Het was nu misschien nog wat te kort maar aan de andere kant is een hele lange aangesloten vorstperiode ook niet erg waarschijnlijk. Er zitten vaak onderbrekingen in zoals er nu na het weekend ook weer gaat gebeuren.
Daarna kan de vorst terugkeren maar moet je toch weer een paar dagen wachten om dik genoeg ijs te krijgen.
Zo blijf je dus maar wachten en wachten.....
Stel he stel,als het daadwerkelijk om een korte onderbreking gaat,dan hoef je niet 2 weken te wachten wil het de goede dikte hebben. Als ze slim zijn wachten ze in Friesland nog even een week eer men de gemalen aan zet. Want mocht er toch een nieuwe periode van vorst komen,is de dikte zo bereikt met wat er al ligt. Zolang zal het dan niet duren.
1985 bijvoorbeeld,lag er ook al ijs,kwam er een onderbreking en daarna hadden ze de dikte in korte tijd bereikt! En het was nog super ijs ook.
Ik ben van 85 maar familie wist het wel even te vertellen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik zag vanochtend allemaal elfstedenrijders over de Luts, Alde Karren, Galamadammen en door Workum rijden.
Ja, ik baal nog steeds!
Ik zag vanochtend allemaal elfstedenrijders over de Luts, Alde Karren, Galamadammen en door Workum rijden.
Ja, ik baal nog steeds!
Ik las vanmorgen in de metro dat de Luts was afgesloten wegens gevaarlijk ijs..
over dat filmpje: haha, hij moest net op handen en voeten onder een bruggetje door, was normaal gesproken denk ik een kluun stukje geweest
Dat zou helemaal mooi zijn natuurlijk
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Iemand een idee?
Dan zijn er twee dingen nodig, de dooi moet niet z0 lang duren en ook daarna flinke vorst...
Ik ben van 85 maar familie wist het wel even te vertellen.
maar de tweede vorstperiode duurde toen ook nog eens twee weken met een aantal ijsdagen met een gemiddelde onder de -5
Vandaag een snipperdag genomen om eens heerlijk een tochtje te gaan schaatsen, want het is nu nog supermooi.
Vandaag een snipperdag genomen om eens heerlijk een tochtje te gaan schaatsen, want het is nu nog supermooi.
Het water was te warm en er was te veel stroming. Ook zonder sneeuw was het niet gelukt.
Ook, maar heb ook super mooie zwarte stukken gezien! De Luts was echt een drama, maar stukken op de Alde karren weer niet.