Het is heel simpel, de ijsmeester(typische Fries) heeft duidelijk gezegd, ligt in handen van de natuur.
15 cm is het streven, maar 2cm op sommige stukken is geen drama. Het kan, de kans is er, maar voor hetzelfde geld valt het in het water(misschien letterlijk;).
Dat we na nog geen 2weken vorst al zover zijn, is al een "godswonder"om het zo maar te verwoorden, kijken hoeveel geluk we nog hebben
Als de vereniging er een hard hoofd in zou hebben dan gaan ze toch echt niet het leger hierheen halen toch? Dat zou ik dan de grootste onzin vinden.
en veel delen van de route worden al met kleine autootjes geschoven dat weegt er ook in hoor!
datum bij de rayonhoofden is allang bekent anders word alles niet in gang gezet en word er ook niet zoveel werk van gemaakt! | Gewijzigd: 8 februari 2012, 00:09 uur, door steffantje
ben ik het helemaal mee eens , alleen zijn er toch bepaalde partijen die dusdanige "macht" cq invloed hebben in Friesland die dat liever niet zien gebeuren , vandaar....
Dat is gewoon een wanhopige alles of niets poging voor dat kleine kansje dat er misschien een wonder gebeurt.
Net als in 96
Daar komt nog bij, dat als het de komende dagen zonnig weer is, door de kracht van de zon, er overdag ook weer wat ijs afgaat.
Netto komt er dan bijna niks bij.
die 5 cm kan makkelijk met de temps die we nog gaan krijgen. Overdag ook vorst wat wegvalt tegen de zonnekracht.
netto 5 cm erbij is heel goed mogelijk.
en veel delen van de route worden al met kleine autootjes geschoven dat weegt er ook in hoor!
datum bij de rayonhoofden is allang bekent anders word alles niet in gang gezet en word er ook niet zoveel werk van gemaakt!
Morgen zullen we de woorden wel horen en zal Friesland voor even Wereldnieuws worden want ik kan me niet indenken dat ze de tocht nu nog gaan afblazen na wat er allemaal al in gang is gezet
Dus ik zie echt geen reden waarom ze de tocht niet op zondag zouden laten verrijden.
In 1985 lag er 17,4 cm ijs en is er in de loop van de dag 0,6 cm van af gegaan, er dus al een behoorlijke marge....
weet iemand eigenlijk hoe warm het die dag was in Friesland? Ik zoek me suf maar kan het niet vinden
alleen wedstrijdrijders heb ik ook aan zitten denken als optie. Is zoiets wel eens voorgekomen / bespreekbaar?
Juist.
Je kan moeilijk niks doen,dan weet je zeker dat het niks word.
Maar het Leger erbij is nog geen bevestiging dat het doorgaat.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
volgens mij is dat zelfs wel vaker gebeurt...
edit...
Dat is niet voorgekomen en uit de woorden van de vereniging heb ik ook opgemaakt dat het niet bespreekbaar is. Juist alles op 1 dag maakt het een evenement, een spektakel, een gebeurtenis. En wat zou er gebeuren, de wedstrijd door laten gaan en dan de volgende dag tegen die duizenden mensen zeggen "sorryyyy"?? | Gewijzigd: 8 februari 2012, 00:16 uur, door jcroon
Dikke vinger voor die mensen als de tocht niet doorgaat en alleen om wille van dat soort mensen dan maakt de vereniging de Friesche Elfsteden zich wel erg belachelijk. Wel of geen rustdag hij zal worden gereden.
weet iemand eigenlijk hoe warm het die dag was in Friesland? Ik zoek me suf maar kan het niet vinden
gemiddeld + 1,3 , max +2,5
hier kan je zelf alles opzoeken
http://www.knmi.nl/klimatologie/daggegevens/index.cgi | Gewijzigd: 8 februari 2012, 00:15 uur, door werner
Nee dat is geen optie, dat is gister duidelijk verteld in de persconferentie(ondertussen eergisteren)
Wie weet daar meer over te vertellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klopt in 1939, 1979 en 1987
(Naast 1996 allemaal bijna Elfstedentochten dus) | Gewijzigd: 8 februari 2012, 00:22 uur, door zwoof