Ik geef het 80% dat het zondag word verreden op dit moment maar dan moeten de verwachte temparaturen uitkomen.
Ik ben het met je eens als we in Friesland minimaal 3 nachten gaan krijgen met min 9 a min 10 graden dan moet het te doen zijn en ik denk dat er vanavond nog geen mededelingen worden gedaan over wanneer de tocht gereden gaat worden. Het zal wel een soort van update worden van hoe het ijs er nu bij staat en wat er nog moet gaan gebeuren voordat de tocht daadwerkelijk kan worden gereden.
http://www.youtube.com/watch?v=dzuD1LkzxZk&feature=share
Om alvast een beetje in de stemming te komen, mijn Friese helden De Doelleazen, samen met Gurbe
http://www.youtube.com/watch?v=5I4OpEws710 | Gewijzigd: 8 februari 2012, 15:35 uur, door Roan
Niet echt iets om blij van te worden..
Oei oei oei, je gaat het te horen krijgen nu "da's de pluim van noord, je moet noord-oost hebben"...
Ben benieuwd of ze het IJsselmeer ook al aan het vegen zijn? Zal eens even mijn mobiele eenheid op pad sturen hahaha.
JPP, nee ik blijf binnen. Ben er wel even klaar mee hahaha. Vind het best wel koud aanvoelen. En mijn mond is nog verdoofd ( tandarts ).
Niet echt iets om blij van te worden..
Niet blind gaan staren op grafiekjes en voorspellingen. Als er een redelijk laagje ijs ligt, dan verdwijnt dat niet door 1 dag dooi.
Ik heb expres ''Noord'' gepakt
Ik denk dan zit ik wat algemener, maar bedankt voor de aankondiging
Groeien doet het zeker niet, vergeet niet dat de ijsopbouw mede door de akelig lage dagtemperaturen tot stand is gekomen.
Ik denk dan zit ik wat algemener, maar bedankt voor de aankondiging
graag gedaan.... | Gewijzigd: 8 februari 2012, 15:42 uur, door jcroon
http://nos.nl/artikel/338704-dooi-zondag-valt-mee.html
Idd,onzinnige post tegen bter weten in
Idd,als de basis onveilig is niet starten!
Het enige nadeel van een dooidag is dat als je op je onderuit gaat je kleddernat bent
Onzinnige post
kun je dan niet even teruglezen vanaf bladzijde 65 of zo... het staat gewoon al zovaak uitgelegd. Waarom en hoe en wat...
breedte van het water.
diepte van het water.
kwaliteit van het ijs (vanmorgen zei een ijsmeester dat hij over zulk zwart ijs met een gerust hart met 8cm zou laten schaatsen, terwijl het met sneeuwijs, bij 20cm nog niet vertrouwd hoeft te zijn)
verwacht publiek/populaire plekken.
Men heeft altijd gezegd 15cm omdat men vroeger over alles geheimzinniger deed. Dat wil niet zeggen dat het niet minder is geweest op plekken. Dat vonden ze toen helemaal niet nodig om allemaal toe te lichten en uit te leggen. Ik vind het mooi dat het nu opener is!
(hadden we denk ik ook niet verwacht)
Laatste update: 8 februari 2012 16:14 info
AMSTERDAM – Er zal woensdagavond geen beslissing vallen over of de Elfstedentocht zal doorgaan. Dit verklaren twee rayonhoofden van de Vereniging De Friesche Elf Steden.
Volgens de rayonhoofden is het ijs nog niet dik genoeg om de toch te rijden, zo laten ze weten aan de NOS.
In het rayon Bolsward is het ijs op de route nu 12 centimer dik. "Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen dat de tocht door kan gaan", aldus rayonhoofd Jan van der Klis.
Volgens hen ligt het grootste problemen op de route liggen bij Woudsend (6 centimer), Witmarsum (8 centimer) en Balk. Op delen is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden.
ook niet in dit bericht
Twee rayonhoofden vinden het ijs nog niet dik genoeg om een Elfstedentocht te rijden. Dat zullen ze vanavond met de andere rayonhoofden bespreken in Leeuwarden. Daarmee lijkt het onwaarschijnlijk dat er vanavond al een datum voor een Elfstedentocht zal komen.
Rayon Bolsward meet op de doorgaande route 12 centimeter ijs. "Dat is op dit moment gewoon nog te weinig. We zullen vanavond dan ook niet kunnen zeggen dat de tocht door kan gaan", aldus rayonhoofd Van der Klis.
Dunner
De grootste problemen op de route liggen vooralsnog bij Woudsend, Witmarsum en Balk. Woudsend meet op slechte plekken maar 6 centimeter ijs. In Witmarsum is dat 8 centimeter.
Rond Balk zit het grootste probleem bij de Luts. Op delen van het riviertje is het ijs de afgelopen nacht zelfs dunner geworden. Daar is het ijs nog amper 3 à4 centimeter dik en is dan ook voor schaatsers afgesloten.
Somberder
Een alternatieve route over de Fluessen is denkbaar, maar ook daar is het ijs met 10 centimeter nog niet dik genoeg.
Rayonhoofd Auke Hylkema is somberder geworden over de kans dat de tocht doorgaat.