Zaterdag zou idealer zijn omdat de mensen zondag vrij zijn...en er langer door gefeest kan worden.
Zondag kan als het tegenzit ook wel eens gevaarlijke situaties opleveren voor de massa's die terug naar huis gaan.
het zou mij niet verbazen als het toch zaterdag wordt.
Zondag kan als het tegenzit ook wel eens gevaarlijke situaties opleveren voor de massa's die terug naar huis gaan.
het zou mij niet verbazen als het toch zaterdag wordt.
Ik denk toch echt zondag want van zaterdag op zondag krijgen we te maken met strenge vorst van min 12! En op zondag is er eigenlijk nog geen dooi in de middag.
Op Zondag schoppen ze er te veel tegen de schenen. te bedenken dat menig dorp / gemeenschap in Friesland welke aan de route liggen nog van de oude stempel zijn.
En in het weekend komen er veel te veel bezoekers, dat kan dat ijs van maar 14-15 cm echt niet aan. De 30 cm van (weet niet meer exact het jaar), waar 5.000 op stonden begaf het al bijna
Gewoon maandag, een nieuwe nationale feestdag en dus een lang weekend,...... | Gewijzigd: 8 februari 2012, 12:14 uur, door Serge
De tocht zal wel verreden worden aankomend weekend ook omdat ze in Leeuwarden inmiddels achter de Aldehove zijn begonnen met het opbouwen van tenten en podiums!
Maandag is te laat. Het gaat van zondag op maandag al amper meer vriezen en zowel zondag als maandag overdag temperaturen boven 0. ALS het gebeurt, gebeurt het zondag. Maar ik vind het een hele grote ALS. Het ligt er echt aan hoe streng die vorst de komende nachten zal zijn. Als er overal nog 6/7 cm. bij kan vriezen, heb je denk wel voldoende. Maar ja, 6/7 cm is nogal wat in 3 nachten.
We gaan het zien. Als slogan vond ik "It kin krek" juist wel grappig . Reflecteert goed hoe nipt het zal zijn!
Begin maar vast met koken zou ik zeggen. Alle forumleden zullen wel aankomen bij je
Unox helpt een handje
Zwette lag nu ook 11 cm, en dat was tot een paar dagen geleden volgens mij ook nog een knelpunt.
Is dat niet voor de priksleewedstrijd.. . Nee grapje, ik hoop echt dit weekend!
We gaan het zien. Als slogan vond ik "It kin krek" juist wel grappig . Reflecteert goed hoe nipt het zal zijn!
Het gaat ongeveer vogens PP de komende 3 nachten 1 matig en 2 streng vriezen en zaterdag op zondag min 12 nou dan groeit er heus wel 2 cm aan!
Kan iemand die daar in de buurt woont dit bevestigen?
http://oldehovecam.tresoar.nl/ kijk even naar de webcam de mannen zijn er al druk mee bezig op het plein.
,,Wij hebben 48 uur nodig om de tent op te bouwen. We willen geen risico nemen.''
Bron: lc.nl
Met de 36 uur die genoemd is die nodig zou zijn (geen idee of dat klopt) is dat wel de laatste kans voor een tocht op zaterdag.... Veiliger zou zijn donderdagavond (in verband met de voorspelde hoge temperaturen op donderdag)_
Alleen Donderdagavond + 24 uur = vrijdagavond + 12 uur = zaterdag ochtend na de formele starttijd.
8 febrewaris, 2012 - 12:56
De kans op een Elfstedentocht lijkt steeds kleiner. Dinsdagnacht was de temperatuur twee of drie graden onder nul en de kans dat het ijs dan plotseling hard groeit is niet zo groot.
Maar er zijn ook positieve punten. Op plaatsen waar het eerst niet opschoot, gaat het nu plotseling hard. Blijkbaar is het een proces dat zich moeilijk of misschien zelfs helemaal niet echt laat voorspellen.
Zien we bijvoorbeeld naar de Luts, waar ze geweldig hun best hebben gedaan maar het niet opschoot, dan ligt hier nu 9 centimeter en dat is boven verwachting. Dat geldt ook voor Galamadammen. Op plekken die eerst nog aangemerkt werden als 'zwak' ligt nu 11 centimeter. De wind wordt nu ook spelbreker, zo denkt rayonhoofd Thomas Beuker uit Workum.
Bron: Omrop Fryslân
Alleen Donderdagavond + 24 uur = vrijdagavond + 12 uur = zaterdag ochtend na de formele starttijd.
Dat is gewoon de tijd die nodig is om het te organiseren. Dat is geen kwestie van 5 minuten later en het is afgelopen