Wellicht was het nog te dun(ijs) om erop te gaan als mens?
Nog 4 nachten vorst mensen. https://twitter.com/#!/Jantje_/status/1...7057665/photo/1
Temperatuur gaat hard onderuit, -7 momenteel.
hier -4.0 op dit moment,en hoe is`t verder in Friesland?
dan moet het ijs wel betrouwbaar genoeg zijn om op te staan zodat je kan schuiven!
JanKoudum, schiet op dus! Goed nieuws.
EC geeft nog vorst voor zondag. Dan nog 4 nachten strenge vorst, hopppaaa.
Nu -7.5. Zakzakzakzakzakken maar.
Ik wil het ijs hier zo nog wel even meten, maar dan moet ik mijn man even vragen om er een andere boor op te zetten, hahaha | Gewijzigd: 8 februari 2012, 19:47 uur, door MamaAsz
Zak maar lekker door door door.... ? Nee doe maar niet door het ijs;)
Goed om die temps te zien, 4 dagen strenge vorst, DAT moet het toch worden?
Ik hoop het zo voor jullie en alles en iedereen:)!
Zeer goed nieuws inderdaad, ik ben vol vertrouwen. Overal ligt dan nu ongeveer 9 centimeter, met vannacht er bij komt je op 10, dan zouden vrijdag en zaterdag nog elk 2 centimeter moeten geven, moet lukken, want het wordt krakend helder en windstil!
1 Het ijs bij Bartlehiem is OK, en op veel plekken nog lang niet.
2 Het ijs zal door mindere vorst nog nauwelijks groeien.
3 En dat is ongetwijfeld de belangrijkste. Als het een net wel/ net niet situatie is dan kiest men voor NIET.
Geen enkele beslisser wil ongelukken op zijn geweten hebben. Stel je de gekte voor. De media, de vele tienduizenden bezoekers die je moet mannen en dat met twijfelachtig ijs. Als ik moest beslissen zou ik het niet doen!
Maar goed, we hebben nog enkele nachten te gaan. Er s geveegd, dus misschien halen we op t nippertje de gewenste ijsdikte. Maar ik denk, dat het niet doorgaat omdat het een twijfelgeval is dit jaar. Bij twijfel: -> Niet doen!
Nieuwe hoop gloort. Na een korte niet eens heftige dooiperiode breekt er misschien een nieuwe koudeperiode aan. Over een paar dagen weten we meer.
Ok, het ijs is dan misschien nog niet overal dik genoeg maar er zijn nog een paar dagen (met vorst!) te gaan.
Het hoeft niet altijd zeer streng te vriezen om ijsgroei te krijgen. Hoe lager hoe beter maar een klein beetje vorst helpt ook.
Het zou natuurlijk spijtig zijn als men vanavond geen besluit durft te nemen en er geen datum geprikt wordt.
Maar zelfs al zou het maandag gaan dooien is er nog weinig aan de hand.
Een beetje dooi zal ervoor zorgen dat die (*k*)sneeuw gaat verdwijnen. Medio volgende week gaat het weer vriezen dus zal zich een goede ijslaag vormen op de reeds aanwezige ijslaag want die dooit echt niet zomaar weg in twee dagen.
Dan is er eind volgende week nog een kans voor de Elfstedentocht.
Misschien moeten we wat langer geduld hebben en nog een week wachten.
-4,4 maar ik zit niet op de 11-stedenroute Maar wel Friesland..
Het hoeft niet altijd zeer streng te vriezen om ijsgroei te krijgen. Hoe lager hoe beter maar een klein beetje vorst helpt ook.
Het zou natuurlijk spijtig zijn als men vanavond geen besluit durft te nemen en er geen datum geprikt wordt.
Maar zelfs al zou het maandag gaan dooien is er nog weinig aan de hand.
Een beetje dooi zal ervoor zorgen dat die (*k*)sneeuw gaat verdwijnen. Medio volgende week gaat het weer vriezen dus zal zich een goede ijslaag vormen op de reeds aanwezige ijslaag want die dooit echt niet zomaar weg in twee dagen.
Dan is er eind volgende week nog een kans voor de Elfstedentocht.
Misschien moeten we wat langer geduld hebben en nog een week wachten.
Uitgesloten wat mij betreft, 2-3 dagen dooi is funest voor het ijs op dit moment en moet er weer dezelfde periode komen wat we hebben gehad. Als ze een tocht willen zal het zondag moeten, de enigste kans.