Hoe bedoel je tegen beter weten in??
dus vind het een goeie beslissing en de route is schaatsbaar je kan de ELFSTEDENTOCHT schaatsen alleen voor 16000 man en voor 2 miljoen bezoekers is het ijs niet dik genoeg ervoor dus een goed besluit veiligheid boven alles! hadden we nog 2 dagen vorst langer gehad waren de vooruitzichten beter en wie weet zondag de tocht kijken wat de natuur doed. nu lukt het gewoon niet!
heb ik eigenlijk ook wel zin als ik er zo aan denk.
Kan niet wachten eer ik naar de Dominicaanse Republiek ga 7 Juni.
Maar dat even ter zijde,heb misschien vaak wat nors gereageerd hier in dit topic,maar ik zou het zelf niet gekund hebben dat dagen achtereen vegen in de vrieskou en wind!
RESPECT nogmaals.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik bedoel dat als ik mn verstand echt gebruik weet dat 7 cm redelijk onwaarschijnlijk is in 2 nachten. Het is waarschijnlijk net 1 nachtvorst te weinig, snik.
Als de gemalen weer gaan werken, dan is het ijs binnen een dag weg'', zei ijsmeester Jan Oostenbrug woensdag na afloop van de persconferentie van de vereniging De Friesche Elf Steden.
Bron RTL4
Marga:
Dit bericht is een half uur geleden al geplaatst in nieuws gedeelte: http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...st&p=352556
Misschien is dit de aanzet om toch nog een mogelijkheid te vinden om de tocht toch door te laten gaan al heb ik er een hard hoofd in | Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:26 uur, door Marga
respect voor alle mensen die zo hard hun best hebben gedaan om de boel schoon te krijgen en het ijs te verbeteren
Er is geen mogelijkheid! Je hebt de natuur niet in de handen. En met risico's kan niet gespeeld worden
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Al dat schuiven en schaatsen is wel erg goed voor de lijn geweest. Elk nadeel heb zn voordeel
Respect voor al die mensen die mee geholpen hebben! Ooit komt 'ie er mensen, en dan staat mijn deur nog steeds open en de pan met snert klaar.
Nog een groter voordeel, mensen die graag willen rijden maar geen startbewijs hebben kunnen gewoon van start zondag. Gaat enorm druk worden, schaatsfora's exploderen en als ze niet oppassen staan we zondag ook met 10.000+ man op het ijs. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:23 uur, door TheSir
Als de gemalen weer gaan werken, dan is het ijs binnen een dag weg'', zei ijsmeester Jan Oostenbrug woensdag na afloop van de persconferentie van de vereniging De Friesche Elf Steden.
Bron RTL4
Misschien is dit de aanzet om toch nog een mogelijkheid te vinden om de tocht toch door te laten gaan al heb ik er een hard hoofd in
Dit zou wel de domste zet zijn om de gemalen aan te zetten als het één a twee dagen dooit.
Het kan heel goed zijn dat de vorst flink terug komt.
Vergeet niet dat we nu een aantal dagen achter de rug hebben met flinke vorst met nog een paar dagen te gaan.
Zelfs als het maandag/dinsdag/woensdag volgende week gaat dooien is er nog weinig aan de hand.
Pas als het een week gedooid heeft liggen de zaken anders, zover is het echter nog lang niet.
De kansen zijn voor de Elfstedentocht nog lang niet verkeken.
Dat de tocht de komende dagen er niet komt wil nog niet zeggen dat hij de volgende week (eind volgende week) niet gereden zou kunnen worden.
Alle voorbereidingen tot nu toe laat je niet zomaar de mist in gaan. Dat zou pas echt jammer zijn.
De winter is nog lang niet voorbij.
maar dan is het niet de verantwoording van de rayonhoofden als er iets mis gaat! en ik doe me petje af voor zoon besluit
Het kan heel goed zijn dat de vorst flink terug komt.
Vergeet niet dat we nu een aantal dagen achter de rug hebben met flinke vorst met nog een paar dagen te gaan.
Zelfs als het maandag/dinsdag/woensdag volgende week gaat dooien is er nog weinig aan de hand.
Pas als het een week gedooid heeft liggen de zaken anders, zover is het echter nog lang niet.
De kansen zijn voor de Elfstedentocht nog lang niet verkeken.
Dat de tocht de komende dagen er niet komt wil nog niet zeggen dat hij de volgende week (eind volgende week) niet gereden zou kunnen worden.
Alle voorbereidingen tot nu toe laat je niet zomaar de mist in gaan. Dat zou pas echt jammer zijn.
De winter is nog lang niet voorbij.
idd dat klopt we wachten af wat de pluim doed voor de zelfde hebben we volgende week de tocht der tochten februarie kan nog wel een leuk staartje geven!
respect voor alle mensen die zo hard hun best hebben gedaan om de boel schoon te krijgen en het ijs te verbeteren
Ik heb expres mijn mond gehouden op dit forum (wel gelezen), misschien om zelf geen valse hoop te koesteren, wie zal het zeggen...
Mijn gevoel is echter, nu het mij duidelijk is dat hij er iig deze week of volgende week niet komt, dat het toch lekker is dat we weer eens 'met zn allen' de 11steden koorts hebben beleefd.
Voor het eerst in 15 jaar zijn de Rayonhoofden weer bij elkaar geweest,
voor het eerst in 15 jaar konden 'we' weer hopen.
Misschien niet deze winter, misschien niet volgende winter, misschien duurt het weer jaren (sorry mensen maar het kan de realiteit zijn).
Toch lekker om te weten dat we ondanks het gezever de afgelopen jaren, en ik bedoel JAREN over opwarming van de aarde enz, dat wij maar weer eens met onze neuzen op de feiten zijn gedrukt. Het Kan Dus Toch (bijna).
Het zou mijn 4de tocht (als supporter) in mijn leven zijn geweest na 85, 86 en 97.
Ik wacht rustig af.
Ik wil er wel bij zeggen, ik zie dat een hoop mensen het hier heel gezellig vonden op t forum, en wees nou eerlijk, een 11steden tocht is toch vooral een volksfeest?
Ik denk dat de aanloop naar een (evt) tocht minstens zo leuk en vermakelijk is als de tocht zelf.
Dus...hopen op nog n flinke vorst later deze maand, met evt wel of niet een tocht, maar wel weer heerlijk een landelijke koortsaanval. Echt genieten dit
Dat kan idd, maar dan is het niet meer de verantwoordelijkheid van de Rayon dames en heren maar van de schaatsers zelf. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:50 uur, door Marga
Vanaf 9:18 gaat het over de houten schotten waar Jan het vanmorgen op twitter al over had.
De verantwoordelijkheid ligt altijd bij jezelf vind ik als je ergens aan mee doet. Ook al ligt er 20cm ijs en gaat een tocht wel door. Bij elke tocht gebeurd er genoeg, is al vaak genoeg een camera ploeg door het ijs gegaan bijvoorbeeld bij schaatstochten en ik zelf ben vorig jaar bij een tocht erdoor gegaan.
Er zit altijd een risico in en dat weet je als je mee doet. Je kan moeilijk verwachten dat je perfect ijs voor je neus krijgt. Scheuren, wakken, hobbels, gaten heb je altijd en is altijd een risico | Gewijzigd: 8 februari 2012, 21:53 uur, door TheSir
Ach Vrijdag zitten ze weer met zijn allen aan tafel
Marga: Bericht komt uit de winterdiscussie | Gewijzigd: 8 februari 2012, 22:07 uur, door Marga