Meid jij bedankt voor je aanstekelijke enthousiasme. Ik heb er echt van genoten. Respect voor de manier waarop de Friezen het geprobeerd hebben met zijn allen. Dat was heel mooi om te zien.
Voor nu geef ik de hoop even op. Ik ga niet nog speculeren over volgende week. Wat als dit of wat als dat. Dat heet zelfkastijding. Ik heb super genoten op het forum de laatste dagen, waarvoor dank..
Op naar de volgende extremen...
Dan kan je het simpelweg niet maken om bij een grote onzekerheid toch ja te zeggen.
Stel dat er straks 50 mensen doorheen zakken met doden tot gevolg? Dan gaan we met ze alle naar die rayonhoofden wijzen omdat ze het toch door hebben laten gaan.
De elfstedentocht is leuk, maar veiligheid is belangrijker.
En zou het ook echt niet kunnen dat ze vrijdag alsnog besluiten om hem wel te laten rijden op zondag, maar dat expres nu niet hebben gezegd om zo het hele gedoe over de zondagsrust te omzeilen en dat er dan minder mensen op zondag daarheen gaan, zodat die zondagsrust minder wordt verstoord?
Edit Marga: Ja het topic blijft gewoon open. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 20:55 uur, door Marga
Daaruit bleek al dat het niet ging of het per sé reeël was/is
Een run kan elke keer weer veranderen maar nogmaals als ze maandag nou hadden gezegt woensdag hebben we de 15cm nodig over het hele parcours om een beslissing te nemen hadden we al dat overheidsgeld wat er nu ingepompt is anders kunnen besteden en had een hoop gedoe gescheeld want iedereen had geweten dan op maandag dit word niks, onmogelijk om 15cm te halen binnen 3 dagen met de verwachtingen.
En dat is het hele probleem, slechte communicatie omdat heel Nederland dacht we hebben tot vrijdag maar blijkbaar niet. Oftewel nogmaals ze hadden gewoon direct moeten zeggen afgelopen maandag: woensdag nemen we een beslissing en had iedereen geweten ok dit word hem niet. Maargoed ze zullen wel hebben genoten van alle media aandacht.
denken jullie wat ik denk
Wat denk jij dan?
En zou het ook echt niet kunnen dat ze vrijdag alsnog besluiten om hem wel te laten rijden op zondag, maar dat expres nu niet hebben gezegd om zo het hele gedoe over de zondagsrust te omzeilen en dat er dan minder mensen op zondag daarheen gaan, zodat die zondagsrust minder wordt verstoord?
Nee, heeft niks met zondag te maken. Ze zijn heel duidelijk geweest waarom het niet door gaat. Het ijs is gewoonweg niet goed genoeg.
Een hele kleine pleister.
De inzet van het volk qua schuiven, ik ben er echt trots op! In deze tijden zijn we er blijkbaar toch voor elkaar.
Maar nu eerst een wijntje, en van het weekend maar een flinke panne snert maken ( niet uit blik mensen, hahaha ).
En dat is het hele probleem, slechte communicatie omdat heel Nederland dacht we hebben tot vrijdag maar blijkbaar niet. Oftewel nogmaals ze hadden gewoon direct moeten zeggen afgelopen maandag: woensdag nemen we een beslissing en had iedereen geweten ok dit word hem niet. Maargoed ze zullen wel hebben genoten van alle media aandacht.
Ik vind het allemaal maar vreemd ze wisten maandag al dat er geen 15 cm kan liggen na 2 nachten en dagen met vorst ik zou zeggen laten we vrijdag nog eens gaan kijken hoe het zit met het ijs. Maar ik heb het gevoel dat die gereformeerden er zich mee bemoeit hebben die hebben veel ophef gemaakt de afgelopen dagen vanwege dat de tocht waarschijnlijk op zondag gereden kon worden.
4 dagen vorst nog!?hallohooo!
we wisten toch al van tevoren dat ze nog geen datum zouden geven!
Edit Marga: Iets minder agressieve schrijfstijl wordt wel op prijs gesteld! | Gewijzigd: 8 februari 2012, 20:57 uur, door Marga
Neemt niet weg dat het een wijze (en toch wel teleurstellende) beslissing is, maar het is zoals het is. De Friese bevolking heeft er iig alles aan gedaan wat menselijkerwijs mogelijk is maar het weer kun je helaas niet sturen. Afwachten tot de volgende kans maar weer. Het scheelt mij iig een uur leeswerk op O-O per dag
Maandag hebben ze duidelijk gezegd dat die bijeenkomst was om duidelijkheid te schaffen en dat het veels te kort was om te zeggen hoe het ervoor stond. Er is toen al gezegd dat het ijs bedroevend was in Zuid-West hoek.
Welk overheidsgeld is er nu ingepompt?? Volgens mij is erg een subsidie of iets dergelijks ingepompt.
Bovendien kun je maandag simpelweg nog niet weten hoe het ijs woensdag of zaterdag erbij ligt, normaal gesproken geven ze pas een bijeenkomst om te zeggen dat het doorgaat.
Maar vanwege de ontzettende aandacht, hebben ze besloten eerder naar buiten te komen om de boel te temperen
[knip]
De elfstedentocht is leuk, maar veiligheid is belangrijker.
Juist! Beste mensen en 11 stedentocht liefhebbers, veiligheid voorop!! Ik vind dit gezien het tijdsbestek de juiste keuze. Als ras echte fries had ik na vanmorgen ook niet anders kunnen denken.
Ik woon aan de luts in Balk, en is toch heel teleurstellend als je wakker wordt, en een natte baan ziet, fondant ijs, scheuren en gaten (het leek wel met de dag minder te worden). Als hier 10.000 man over heen moeten, mogen de laatste 8.000 een opblaasboot meenemen.
Tevens de ijsaangroei, afgelopen maandag als een gek samen met ruim 80 man de baan schoonvegen, dan hoop je dat er in de nacht daaropvolgend (temp -15) toch wel 3 a 4 cm bij komt, helaas amper 1..... en zo ging het hier de hele week.
(De fluessen al niet beter)
Kortom een goede beslissing, en laten we een beetje hoop op de nieuwe kaarten houden... wie weet.
Kan eindelijk het hele mediacircus dat hier gestationeerd zit vertrekken... werd helemaal gek van de reporters, cameramensen, helicopters, ......;) | Gewijzigd: 8 februari 2012, 20:54 uur, door fries1984