Ik kijk alleen naar het gemiddelde...die komt niet boven nul voor de 14e. O ja de zon...daar houden de modellen natuurlijk geen rekening mee??? | Gewijzigd: 4 februari 2012, 20:34 uur, door Brisk
Enne so what? Dan is de sneeuw weg. Ijs zal wel blijven groeien.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Enne so what? Dan is de sneeuw weg. Ijs zal wel blijven groeien.
De zon heeft nog nauwelijks kracht. En de stroming houdt de bovenlucht koel
Ik denk eerder dat er juist minder rotzooi tegenwoordig in de rivieren te vinden is. Wordt veel gedaan aan het milieu he. Maar de rivieren kunnen wel zouter zijn dan vroeger.
Ik denk dat het juist veel beter is geworden tegenover een paar decenia geleden. De Schelde is bijvoorbeeld al veel schoner geworden, waardoor er meer en meer vis in komt te zitten. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 20:40 uur, door samverhoeven
Inderdaad...Hier is vrijwel niks weg gedooid. Op de auto's na en op wat zwarte ondergrond.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Maar klopt het dat de sneeuw smelt terwijl de temperatuur ver onder het vriespunt ligt? Is de zon inmiddels weer zo 'sterk' om de sneeuw te doen smelten terwijl het eigenlijk vriest?
Ik bekijk nu ook de sneeuwkaart van Europa op Weerplaza en ik zie dat er bijvoorbeeld in Scandinavië veel minder sneeuw ligt tegenover eerst, terwijl het daar ook de hele tijd dik onder het vriespunt is geweest?
Dat kan heel goed, de februari zon(straling) heeft al aardig wat kracht en kan ook de sneeuw overdag deels doen smelten.
Zelfs wanneer de zon achter de wolken zit is dit effect al waarneembaar, vooral bij donkere oppervlaktes is dat het geval (albedo effect).
En inderdaad bestaat er ook nog zoiets als sublimatie;
`Sublimatie` is de directe overgang van een stof uit de vaste fase naar een gasvormige fase. Zo kan bijvoorbeeld ijs in strenge winters, bij erg droog weer (laag dauwpunt) , direct sublimeren naar de gasvormige fase. Daarbij wordt de vloeibare fase dus overgeslagen. Dit verschijnsel wordt ook wel `vervluchtigen` genoemd.
Ciao Johann
En dat terwijl er toch flink wat sneeuw ligt.
Ik ben benieuwd of de temps nog verder op zullen lopen......ach dooien zal het vandaag vast niet gaan doen
doe het kokende water in een kopje en gooi het kokende water direct naar buiten.
het enige wat er dan van overblijf is 1 grote wolk echt vaag.
dat heb ik vanmorgen gedaan bij -20
werkte niet helemaal,het was fifty-fifty
de helft was wolk en de andere helft kwam gewoon naar beneden
Welk artikel bedoel je? Ik kom alleen de weersverwachting tegen.
Dat is niet echt een achtergrond verhaal... Voor mij persoonlijk staat er niets nieuws in, gewoon de weersverwachting en een korte terugblik van vannacht.
wat vind jij van dit verhaal?