wat moet je nou geloven?
NOS en RTL lijken alleen de minimum diktes over te nemen. Op internet zie je vaker de maximale diktes.
Het is niet zo dat je bijvoorbeeld op een stuk van de route overal dezelfde dikte hebt liggen, daar kan zelfs enkele cm's verschil in zitten om de paar meter.
Dat zou me helemaal niks verbazen inderdaad, want reken maar dat het een bom aan publiciteit en totale Elfstedengekte oplevert. De kans op een tocht, na 15 jaar en misschien ook de laatste kans in volgende jaren, is nog niet zo groot geweest als nu. Natuurlijk hou je het probleem met de juiste ijsdikte, maar ik heb er nog goede hoop in dat de Elfstedentocht gewoon doorgaat. En zou 12-02-2012 niet een hele mooie datum zijn??
Dat er vavaond nog niks aangekondigd wordt, dat geloof ik meteen....
Ons foppen met de rest? Ik weet het niet, er wordt hier teveel "gelekt":
"Ik he gehoord op het mediapark"
"ik ken iemand die iemand kent die etc etc"
dat vertrouw ik ook geen van allen.
misschien is dat wel om toch maar hollanders naar Friesland te lokken zodat ze daar geld gaan uitgeven...
Want ons Nederlanders zijn een eigenwijs volkje, als er ergens staat dat je niet op het ijs mag komen, dan gaan ze toch en als dat gebeurd dan gaat de ak 11 stedentocht de boeken in als de aller laatste,.. krijgen we een nieuwe hoek van holland, kamervragen hele volkstammen die zich er op afgeven en de complete kerk die toch al zei,..zie je wel op zondag schaatsen,... pdsssst
Laatst gemeten ijsdikte per rayon:
Zwette, vandaag 10cm, gisteren 10cm
Dille, vandaag 12cm, gisteren 10cm
Sneek, vandaag 10cm, gisteren 10cm
IJlst, vandaag 12cm, gisteren 9cm
Tussen IJlst en Woudsend, vandaag 12, gisteren 9cm
Woudsend, vandaag 10 cm, gisteren 10cm
Slotermeer, vandaag 8, gisteren8cm
Sloten, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Balk, vandaag 10 cm, gisteren 7cm
Fluessen (alternatieve route), vandaag 11cm, gisteren 10cm
Stavoren, vandaag 10 cm, gisteren 9cm
Workum, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Bolsward, vandaag 12 cm, gisteren 11cm
Harlingen, vandaag 8cm, gisteren 8cm
Wier, vandaag 12 cm, gisteren 12cm
Vrouwbuurt, vandaag 11 cm, gisteren 11cm
Franeker, vandaag 12 cm, gisteren 10cm
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Bartlehiem, vandaag 11cm, gisteren 11cm
Burdaard, vandaag 14cm, gisteren 13cm
Dokkum, vandaag 14 cm, gisteren 13cm
Leeuwarden, vandaag 11 cm, gisteren 10cm
op basis van dit gegeven gaat de tocht niet door. Er zal dus vanavond nog geen beslissing worden gemaakt. Wat er de komende dagen nog gebeurd... wie weet.
*heel veel getallen*
op basis van dit gegeven gaat de tocht niet door. Er zal dus vanavond nog geen beslissing worden gemaakt. Wat er de komende dagen nog gebeurd... wie weet.
Maar 2 rayonhoofden hebben al aangegeven dat ze 15cm hebben,ze het hier niet tussen staan
dus hoe betrouwbaar zijn deze cijfers?
Oude Leije, vandaag 14 cm, gisteren 10cm
Dit vind ik niet realistisch
Bij verschillen binnen een rayon is steeds de kleinste dikte weergegeven.
Klopt wel dus | Gewijzigd: 8 februari 2012, 16:50 uur, door larsdegroot
Er zit te veel verschil tussen alle lijstjes. Ik hoor het vanvaond wel van de rayonhoofden zelf en niet via via...
Oh zeg dat dan. Bron: RTL... Hoe vertrouwd is dat dan | Gewijzigd: 8 februari 2012, 16:51 uur, door kiwitwins
Top,hopelijk krijgen de paarden dan spikes onder hun hoeven
Huhh,Zwoof was jij daar | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:07 uur, door albalinda
Bij verschillen binnen een rayon is steeds de kleinste dikte weergegeven.
Klopt wel dus
Elke data klopt, want een meeting is een meeting alleen de manier waarop de informatie nu naar buiten word gebracht klopt niet en daardoor krijg je ook die rare metingen waardoor erop eens stukken bij zitten waar 4cm bij is gekomen afgelopen nacht. (onmogelijk) Daarnaast zou je voor 100% betrouwbare data elke meting op precies dezelfde mm moeten doen wat niet gebeurd.
Oftewel de data mag kloppen maar de informatie op deze manier is vrij nutteloos. Ze zouden beter een gemiddelde pakken, minimum heb je niks aan net als enkel de maximum niks waard is.
Enigste data die ik intressant vind op dit moment is de data die ze hebben verzameld met de radarapparatuur, en het feit dat men al de hele dag daar niks over naar buiten brengt doet mij vermoeden dat het er veel beter voorstaat als men naar buiten toe brengt en men eerst alles achter de schermen op orde brengt en ze klaar zijn als het verlossende woord eruit komt. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:05 uur, door TheSir
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=32109.
Gaarne eerst even hier kijken voordat je een link naar een artikel of zelfs het hele artikel plaatst.
Het nieuws wordt op de voet (schaats) bijgehouden! | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:11 uur, door Marga
Juist, wat heeft een meeting met radarapparatuur te maken met officiele mededelingen? Het is niks anders als een betrouwbaardere manier van meten en het is niks officieler dan een Rayon hoofd die met een stokje aan de slag gaat. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 17:20 uur, door TheSir
Maarruh even serieus ...... de temp is alweer lekker onderuitgezakt naar -2! Kom op ZAKKEN met die handelllll!!
Ik zag hem ook staan vanmorgen, maar nu ik er langer naar kijk vind ik hem eigenlijk best wel geweldig!