Dus ik zie echt geen reden waarom ze de tocht niet op zondag zouden laten verrijden.
Volgens mij(mijn vader heeft hem gereden dat jaar) was het ijs een stukje dikker, dus meer marge. Maar was niet leuk om te doen, als je viel was je zeiknat en verkleumde je.
Dus ik zie echt geen reden waarom ze de tocht niet op zondag zouden laten verrijden.
Ik heb het een rayonhoofd horen zeggen vanavond bij elfsteden café ofzo op omrop fryslân, zoek maar bij uitzending gemist als je het bewijs wilt horen - mits je fries een beetje verstaat. De reden hiervoor is omdat het geen vlees om het bot hoofd, er is geen marge.
Natuurlijk komt de tocht ik heb al gehoord van bepaalde bronnen dat er in zuidwest Friesland al zo,n 10 cm ijs ligt met nog 5 nachtvorsten te gaan moet het wel goed komen en ze laten niet het leger hierheen komen voor jan lul ik voor a.s zondag.
Wacht nou maar af,des te minder het tegen valt. Heb er een hard hoofd in! Zoals eerder vermeld door iemand,het risico is te groot om het op iets dunner ijs door te laten gaan.
Vroegah keken ze niet zo nauw de instantie's
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
va 10 naar 15... kan dat in drie nachten? Met lichte tot matige vorst?
Dat zou echt het meest onverantwoorde zijn wat ze ooit kunnen doen. Er is al nauwelijks marge en en als het gaat dooien gaat er nog een stuk af. Dat zou gewoon levensgevaarlijk zijn.
Lijkt me wel ik kom uit Drachten toch wel de 1 na grootste plaats van Friesland
de reden dat ze dat liever niet doen heeft met geloof te maken. Nu ze een ander, wellicht plausibel, excuus naar voren kunnen halen is de discussie omtrent geloof niet (meer) nodig
Dat was wat mij betreft dan ook een nep tocht. Nooit weer doen zoiets !
Haha, sorry. Had niet naar je woon plaats gekeken. xd
Die temperaturen moeten zakken! Hup naar de constante -6/-7 !
Nou volgens mij was het 0,5 tot 1 cm hoor. Na vannacht 0 cm kan ook.
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoveel strijdige berichten over de ijsdikte gehoord. NOS, Telegraaf, Ijsmeesters en noem maar op. Te dun is ineens op dikte en daar waar het dik genoeg was is het ineens te dun. En dan hier ook nog een hele avond alles in het kwadraat herhalen, terwijl er niemand zelf bij is om het te controleren. Zullen we er maar eens over ophouden?
Het wordt gewoon gehouden op zondag, maar alleen voor de wedstrijdrijders, al dan niet officieel.
Wacht nou maar af,des te minder het tegen valt. Heb er een hard hoofd in! Zoals eerder vermeld door iemand,het risico is te groot om het op iets dunner ijs door te laten gaan.
Vroegah keken ze niet zo nauw de instantie's
Dan moet het wel ergens op gebaseerd zijn, je roept nu dingen die niet kloppen en simpel te controleren zijn.
Het is heel simpel, de ijsmeester(typische Fries) heeft duidelijk gezegd, ligt in handen van de natuur.
15 cm is het streven, maar 2cm op sommige stukken is geen drama. Het kan, de kans is er, maar voor hetzelfde geld valt het in het water(misschien letterlijk;).
Dat we na nog geen 2weken vorst al zover zijn, is al een "godswonder"om het zo maar te verwoorden, kijken hoeveel geluk we nog hebben
ja dat is haalbaar en er staat nu ook wind dus het gaat ook iets harder de aan groei van het ijs en alles is dicht dus geen problemen en zwakke plekken heb je altijd er zit altijd klunen bij en nu misschien iets meer
Onder deze omstandigheden zal dit niet gebeuren.
Daar komt nog bij, dat als het de komende dagen zonnig weer is, door de kracht van de zon, er overdag ook weer wat ijs afgaat.
Netto komt er dan bijna niks bij. | Gewijzigd: 8 februari 2012, 00:06 uur, door albov
Ik vind gewoon wanneer het van zaterdag naar zondag tot matige of nog strenge vorst komt dan moeten ze wel voor de zondag kiezen ondanks dat er pas na het middag uur licht kan gaan dooien
Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoveel strijdige berichten over de ijsdikte gehoord. NOS, Telegraaf, Ijsmeesters en noem maar op. Te dun is ineens op dikte en daar waar het dik genoeg was is het ineens te dun. En dan hier ook nog een hele avond alles in het kwadraat herhalen, terwijl er niemand zelf bij is om het te controleren. Zullen we er maar eens over ophouden?
Het wordt gewoon gehouden op zondag, maar alleen voor de wedstrijdrijders, al dan niet officieel.
NOS kwam met 7-8 centimeter voor Harlingen terwijl daar bij piet al 15 cm ligt xd
Geen touw op vast te knopen.