Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Liberty, TX; Polk, TX.

23 Nov 2024 10:17:03

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Liberty, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Hardin, TX.

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Jasper, TX.

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

23 Nov 2024 05:46:27

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 20:25:45

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

22 Nov 2024 00:58:32
Actueel
1 / 4

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
jcroon
Lid
9 februari 2012, 09:27 uur | Bericht #336702
Vanmorgen ook weer van alles opde TV over dat het net door zou gaan.
Maar om de een of andere rdene hebben ze niets gezegd over de mogelijkheden van een toch op zondag. Ze hebben alleen gezegd dat het op zondag zou gaan dooien.

Ik maak daar, nu wat bezinken van de feiten uit op, niet uit op dat het zondag wel gekund zou hebben... Dat heben ze ook niet gezegd. misschien wad er nog een dagje extra nodig geweest.

En wat zie ik op de pluim die iedereen beter vind dan de vorige? Geen een lid meer voor de strenge vorst...

Marlies
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
9 februari 2012, 09:30 uur | Bericht #336705
Maar ze gaan nu nog steeds uit van zondag dooi, maar dit is al uitgesteld naar maandag. Wat als het pas maandagmiddag laat of ná maandag gaat dooien? Hopelijk worden die rayonhoofden wel van de laatste updates op de hoogte gehouden (en anders door bepaalde mensen hier op O-O die in Friesland wonen? ), want als ze alleen maar het KNMI volgen, zijn ze sowieso te laat met alsnog regelen mócht hij onverwacht doorgaan zondag of maandag.

| Gewijzigd: 9 februari 2012, 09:41 uur, door Marlies
Waarom deze advertentie?
jcroon
Lid
9 februari 2012, 09:37 uur | Bericht #336711
Citaat van Marl, donderdag 9 februari 2012, 9:30 uur Maar ze gaan nu nog steeds uit van zondag dooi, maar dit is al uitgesteld naar maandag. Wat als het pas maandagmiddag laat of ná maandag gaat dooien? Hopelijk worden die rayonhoofden wel van de laatste updates op de hoogte gehouden (en anders door bepaalde mensen hier op O-O die in Friesland wonen? ), want als ze alleen maar het KNMI volgen, zijn ze sowieso te laat met alsnog regelen mócht hij onverwacht doorgaan zondag of maandag.
zal hem niet gaan worden want in tegenstelling tot het scenario van dooi op zondag maar vorst van zaterdag op zondag zie ik nog geen echte vorst van zondag op maandag, dus wat er op zondag niet is , is er op maandag ook niet. Sterker, er kan zelfs ijs verdwijnen.
De dooi is niet een dag verschoven, als je alles bekijkt is de dooi maar een halve dag verschoven.... Dat betekent alleen dat als ie op zondag verreden had kunnen worden, de tocht nu op zondag in betere omstandigheden gereden had kunnen worden., niet op meer ijs.
MamaAsz
Lid
9 februari 2012, 09:39 uur | Bericht #336712
Dooi is alweer een volledige dag uitgesteld. Stiekem blijf ik hoop houden!
Het ijs is overal vrij. Nog 4 nachten met vorst. *zucht* wie weet.

Maar toch heb ik een flinke kater, en niet alleen van de wijn
Marlies
Lid
9 februari 2012, 09:43 uur | Bericht #336718
Citaat van jcroon, donderdag 9 februari 2012, 9:37 uur zal hem niet gaan worden want in tegenstelling tot het scenario van dooi op zondag maar vorst van zaterdag op zondag zie ik nog geen echte vorst van zondag op maandag, dus wat er op zondag niet is , is er op maandag ook niet. Sterker, er kan zelfs ijs verdwijnen.
De dooi is niet een dag verschoven, als je alles bekijkt is de dooi maar een halve dag verschoven.... Dat betekent alleen dat als ie op zondag verreden had kunnen worden, de tocht nu op zondag in betere omstandigheden gereden had kunnen worden., niet op meer ijs.

Oké, maar dan nog is het afwachten, ze gaan toch echt niet gelijk maandag die gemalen weer aanzetten terwijl er nu alweer mooiere kaarten van GFS e.d. komen met vanaf volgende week weer vorst? (ook al is dat nu nog even LT)

QUOTE(MamaAsz @ Feb 9 2012, 09:39) <{POST_SNAPBACK}>
Dooi is alweer een volledige dag uitgesteld. Stiekem blijf ik hoop houden!
Het ijs is overal vrij. Nog 4 nachten met vorst. *zucht* wie weet.

Maar toch heb ik een flinke kater, en niet alleen van de wijn

Hier ook een kater helaas! | Gewijzigd: 9 februari 2012, 09:44 uur, door Marlies
eddie
Lid
9 februari 2012, 09:45 uur | Bericht #336719
gemalen blijven uit in friesland wordt er gezegt op omrop fryslan

dat is een goed teken
Roan
Lid
9 februari 2012, 09:48 uur | Bericht #336722
Citaat van eddie, donderdag 9 februari 2012, 9:45 uur gemalen blijven uit in friesland wordt er gezegt op omrop fryslan

dat is een goed teken

Ja dat werd gisteravond al gezegd dat het sowieso tot maandag uitblijft en dan word bekeken wat er moet gebeuren

je hoeft geen fries te zijn/kunnen om onderstaande te kunnen lezen
De poldergemalen fan Wetterskip Fryslân bliuwe foarearst noch út. Foar moandei 13 febrewaris wurdt it earste echte teiwaar foarsein.
jcroon
Lid
9 februari 2012, 09:59 uur | Bericht #336727
Citaat van Roan, donderdag 9 februari 2012, 9:48 uur je hoeft geen fries te zijn/kunnen om onderstaande te kunnen lezen
Nee. Op zondag ochtend heb ik over het algemeen niet zoveel moeite als ik langs de tv van omroep friesland zap. misschien dat de spreektaal me wat meer moeite zou kosten (weet het wel zeker, net als het Frans, dat je een gesprek tussen twee Fransen niet kunt volgen betekent niet dat je de TV niet kunt volgen) maar het algemeen beschaafd TV fries, alsmede het geschreven woord zijn toch wel een beetje te volgen.

Johann heeft net een stukje over de nieuwe kou die er aan zit te komen. 4 tot 2 graden onder normaal...
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht. | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:03 uur, door jcroon
JPP
Lid
9 februari 2012, 10:03 uur | Bericht #336729
zojuist boven de elfstedenroute in Workum weer de politiehelicopter gezien...
9 februari 2012, 10:05 uur | Bericht #336730
Citaat van jcroon, donderdag 9 februari 2012, 9:59 uur Nee. Op zondag ochtend heb ik over het algemeen niet zoveel moeite als ik langs de tv van omroep friesland zap. misschien dat de spreektaal me wat meer moeite zou kosten (weet het wel zeker, net als het Frans, dat je een gesprek tussen twee Fransen niet kunt volgen betekent niet dat je de TV niet kunt volgen) maar het algemeen beschaafd TV fries, alsmede het geschreven woord zijn toch wel een beetje te volgen.

Johann heeft net een stukje over de nieuwe kou die er aan zit te komen. 4 tot 2 graden onder normaal...
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht.

Ook Johann heeft geen glazenbol hij kan dus ook niet verder vooruitkijken dan een dag of 5 daarna word het onbetrouwbaar lijkt mij.

In de nieuwe Run van het GFS zie ik dat de dooi niet gaat slagen en dat de kou vanaf woensdagavond weer terug lijkt te komen dus we houden hoop | Gewijzigd: 9 februari 2012, 13:10 uur, door Sanwa
ozzfeel
Lid
9 februari 2012, 10:07 uur | Bericht #336731
Henk Kroes (vorige voorzitter van de elfstenden betrokken bij organistie tocht 85.86.97)

had de volgende "theorie" waarom ook bij 15 graden vorst er niet voldoende aangroei is geweest in zuid oost friesland.

De natuur is te actief, door de te hoge temperatuuren in januari is het water niet tot rust gekomen en is 1 het water te warm onder het ijs 2 de stroming tussen de verschillende meren te hoog.

Daardoor hebben ze de afgelopen nachten geen ijsaangroei maar afname van ijs gehad

dus ook al zou het nog 4 nachten -15 zijn. Het zou niks uitmaken en dat is volgens hem de rede van afblazen ipv uitstellen | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:08 uur, door ozzfeel
albalinda
Lid
9 februari 2012, 10:09 uur | Bericht #336734
Johann heeft het over een kans op meer dan 4 tot 2 graden onder normaal | Gewijzigd: 9 februari 2012, 20:57 uur, door Debbieke
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
jcroon
Lid
9 februari 2012, 10:15 uur | Bericht #336739
Citaat van albalinda, donderdag 9 februari 2012, 10:09 uur Johann heeft het over meer dan 4 tot 2 graden onder normaal
QUOTE(Johann @ Feb 9 2012, 09:23) <{POST_SNAPBACK}>
Tot dag 15 en dan zitten we alweer rond de 25 februari houden we temperaturen die 4 tot 2 graden onder normaal liggen.

...
Ciao Johann

Of het nu ook -1 of -5 is maakt niet zoveel uit | Gewijzigd: 9 februari 2012, 20:58 uur, door Debbieke
yookin
Lid
9 februari 2012, 10:18 uur | Bericht #336743
Citaat van jcroon, donderdag 9 februari 2012, 9:59 uur Johann heeft net een stukje over de nieuwe kou die er aan zit te komen. 4 tot 2 graden onder normaal...
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht.

Wat is jouw gemiddelde weersvooruitzicht op een onwillekeurige doordeweekse dag? Regen, grijs, grauw en mistig?
albalinda
Lid
9 februari 2012, 10:32 uur | Bericht #336749
Citaat van jcroon, donderdag 9 februari 2012, 10:15 uur Omroep Friesland Fries....
(heb ik op de kabel)
Ok klonk mij een btje negatief......snap alleen je bijdrage niet
Of het nu ook -1 of -5 is maakt niet zoveel uit

Huhh,ok,kaarten laten een kans op lagere temperaturen zien
Dus voor jou maakt -1 of -5 niet uit
@Yookin | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:35 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
9 februari 2012, 11:12 uur | Bericht #336762
Citaat van eddie, donderdag 9 februari 2012, 9:45 uur gemalen blijven uit in friesland wordt er gezegt op omrop fryslan

dat is een goed teken

Gemalen blijven tot na het weekend uit wat er daarna gebeurt is nog wat onzeker maar
als ik het zo lees op wetterskipfryslan.nl dan lijkt er niet zoveel goeds in het verschiet
ze willen eigenlijk de gemalen na zondag voorzichtig weer laten draaien.
eddie
Lid
9 februari 2012, 11:18 uur | Bericht #336765
ik weet wel dat ik nu echt aan het afkicken ben. nu er geen nieuws meer komt van de elfstedentocht

zal nu een stuk rustiger worden op 0-0
9 februari 2012, 11:22 uur | Bericht #336769
haha dan ben je niet de enige!
toch blijf ik stiekem hoop houden op een koud vervolg volgende week
maar als dat er niet komt vind ik dat we in ieder geval die 100 pagina's vol moeten lullen
Klapper van 2012: http://www.youtube.com/watch?v=uDkqolJIpZ8&feature=player_embedded

rachel
Lid
9 februari 2012, 11:27 uur | Bericht #336771
hij gaat niet door. ook al zal het weer nog goed genoeg zijn geweest tot en met zondag, alle hulpverlening hebben draaiboeken alweer terug op de kast gelegd.
ze zijn al aan het evalueren. dus het hele circus starten ze nu in ieder geval niet meer op.
9 februari 2012, 11:30 uur | Bericht #336773
Citaat van rachel, donderdag 9 februari 2012, 11:27 uur hij gaat niet door. ook al zal het weer nog goed genoeg zijn geweest tot en met zondag, alle hulpverlening hebben draaiboeken alweer terug op de kast gelegd.
ze zijn al aan het evalueren. dus het hele circus starten ze nu in ieder geval niet meer op.

hoe weet jij dat ? inside informatie ?

:)

stiekem blijf ik ook ergens nog een beetje hoop houden.. is het niet zondag.. dan wel volgende week.. of de week daarna.. de kaarten gaan weer langzaam de goeie kant op...
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
4 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 4 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.478 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
4 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 228 mensen aan het browsen op het forum. 0 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 228, lezen 5 mensen het topic "Lente discussietopic 2012".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden