voor het westen was er maar een heel klein beetje voorspelt hoor
en als je op de europese radar kijkt zie je toch geen verzwakking | Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:35 uur, door Jens
denk ook wel dat je het er voor nodig hebt.
nee het leg er ook aan hoe je het water weggooit
je moet met het water smijten zodat het water goed uit elkaar gaat.
het luk mij zelfs met een volle waterkoker dus waarom bij jullie niet met een kopje
je moet met het water smijten zodat het water goed uit elkaar gaat.
het luk mij zelfs met een volle waterkoker dus waarom bij jullie niet met een kopje
zojuist ook 2 x geprobeerd vanaf de 3e verdieping bij een temperatuur van ca. -9. Het merendeel wordt inderdaad een mooie wolk, maar een gedeelte hoor ik nog wel vallen in de sneeuw.
Dan krijgen we een hele lange winter als de temperatuur tot aan 15 januari onder 0 blijft je bedoelde 15 februari.
In 1986 hadden we in Ermelo 40 cm vorst in de grond op het eind van de vorstperiode.
De zon is in de winter voor het noordelijk halfrond 2,5% krachtiger dan in de zomer
Maar omdat de tijd dat wij directe instraling ontvangen relatief kort is maakt dat niet echt wat uit.
De winter zoals die nu uitrolt past prima bij het naloop effect zoals je dat bij bijvoorbeeld je CV bemerken kan.
Voorbeeld:
CV bij weg gaan op 15 graden.
Thuis komen thermostaat op 22 want het is koud...
Uurtje later tering wat warm,ff die knop omlaag(slinger naar iets tussen 18 en ...
Onze planeet en dan via weersystemen die veel groter zijn dan ons land kan dat op nog veel grotere schaal,die kan het over duizend jaar uitsmeren waarbij we dan met moeite een enkele graad verschil aan de oppervlakte kunnen meten.
Zit er zo langzamerhand toch wel een beetje aan te komen. Keer op keer wordt de 'zachtere lucht' uitgesteld (EC, GFS). Overgrote deel van de leden in de pluim onder nul. Zoals ik al eerder vandaag zei, het zou mij niks verbazen als er met een dag of 10 de tocht der tochten op t programma staat. Zaak blijft natuurlijk dat er weinig tot geen neerslag gaat vallen in Friesland.
Natuurlijk zullen sommigen wel weer zeggen van 'Ja, de zachte lucht komt toch wel eind volgende week', maar ik heb zelden zo'n winterse periode gezien waarin er voor een betrekkelijk lange LT al zoveel zekerheid LIJKT (lees: waarschijnlijk) te zijn.
_
Weet iemand trouwens een weersite met de actuele (lees: vandaag) temperatuur van de Noordzee en rivieren e.d. ? (geen buienradar.nl opnoemen...) | Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:49 uur, door koen17
Hahaha, ja inderdaad! Met andere woorden JCroon kom d'r maar in