Het ijs is overal vrij. Nog 4 nachten met vorst. *zucht* wie weet.
Maar toch heb ik een flinke kater, en niet alleen van de wijn
Noem me achtelijke Bartje, maar ik zie ook dat de dooi wordt uitgesteld. De nacht van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag nu strenge vorst. Dan zondag nog de hele dag temperaturen onder het vriespunt. Maandag, dinsdag en woensdag lijken ook steeds kouder te verlopen en gaan misschien ook wel onder nul komen... Daarna grote kans van voortzetting winter!
Geef de Elfstedentocht niet te snel op mensen, de temperaturen lijken het probleem niet! Over stroming onder het ijs kan ik niets vertellen, maar dat lijkt me minimaal als de gemalen dicht staan. Sneeuw zou wel een spelbreker kunnen zijn, maar zoals de kaarten er nu voor liggen gaat het meeste vallen in het zuiden/oosten.
Het ijs is overal vrij. Nog 4 nachten met vorst. *zucht* wie weet.
Maar toch heb ik een flinke kater, en niet alleen van de wijn
ik heb een beetje het zelfde gevoel net als de verloren WK Finale dat moesten we ook allemaal even verwerken
nou....!!!!!
http://sneeuwverwachting.sneeuwhoogte.nl/w...inter_nog_terug?
Ook welkom, en wat een leuke binnenkomer zeg! Heb je daar ook enige onderbouwing bij dan!?
Ook ik blijf nog wat hoop houden, weet niet waarom...Maar ik kan gewoon nog niet op geven
Je ziet in de pluim dat de dooi is uitgesteld naar maandag overdag, maar ik denk die paar puntjes vorst die je later in de week terug ziet komen, absoluut niet genoeg gaat zijn, zeker niet in combinatie met de dooi...Dan daarna(na de 23ste) Dat weten we natuurlijk nog niet, het is de laatste tijd al allemaal onverwacht, maar mijn hoop is na die tijd wel weg eigenlijk...Puur gevoel en ervaring spreekt dan...
Er is simpel weg te weinig ijs en de sneeuw heeft het ijs wat er lag geen goed gedaan.
Toch hebben we er 3 dagen lol van gehad.
Wie weet veranderen de kaarten en kan het volgende week wel.
Hij komt vroeg of laat en als hij komt dan wordt het een feest.
Dat is waar! En hele leuke Friezen ook nog. Hilarisch, sommige Rayonhoofden. Vooral die van Hindeloopen en Balk.
Echt de Fries zoals ik ze ken haha.
Echt de Fries zoals ik ze ken haha.
Persoonlijk denk ik ook niet dat we nog een elfstedetocht krijgen. Alleen na de 00z run van de GFS gezien te hebben lijkt het erop alsof de kou serieus een poging terug begint te doen. Helaas in de 06z alweer weggeblazen, maar toch denk ik dat we in dit geval de winter niet zo snel af moeten schrijven, als verwacht ik zo een periode als dit niet meer. Voornamelijk de sneeuwvariatie. De winter schrijf ik nog niet helemaal af. EC laatte gister ook zo een run zien. Mocht dat leuke Hoog nou naar het noorden uitbreiden dat GFS zo mooi liet zien dan wordt het meters sneeuw wegschappen(00z) en anders overstromingen(06z). Overigens bijzonder hoge waterstanden lijk er te komen met de dooi. Al die regen en eventueel smeltwater.
Mijn man meldt dat het regent boven in Friesland
*edit * In Oosterlittens. Is bij Franeker/Leeuwarden.
AAAH gggr.
Niet erg toch? Laat het maar lekker regenen. Vannacht weer vorst er overheer en tadaa een mooie nieuwe toplaag
Wees maar niet bang, dat doe ik ook niet Dit is voor de massa toerisme die zaterdag en zondag zullen gaan schaatsen.
zonder sneeuw zo,n 4 a 6 cm
Ze zijn dus toch stiekem druk, haha.
Ach ja er komen nog een paar nachten aan met strenge tot zeer strenge vorst you never know!
Aankomende nacht nog min 10
Morgenoverdag min 4
Vrijdag op zaterdag min 10
Zaterdag overdag min 6
Zaterdag op zondag min 13
zondag op maandag min 1 | Gewijzigd: 9 februari 2012, 15:17 uur, door Sanwa