Yazoo, MS.

13 Nov 2024 22:17:28

13 Nov 2024 22:00:03

13 Nov 2024 20:55:35

13 Nov 2024 19:47:38

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Lafourche, LA; St. Charles, LA; St. James, LA; St. John The Baptist, LA.

13 Nov 2024 18:32:07
Actueel
1 / 4

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
5 februari 2012, 10:10 uur | Bericht #332423
Citaat van Weatherman, zondag 5 februari 2012, 9:40 uur En de sneeuwdump voor donderdag dat gister op de kaart stond.

Zal ook wel niet door gaan
jammer dat het van de kaarten verdwijnt, ik gun het van harte een elfstedentocht maar zal toch wat meer sneeuw willen dan wat we nu hebben
WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
zwoof
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
5 februari 2012, 10:17 uur | Bericht #332427
Ochtendpluim:
pluim_volledig_06260.png
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
Waarom deze advertentie?
Reutel
Lid
5 februari 2012, 10:20 uur | Bericht #332429
Citaat van Weatherman, zondag 5 februari 2012, 9:40 uur En de sneeuwdump voor donderdag dat gister op de kaart stond.

Die staat er nog gewoon op, en ik ga er van uit dat er tegen die tijd overal geveegd kan worden...

11.png

22.png
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
MartijnR
Lid
5 februari 2012, 10:21 uur | Bericht #332430
Wel naief om te veronderstellen dat er pas op rayonniveau gesproken wordt -nadat- dat breeduit in de media is geweest niet... Dat topic kan wel open hoor
zwoof
Lid
5 februari 2012, 10:22 uur | Bericht #332431
Citaat van Reutel, zondag 5 februari 2012, 10:20 uur Die staat er nog gewoon op, en ik ga er van uit dat er tegen die tijd overal geveegd kan worden...
Dan is de groene / sneeuwloze plek in het oosten ook weg
MarcS
Lid
5 februari 2012, 10:26 uur | Bericht #332434
Wauw!
Ben je ff een halve dag off-line en heb je meer dan een uur nodig om weer bij te lezen.

We krijgen wel / geen sneeuw / toch maar wel .... nee echt niet.
De 11 stedentocht gaat door, nee toch niet, toch maar weer wel.
Kopje kokend water gooien werkt wel, toch weer niet ....... nou hier dus wel
@Jantje_ De opening is weer eens erg mooi verwoord, ondanks dat het nieuws voor mij minder leuk is. Ik wil immers sneeuw sneeuw sneeuw en als topping een beetje meer sneeuw.
Hoe dan ook, vanmorgen toen ik opstond was er een wolken rij ten zuidwesten te zien die op het eerste geicht toch stiekem wat potentie had. Ten oosten van Heerhugowaard was het onbewolkt en het had er alle schijn van dat het over zou trekken en misschien wel een verrassing voor ons in petto had. Nu kijk ik naar buiten en zie de zon steeds meer terrein winnen en het wolken dek langzaam maar zeker oplossen.
Veel plezier een ieder met het prachtige winterweer, denk er aan om ook eens naar buiten te gaan om te genieten en niet alleen vanachter een raampje via internet de weersituatie te overzien!
5 februari 2012, 10:27 uur | Bericht #332435
Ik denk dat we nog wel een sneeuwdump krijgen, zal dan wel als we een dooi aanval krijgen
meestal laat de winter zich niet gemakkelijk hier in (Noord)oosten zich verdrijven

Maart komt ook dichterbij, met leuke verrassingen in petto hoop ik

WINTER 78/79 laat maar komen!!!
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
zwoof
Lid
5 februari 2012, 10:28 uur | Bericht #332437
Citaat van MartijnR, zondag 5 februari 2012, 10:21 uur Wel naief om te veronderstellen dat er pas op rayonniveau gesproken wordt -nadat- dat breeduit in de media is geweest niet... Dat topic kan wel open hoor

Ik denk dat het meer te maken heeft met het modereren. 1 topic onderhouden is beter te doen denk ik. Voorts vind ik het persoonlijk helemaal niet erg dat hier tussendoor over wel/niet schaatsen gesproken wordt. Het is perslot van rekening een winter discussietopic. De belangrijke informatie staat op de eerste blz.

@ Reutel Haha! Mits het niet veelvuldig of alleen volgens mij | Gewijzigd: 5 februari 2012, 10:30 uur, door zwoof
jcroon
Lid
5 februari 2012, 10:32 uur | Bericht #332438
Citaat van MarcS, zondag 5 februari 2012, 10:26 uur Wauw!
[...]
Kopje kokend water gooien werkt wel, toch weer niet ....... nou hier dus wel
[...]
QUOTE(MarcS @ Feb 5 2012, 10:26) <{POST_SNAPBACK}>

Hier ook, eerste keer dat ik het zag maar aan de andere kant, ik hoorde hier dat het al vanaf -15 kon, dacht toch echt dta het kouder moest zijn... vandaar nooit eerder geprobeerd want -15 had ik al eens erder meegemaakt...
[...]
Veel plezier een ieder met het prachtige winterweer, denk er aan om ook eens naar buiten te gaan om te genieten en niet alleen vanachter een raampje via internet de weersituatie te overzien!

Nou ja ik moet zo werken dus dat zit er niet in maar als de sneeuw en de rijp van de bomen is vind ik het allemaal niet zo mooi meer...

ohja ik heb ook wat geknutseld....
Reutel
Lid
5 februari 2012, 10:32 uur | Bericht #332439
Citaat van zwoof, zondag 5 februari 2012, 10:28 uur Ik denk dat het meer te maken heeft met het modereren. 1 topic onderhouden is beter te doen denk ik. Voorts vind ik het persoonlijk helemaal niet erg dat hier tussendoor over wel/niet schaatsen gesproken wordt. Het is perslot van rekening een winter discussietopic. De belangrijke informatie staat op de eerste blz.

Helemaal mee eens. Op het moment dat er weer extremen plaatsvinden, zoals nu, is het altijd een gekkenhuis hier op O-O. Dat hoort er nu eenmaal bij, en is af en toe ook wel eens gezellig
Hete Bliksem: Schil de zoete appels en snijdt ze in stukjes. Doe de appels samen met het spek in een pan met een laagje water en wat zout. Laat dit zo’n vijftien minuten koken. Voeg dan de geschilde en in stukken gesneden aardappelen en zure appels toe en laat alles in een half uurtje gaar koken. Haal het spek uit de pan en snijdt het in stukjes. Stamp de aardappelen en de appels door elkaar met de kruidnagel,peper en boter. Roer daarna de stukjes spek door de stamppot. Bak tenslotte in een klein halfuurtje de gehaktballen gaar en snijdt ze in plakjes. Leg de plakjes vlees boven op de stamppot en smullen maar!
5 februari 2012, 10:48 uur | Bericht #332445
Citaat van albalinda, zondag 5 februari 2012, 9:32 uur Kijk,dat zijn goede berichten
Kan je zelf inschatten wat de kansen zijn om over een week de tocht te houden?
Met de aankomende weersverwachtingen in je achterhoofd.
Natuurlijk alleen op het stuk waar jij geweest bent.
Een week vorst zit er zeker nog wel in denk.
Evt sneeuwval is moeilijk in te schatten vind ik

als er geen sneeuw meer komt en het is vooral zonnig weer én nog een week vorst en ijsdagen komen we héél dichtbij 70 %
Han
Lid
5 februari 2012, 10:50 uur | Bericht #332446
Citaat van thunderfreak, zondag 5 februari 2012, 0:40 uur Front red het niet,hooguit Zeeland wat lichte sneeuw,wat duidelijk aangegeven is. De band waar daadwerkelijk de neerslag zit zal heel snel oplossen als sneeuw voor de zon!

Wees blij dat het weg blijft,anders hadden we nu de dooi in de ogen gekeken vanaf het strand.

Veel mensen dachten gisteren toch echt dat er vandaag massaal sneeuw zou gaan vallen in het westen.
De kans was 45% (KNMI), nu is de kans nog maar 15%.
Zo zie je maar dat het heel moeilijk is om een betrouwbare weersverwachting te maken.
Aan de andere kant is hier op het forum ook al diverse malen gezegd dat het grote hogedrukgebied voldoende weerstand kan bieden aan fronten die zich opdringen.
Dat gebeurt dus ook.
Je ziet dat in Vlissingen sinds vanmorgen vroeg de luchtdruk weer aan het oplopen is, het laagste was 1028 hPa en dat is nog niet eens laag te noemen.
De kaarten zijn ook duidelijk, de komende dagen liggen er alweer een hele reeks hogedrukgebieden op een rij.
http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx?s...ng&jaar=-10
5 februari 2012, 10:50 uur | Bericht #332447
Citaat van Jan van Ooijen, zondag 5 februari 2012, 9:37 uur De sneeuw voor morgen en dinsdag kunnen we ook op onze buik schrijven
yes mooizo beter voor het ijs
5 februari 2012, 10:51 uur | Bericht #332448
Hier geen vlok gevallen. Bewolking breekt open En ik lig duidelijk bij één van de westelijkste leden van het forum. Zo zie je maar dat het idd een randgeval werd. Op naar de volgende sneeuwkans!
Mijn twitter: https://twitter.com/#!/MathiasDeleye
5 februari 2012, 10:52 uur | Bericht #332450
hier zie je zo af en toe als je heeeeeel goed kkijkt zo'n mini vlokje vallen. Meer heeft het niet gedaan

Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
5 februari 2012, 10:55 uur | Bericht #332452
Zelf geen sneeuw meer voor maandag/dinsdag?? =(
Mvg,Gilles ( Izegem - West vlaanderen )
5 februari 2012, 10:56 uur | Bericht #332455
Op welk kaartje kan ik de temperaturen van afgelopen nacht weer vinden? | Gewijzigd: 5 februari 2012, 11:12 uur, door Debbieke
jones
Lid
5 februari 2012, 11:02 uur | Bericht #332465
Ik denk dat we zeker de nacht van ma op di in het oog moeten houden wat betreft zeer lage temperaturen!
Onweersdagen 2012 : 2 Onweersdagen in het geheugen: 2 juni 2008, 26 mei 2009, 7 oktober 2009, 10 en 14 juli 2010, 28 juni 2011, 23 augustus 2011
gvh
Lid
5 februari 2012, 11:06 uur | Bericht #332467

Hoe zit het eigenlijk met de NAO-index ? Er ligt toch een heel diepe depressie zuid van Groenland. Vrees voor het einde van de winterperiode ?
http://www.wetterzentrale.de/pics/dwdana.html

Reutel
Lid
5 februari 2012, 11:09 uur | Bericht #332469
Citaat van weatherfox, zondag 5 februari 2012, 11:06 uur Hoe zit het eigenlijk met de NAO-index ? Er ligt toch een heel diepe depressie zuid van Groenland. Vrees voor het einde van de winterperiode ?
http://www.wetterzentrale.de/pics/dwdana.html

De NAO gaat nu pas net negatief, maar de AO index is dat al een tijdje.

33.gif

44.gif

Een negatieve NAO/AO index is geen garantie voor een koude winter, en een positieve NAO/AO is ook geen garantie voor een warme winter.

http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/nao

| Gewijzigd: 5 februari 2012, 11:12 uur, door Reutel
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
8 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 8 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.879 topics, welke bij elkaar 448.472 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.605 leden.
Het nieuwste lid is Gympie24.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
8 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 51 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 51, lezen 6 mensen het topic "Winterdiscussie topic 2011/2012 deel 17".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden