nee,men kon er ook over heen rollen.zo verdeel je het lichaamsgewicht,en zo neem je in een keer veel sneeuw mee.
en als bonus zie je er daarna uit als sneeuwpop.
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Dan kun je ook een kunstijsbaan aanleggen naast de route.
De natuur moet het werk doen.
Er is nu al zoveel geprobeerd zelfs met behulp van het leger.
De natuur moet het werk doen.
Er is nu al zoveel geprobeerd zelfs met behulp van het leger.
dan kan dat spuiten er ook nog wel bij denk ik.
Vind het best vreemd.
Hey MamaAsz, onder de bruggen schijnt het maar 7 cm te zijn geweest, gister of eergister, vandaar.
Ik zeg dan zet die bruggen de helenacht open en jeht er weer 5 cm bij, maar ja het is over en uit, nu gaan andere tochten voor.
wie weet over een week ofzo nog en anders volgend jaar maar.....
Hoop dat het hetzelfde verloopt als 96/97. Volgend jaar in 2013 dus!
Mijn bezem en schuiver staat alvast klaar.
Dat zeg ik...(GAMMA) | Gewijzigd: 9 februari 2012, 20:08 uur, door Sanwa
Ik zeg dan zet die bruggen de helenacht open en jeht er weer 5 cm bij, maar ja het is over en uit, nu gaan andere tochten voor.
wie weet over een week ofzo nog en anders volgend jaar maar.....
Dat zeg ik...(GAMMA)
Ja, inderdaad.
Maar hier onder de brug lag afgelopen maandag al 8 cm....
Volgende week voorspellen ze snotweer. Bleh.
Dan maar hopen op VEEL sneeuw.
Weet jij of er hier nog wat wordt georganiseerd?
Maar hier onder de brug lag afgelopen maandag al 8 cm....
Volgende week voorspellen ze snotweer. Bleh.
Dan maar hopen op VEEL sneeuw.
Weet jij of er hier nog wat wordt georganiseerd?
Nee denk het niet, was ook opzoek naar een tocht voor morgenmiddag, maar kan niets vinden. Dan zelf maar een tochtje uitstippelen, nog suggesties? kmtje of 25-30 ofzo
Kom je hier naar Smilde toe... Hier wordt a.s. zaterdag weer de Bruggentocht gereden... Net zo uitzonderlijk als de Alvestêdentocht, laatste keer was ook in '97
Er worden heel veel tochten gereden morgen/aankomend weekend. In Friesland zijn er naar mijn weten 3 morgen:
Berentocht: 15 km, 30 km en 45 km. Schaatsers rijden over de Pieter Christiaansloot naar het Tjeukemeer.
Deelentocht Tijnje: 30 km. De route gaat dwars door natuurgebied de Deelen.
Zevendorpertocht: 40 km. Startplaatsen in Grou, Wergea, Reduzum en Warten.
En dan zijn er nog velen tochten door heel Nederland aankomend weekend. Ik pak zelf zaterdag de Leemstertoch in Groningen zaterdag en zondag gaan wij de elftsteden route doen. Ik zie het niet meer gebeuren dat de kou nog terug komt dus het is zondag alles of niks.
Onweersdagen: 0
Hoe lang had het toen gevroren voordat de tocht begon?
Het was nu misschien nog wat te kort maar aan de andere kant is een hele lange aangesloten vorstperiode ook niet erg waarschijnlijk. Er zitten vaak onderbrekingen in zoals er nu na het weekend ook weer gaat gebeuren.
Daarna kan de vorst terugkeren maar moet je toch weer een paar dagen wachten om dik genoeg ijs te krijgen.
Zo blijf je dus maar wachten en wachten.....
Dan is het de 16e tocht en ook 16 jaar geleden, zou mooi zijn
tussen 1963 en 1985 lag 22 jaar,dus nog even geduld
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Dan is het de 16e tocht en ook 16 jaar geleden, zou mooi zijn
en op de 16e van februari zeker?
weather without storms is no weather at all.