Trouwens heb typ fout gemaakt niet 2,3 maar 1.3 nu al!!!
Alstu de link: http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wate...cookieload=true
http://bit.ly/xFtTbQ
ja maar dat van 1985 was in januari.
ze hebben het hier over februari nacht
Dat koelwater stroomt hard door en is gewoon handwarm bij de aflaat!
De foto's heb ik eerder al gepost.
Erger nog is dat het etmaal gemiddelde dermate laag ligt dat de aanvoerleidingen (twee steek ca veertig centimeter diep)nu ook bevroren zijn.
Dat is dus gelukkig alleen voor de stallen maar de waterleiding naar ons perceel ligt amper dieper op ca vijftig tot zeventig centimeter.
Ik hoop dat de doorgaande dagelijkse vraag genoeg water blijft verplaatsen om de warmteafvoer te compenseren.
Het wordt iig spannend omdat het aan de meter in de afgelopen drie dagen al tot net onder vier graden is gedaald (was zeven).
Tussen haakjes voor de vissers,dat kanaal ligt dus een goed stuk open en maakt net als de temperatuur een dagelijkse gang van twee kilometer eind middag tot krap een halve kilometer en wat wakken in de morgen.
En de vogels hebben het kanaal ook gevonden,die zijn massaal aanwezig
Wie deze koude periode nog als winterprik ziet mag gratis hier komen kamperen.
Edit:
Citaat van Isabelle, zaterdag 4 februari 2012, 21:02 uur -13°C bij ons. Was net bij de paarden, bleef met mijn vingers aan de metalen deurspijlen plakken Vreemde gewaarwording.
Dat heb ik hier al ruim een week,heb zelfknutsel waterbak en leidingverwarming die prima werkt maar dus niet op de aanvoerleiding zit omdat straat openbreken enzo.
Iig ik dus regelmatig met handje voelen of het water in de drinkbakken nog nat is en dan vastvriezen bij het dichtdoen van de staldeuren met kluiverijbestendige ijzeren randen. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:12 uur, door Picobyte
werkte niet helemaal,het was fifty-fifty
de helft was wolk en de andere helft kwam gewoon naar beneden
Ja pcies hier ook uitgeprobeerd en t zelfde resultaat
Alstu de link: http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wate...cookieload=true
Bedankt, zoiets zocht ik.
Bij welke temperatuur zal ijsvorming/ijsgang optreden? Water van 0 graden bevriest, maar kan het ook verder afkoelen als het stroomt?
Was overigens op het 8 uur journaal!! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:09 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Edit sanwa: knip
Je kan ze beter een bak met sneeuw gegeven. Werkt prima De Paarden bedoel ik dus. Er is blijkbaar geknipt. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 22:03 uur, door RensII
Terecht,het topic loopt momenteel harder dan een energiecentrale en zoals ik zelf doet iedereen melden hoe extreem het eigenlijk doodnormale maar niet zo veel voorkomende weertype diens leven beïnvloed.
Bovendien is de thuispagina van deze site al jouw dagelijkse weerpraatje update
Ik hoop dat jij zelf geen dieren hebt... Smeltingswarmte van water is als water van nul tot 273 kelvin verwarmen en dus een enorme aanslag op de energie van het lichaam.
| Gewijzigd: 4 februari 2012, 21:27 uur, door Picobyte
ik zit op een flat van 3 hoog misschien dat het daar aan leg maar ik had 1 grote wolk
heb het later nog eens geprobeerd met een volle waterkoker 1,5 liter en dat verdampte ook gelijk
Ooit gehoord van stralingskou i.c.m. de aanwezigheid van sneeuw/mist op de temperatuur
heb het later nog eens geprobeerd met een volle waterkoker 1,5 liter en dat verdampte ook gelijk
bij welke temperatuur moet dat dan gebeuren?