Maar om de een of andere rdene hebben ze niets gezegd over de mogelijkheden van een toch op zondag. Ze hebben alleen gezegd dat het op zondag zou gaan dooien.
Ik maak daar, nu wat bezinken van de feiten uit op, niet uit op dat het zondag wel gekund zou hebben... Dat heben ze ook niet gezegd. misschien wad er nog een dagje extra nodig geweest.
En wat zie ik op de pluim die iedereen beter vind dan de vorige? Geen een lid meer voor de strenge vorst...
| Gewijzigd: 9 februari 2012, 09:41 uur, door Marlies
zal hem niet gaan worden want in tegenstelling tot het scenario van dooi op zondag maar vorst van zaterdag op zondag zie ik nog geen echte vorst van zondag op maandag, dus wat er op zondag niet is , is er op maandag ook niet. Sterker, er kan zelfs ijs verdwijnen.
De dooi is niet een dag verschoven, als je alles bekijkt is de dooi maar een halve dag verschoven.... Dat betekent alleen dat als ie op zondag verreden had kunnen worden, de tocht nu op zondag in betere omstandigheden gereden had kunnen worden., niet op meer ijs.
De dooi is niet een dag verschoven, als je alles bekijkt is de dooi maar een halve dag verschoven.... Dat betekent alleen dat als ie op zondag verreden had kunnen worden, de tocht nu op zondag in betere omstandigheden gereden had kunnen worden., niet op meer ijs.
Oké, maar dan nog is het afwachten, ze gaan toch echt niet gelijk maandag die gemalen weer aanzetten terwijl er nu alweer mooiere kaarten van GFS e.d. komen met vanaf volgende week weer vorst? (ook al is dat nu nog even LT)
Het ijs is overal vrij. Nog 4 nachten met vorst. *zucht* wie weet.
Maar toch heb ik een flinke kater, en niet alleen van de wijn
Hier ook een kater helaas! | Gewijzigd: 9 februari 2012, 09:44 uur, door Marlies
dat is een goed teken
Ja dat werd gisteravond al gezegd dat het sowieso tot maandag uitblijft en dan word bekeken wat er moet gebeuren
je hoeft geen fries te zijn/kunnen om onderstaande te kunnen lezen
Nee. Op zondag ochtend heb ik over het algemeen niet zoveel moeite als ik langs de tv van omroep friesland zap. misschien dat de spreektaal me wat meer moeite zou kosten (weet het wel zeker, net als het Frans, dat je een gesprek tussen twee Fransen niet kunt volgen betekent niet dat je de TV niet kunt volgen) maar het algemeen beschaafd TV fries, alsmede het geschreven woord zijn toch wel een beetje te volgen.
Johann heeft net een stukje over de nieuwe kou die er aan zit te komen. 4 tot 2 graden onder normaal...
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht. | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:03 uur, door jcroon
Johann heeft net een stukje over de nieuwe kou die er aan zit te komen. 4 tot 2 graden onder normaal...
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht.
Ook Johann heeft geen glazenbol hij kan dus ook niet verder vooruitkijken dan een dag of 5 daarna word het onbetrouwbaar lijkt mij.
In de nieuwe Run van het GFS zie ik dat de dooi niet gaat slagen en dat de kou vanaf woensdagavond weer terug lijkt te komen dus we houden hoop | Gewijzigd: 9 februari 2012, 13:10 uur, door Sanwa
had de volgende "theorie" waarom ook bij 15 graden vorst er niet voldoende aangroei is geweest in zuid oost friesland.
De natuur is te actief, door de te hoge temperatuuren in januari is het water niet tot rust gekomen en is 1 het water te warm onder het ijs 2 de stroming tussen de verschillende meren te hoog.
Daardoor hebben ze de afgelopen nachten geen ijsaangroei maar afname van ijs gehad
dus ook al zou het nog 4 nachten -15 zijn. Het zou niks uitmaken en dat is volgens hem de rede van afblazen ipv uitstellen | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:08 uur, door ozzfeel
...
Ciao Johann
Of het nu ook -1 of -5 is maakt niet zoveel uit | Gewijzigd: 9 februari 2012, 20:58 uur, door Debbieke
Da's niet echt een "elfstedelijke"vooruitzicht.
Wat is jouw gemiddelde weersvooruitzicht op een onwillekeurige doordeweekse dag? Regen, grijs, grauw en mistig?
(heb ik op de kabel)
Ok klonk mij een btje negatief......snap alleen je bijdrage niet
Of het nu ook -1 of -5 is maakt niet zoveel uit
Huhh,ok,kaarten laten een kans op lagere temperaturen zien
Dus voor jou maakt -1 of -5 niet uit
@Yookin | Gewijzigd: 9 februari 2012, 10:35 uur, door albalinda
dat is een goed teken
Gemalen blijven tot na het weekend uit wat er daarna gebeurt is nog wat onzeker maar
als ik het zo lees op wetterskipfryslan.nl dan lijkt er niet zoveel goeds in het verschiet
ze willen eigenlijk de gemalen na zondag voorzichtig weer laten draaien.
toch blijf ik stiekem hoop houden op een koud vervolg volgende week
maar als dat er niet komt vind ik dat we in ieder geval die 100 pagina's vol moeten lullen
ze zijn al aan het evalueren. dus het hele circus starten ze nu in ieder geval niet meer op.
ze zijn al aan het evalueren. dus het hele circus starten ze nu in ieder geval niet meer op.
hoe weet jij dat ? inside informatie ?
:)
stiekem blijf ik ook ergens nog een beetje hoop houden.. is het niet zondag.. dan wel volgende week.. of de week daarna.. de kaarten gaan weer langzaam de goeie kant op...