Zal ook wel niet door gaan
jammer dat het van de kaarten verdwijnt, ik gun het van harte een elfstedentocht maar zal toch wat meer sneeuw willen dan wat we nu hebben
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Die staat er nog gewoon op, en ik ga er van uit dat er tegen die tijd overal geveegd kan worden...
Dan is de groene / sneeuwloze plek in het oosten ook weg
Ben je ff een halve dag off-line en heb je meer dan een uur nodig om weer bij te lezen.
We krijgen wel / geen sneeuw / toch maar wel .... nee echt niet.
De 11 stedentocht gaat door, nee toch niet, toch maar weer wel.
Kopje kokend water gooien werkt wel, toch weer niet ....... nou hier dus wel
@Jantje_ De opening is weer eens erg mooi verwoord, ondanks dat het nieuws voor mij minder leuk is. Ik wil immers sneeuw sneeuw sneeuw en als topping een beetje meer sneeuw.
Hoe dan ook, vanmorgen toen ik opstond was er een wolken rij ten zuidwesten te zien die op het eerste geicht toch stiekem wat potentie had. Ten oosten van Heerhugowaard was het onbewolkt en het had er alle schijn van dat het over zou trekken en misschien wel een verrassing voor ons in petto had. Nu kijk ik naar buiten en zie de zon steeds meer terrein winnen en het wolken dek langzaam maar zeker oplossen.
Veel plezier een ieder met het prachtige winterweer, denk er aan om ook eens naar buiten te gaan om te genieten en niet alleen vanachter een raampje via internet de weersituatie te overzien!
meestal laat de winter zich niet gemakkelijk hier in (Noord)oosten zich verdrijven
Maart komt ook dichterbij, met leuke verrassingen in petto hoop ik
-----------------------------------------------
As't nait gait zoas't moet, mot't mor zoas't gait
Ik denk dat het meer te maken heeft met het modereren. 1 topic onderhouden is beter te doen denk ik. Voorts vind ik het persoonlijk helemaal niet erg dat hier tussendoor over wel/niet schaatsen gesproken wordt. Het is perslot van rekening een winter discussietopic. De belangrijke informatie staat op de eerste blz.
@ Reutel Haha! Mits het niet veelvuldig of alleen volgens mij | Gewijzigd: 5 februari 2012, 10:30 uur, door zwoof
[...]
Kopje kokend water gooien werkt wel, toch weer niet ....... nou hier dus wel
[...]
Hier ook, eerste keer dat ik het zag maar aan de andere kant, ik hoorde hier dat het al vanaf -15 kon, dacht toch echt dta het kouder moest zijn... vandaar nooit eerder geprobeerd want -15 had ik al eens erder meegemaakt...
[...]
Veel plezier een ieder met het prachtige winterweer, denk er aan om ook eens naar buiten te gaan om te genieten en niet alleen vanachter een raampje via internet de weersituatie te overzien!
Nou ja ik moet zo werken dus dat zit er niet in maar als de sneeuw en de rijp van de bomen is vind ik het allemaal niet zo mooi meer...
ohja ik heb ook wat geknutseld....
Helemaal mee eens. Op het moment dat er weer extremen plaatsvinden, zoals nu, is het altijd een gekkenhuis hier op O-O. Dat hoort er nu eenmaal bij, en is af en toe ook wel eens gezellig
Kan je zelf inschatten wat de kansen zijn om over een week de tocht te houden?
Met de aankomende weersverwachtingen in je achterhoofd.
Natuurlijk alleen op het stuk waar jij geweest bent.
Een week vorst zit er zeker nog wel in denk.
Evt sneeuwval is moeilijk in te schatten vind ik
als er geen sneeuw meer komt en het is vooral zonnig weer én nog een week vorst en ijsdagen komen we héél dichtbij 70 %
Wees blij dat het weg blijft,anders hadden we nu de dooi in de ogen gekeken vanaf het strand.
Veel mensen dachten gisteren toch echt dat er vandaag massaal sneeuw zou gaan vallen in het westen.
De kans was 45% (KNMI), nu is de kans nog maar 15%.
Zo zie je maar dat het heel moeilijk is om een betrouwbare weersverwachting te maken.
Aan de andere kant is hier op het forum ook al diverse malen gezegd dat het grote hogedrukgebied voldoende weerstand kan bieden aan fronten die zich opdringen.
Dat gebeurt dus ook.
Je ziet dat in Vlissingen sinds vanmorgen vroeg de luchtdruk weer aan het oplopen is, het laagste was 1028 hPa en dat is nog niet eens laag te noemen.
De kaarten zijn ook duidelijk, de komende dagen liggen er alweer een hele reeks hogedrukgebieden op een rij.
http://europa.buienradar.nl/3daagse.aspx?s...ng&jaar=-10
Hoe zit het eigenlijk met de NAO-index ? Er ligt toch een heel diepe depressie zuid van Groenland. Vrees voor het einde van de winterperiode ?
http://www.wetterzentrale.de/pics/dwdana.html
http://www.wetterzentrale.de/pics/dwdana.html
De NAO gaat nu pas net negatief, maar de AO index is dat al een tijdje.
Een negatieve NAO/AO index is geen garantie voor een koude winter, en een positieve NAO/AO is ook geen garantie voor een warme winter.
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/nao
| Gewijzigd: 5 februari 2012, 11:12 uur, door Reutel