Ja op dit moment is dat zo.
Ik kan me nog wel voorstellen dat je de toch niet door laat gaan bij grote onzekerheid.
Dan moet je risico's afwegen.
Ondanks dat geloof ik nog steeds dat er volgende week nog een goede kans is dat de toch doorgaat.
Er is geen enkele reden aan te wijzen dat de dooi vanaf het weekend permanent is en dat er helemaal geen vorst meer komt. De weermannen/vrouwen die dat beweren mogen het hier nog eens netjes uit komen leggen.
Wat niet is, kan nog komen. Hoop doet leven.
We wachten de kaarten gewoon af. Wellicht wordt de dooi nog een dag of 3 uitgesteld. Dan staan we er al weer heel anders tegenover
( probeer toch een beetje moed te houden hoor mensen, sorry )
Er zit altijd een risico in en dat weet je als je mee doet. Je kan moeilijk verwachten dat je perfect ijs voor je neus krijgt. Scheuren, wakken, hobbels, gaten heb je altijd en is altijd een risico
Als ze de tocht wel door laten gaan en er zakken ruim 1000 mensen door het ijs dan wijst niemand met het vingertje naar die 1000 mensen hoor....
Als straks blijkt dat zondag helemaal geen dooit geeft hebben de weerprofeten heel wat uit te leggen.
De beslissing voor de Elfstedentocht is voor een deel gebaseerd op de verwachtingen in het weekend.
Veel later kan men toch niet kijken.
We zullen het zien wie er gelijk krijgt.
Wat eigenlijk wel de algehele lijn is van de Nederlandse maatschappij tegenwoordig.
Alles moet bij een ander neergelegd worden en men is nergens zelf verantwoordelijk voor. Is meer een algemene observatie hoor.
Das mooi maar zeg ik dat? Nope, en nogmaals dat de tocht niet door kan gaan op dit moment zal iedereen het over eens zijn.
Je weet maar nooit wat er de komende dagen nog kan gaan gebeuren vooral donderdag op vrijdag min 10 en vrijdag naar zaterdag min 12! Zaterdag naar zondag min 9! Dus ik vind dat alles nog mogelijk is.
Ze hebben ons allemaal (en dan vooral den Hollanders) lekker bij de neus
Al dat schuiven en schaatsen is wel erg goed voor de lijn geweest. Elk nadeel heb zn voordeel
Respect voor al die mensen die mee geholpen hebben! Ooit komt 'ie er mensen, en dan staat mijn deur nog steeds open en de pan met snert klaar.
Verrekte jammer hoor. Nou ja, dat kopje snert houden we te goed dan over een paar weken.
Ze hebben ons allemaal (en dan vooral den Hollanders) lekker bij de neus
Ik hou dezelfde hoop als jou
Het is veel belangrijker wat de wind gaat doen daarom vind ik het ook zo vreemd dat ze vanacht niet afwachten met matige tot strenge vorst en amper wind kan er zomaar 2cm bijkomen in een nacht. Ik blijf erbij ze zijn te vroeg met een uitspraak gekomen. Had tot donderdag avond of vrijdag ochtend gewacht zoals iedereen had verwacht.
Wat ik vreemd vind is waarom de rayonhoofden vrijdag niet nog eens voor de laatste keer bij elkaar gaan komen want het vriest verdikkeme bijna min 10 in het zuidwesten van Friesland net de plek waar het ijs nog niet dik genoeg is
zo ik de pluim zie verwacht ik ook dat de dooi maandag en dinsdag ook niet door zet want als die nu alweer word uitgesteld hoe zit het morgen ochtend met maandag endisndag gaan de leden dan ook naar beneden? | Gewijzigd: 8 februari 2012, 22:17 uur, door Marga