Lelystad al op -16
Nou het record uit 1942 mag er wel een keer aan gaan onderhand.
27 januari 1942 registreerde Winterswijk -27,4
@Reutel; Als net als Jan iedereen de kachel uit doet is bovenstaande zo gefikst ! | Gewijzigd: 4 februari 2012, 18:49 uur, door zwoof
Ik denk dat we ons deze winter nog lang zullen heugen maat waarschijnlijk vooral vanwege de hitte. We zitten nog geen week in de kou. en dan waren de eerste twee dagen ook nog maar lichte vorst. Goed, de temperaturen waren wat aan de frisse kant maar hoe langgaat het nog duren? Een week? Twee? blijft het zo?
Voordatt de winter begon lazen we veel verwachtingen waarin steeds weer verwezen naar de afgelopen winter, dat die waardeloos zou zijn. Toch zitten we qua ijsdagen nog heel er verwijderd van wat we toen hadden. de eerste periode waren er al negen, de tweede ook 9 of 10 en nog wat losse ijsdagen. Niet zo koud? Nee, misschien niet maar ik klokte wel een aantal dagen onder de -10.
27 januari 1942 registreerde Winterswijk -27,4
In dit tempo kan het mogelijk zijn, bijna overal een daling van 4,5 graden in 1,5 uur tijd. De kou trekt alleen wel wat meer naar het oosten en ook hier zie ik al enkele wolkjes verschijnen (west-brabant).
Reinier van der Berg meldy op twitter
Edit Sanwa: bericht staat ook hier: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...st&p=348007
Tevens wilde ik jullie een foto van me dorpie heden middag niet onthouden. Zo lekker ouderwets hollands beeld | Gewijzigd: 4 februari 2012, 19:06 uur, door Sanwa
Volgens KNMI komen we trouwens niet eens in de buurt van het record:
Komende nacht is het op veel plaatsen tamelijk helder en daalt het kwik verder naar waarden tussen -9 en -15 graden. In de nacht komt er van het westen uit hoge bewolking binnenlopen, waardoor in het westen de vorst iets getemperd wordt. In het oosten kunnen in het begin van de nacht nog enkele mistbanken voorkomen. Door de aantrekkende wind daalt de gevoelstemperatuur op veel plaatsen tot -15 tot -19 graden. De zuidelijke wind is zwak tot matig, aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig.
En die ons gelukkig niet bereikt..
Wolken wel,neerslag grotendeels niet.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...lle_kracht_door!
En die ons gelukkig niet bereikt..
Die wolken zelf gaan ons wel bereiken als het goed is hoor....
Dat temperen valt wel mee.
Het is nu (18:50) al zeer strenge vorst in een aantal plaatsen.
Zelfs als het zou "opwarmen" blijft het erg koud.
Station Weer Temp(°C) ▾ Chill RV Wind (m/s) Zicht(m) Druk (hPa)
Herwijnen mist met rijp -15.7 95 WNW 0 86 1038.1
Lelystad mist met rijp -15.7 86 W 0 89 1038.1 | Gewijzigd: 4 februari 2012, 19:08 uur, door Han
GFS pluim (OMG!) ;;;korte termijn;;;
Als we de temperatuurkaarten zo eens op GFS mogen geloven tot en met de 12e (en dus ook de ochtend van de 13e) beloofd het een groot spectakel
Arnhem nu op -12.9°c. | Gewijzigd: 4 februari 2012, 19:10 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Ja, maar gisteren zaten ze er ook naast. Ze hebben trouwens zojuist ook weer een update gedaan.(18:58 uur) En geen wijzigingen gedaan wat betreft minima.