It giet on is belangrijker dan nog meer sneeuw. De rest van Nederland mag van mij wel sneeuw krijgen, behalve onze friese vrienden.....
Dus ook niet naar het gifje op 1e pagina 3e post gekeken?
Als in: Daar komt wat aan zeg......en foetsie gaat het!
<------- wat staat daar | Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:36 uur, door Marga
Jij kunt vast wel uitleggen hoe het komt dat het frontje (wellicht) oplost voor de kust. Is de sneeuw gewoon op of heeft het een andere reden?
Maar weet niet of de bui halvewege zich oplost.
(zwakke storing)
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Zoal Resll al zegt; voor een eventuele tocht niet best en tevens zou het betekenen dat zachte lucht ons bereikt als het helemaal over kan trekken. Maar sneeuw is voor hier altijd welkom, mits het geen dooi oplevert dan. En daarbij we kunnen wel iets gebruiken hoor, we zijn het enige groene vlekje in Nederland
(zwakke storing)
Hij lost op, dus blijft niet veel van over.
<------- wat staat daar
Ja nee, maar, uh, dat begreep ik wel, maar ik reageerde op wat Swoof zei... Maar dat hij geen sneeuw wil zal dan wel met de tocht te maken hebben. Oh en wat daar staat? Volgens mij 'sneeuw'. Leuk spul he.
Ook goeiemorgen
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:23 uur, door Tyshane
Kom ik net ook pas achter
Oops!! maar volgens mij bereikt die zwakke storing wel de kust maar dat de bui verder het land in trekt is onzeker.
( zo te zien blijft de bui op de noordzee hangen) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:23 uur, door team_*AOT*
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
Ah ok, ja dacht het al, was zelf ook even gaan denken over jou mogelijke beweegreden.
Hier voor het gemak een linkje over 850 hPa: (rond 1500 meter hoogte)
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/t850-hpa
En de 500 hpa: (rond 5500 meter hoogte)
http://sites.google.com/site/johannsmeteouitleg/t500-hpa
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:26 uur, door Tyshane
Type luchtdruk. 850 is dicht de grond, 500 is op grote hoogte. Ik dacht 1500 meter???
Maar de vooruitzichten zien er wel weer beter uit tot aan vrijdag s'nachts strenge vorst en overdag lichte tot
matige vorst.
22:00 uur pluim voor noord is daar vanaf dinsdag niet zo zeker van, zelfs vrij zeker van niet.. en ik zou ten westen van Leeuwarden zeker geen "noord-oost"willen noemen.
Klopt dat het minder koud is geworden want de tempraturen zijn iets gestegen.
Maar zo te zien zakken ze weer want in Zwolle was het -13 en nu is het -14 graden
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 23:29 uur, door team_*AOT*
Best chase!!
28-06-2011
10-09-2011
10-05-2012
En de 500 hpa: (rond 5500 meter hoogte)
Linkjes geknipt.
Thanks Tyshane. Ik ben al driftig aan het lezen. Wat een geweldige site is dat. Kun je je tijd ook wel verdoen. Heb hem direct opgeslagen...