Foto is vanochtend gemaakt. Daarom twijfelde ik ook even.
Temp gaat niet hard. Whe....
Goed dat ze het leger in zetten, alles wordt uit de kast getrokken!
Huur een paar kleine hovercrafts en je bent zo klaar, ik blijf het niet herhalen!
Ze hebben in de persconferentie gemeld dat ze geen gebruik maken daarvan, dus niet hele tijd over doorgaan (niet specifiek tegen jou, maar je bent nou al de 1000).
Temp gaat niet hard. Whe....
Goed dat ze het leger in zetten, alles wordt uit de kast getrokken!
je zou bijna denken dat het zowat vast staat dat het oan giet zaterdag als ze ZOVEEL moeite doen,of niet?
en dat is omdat de sneeuw zit vastgevroren in het ijs toch?
vandaar dat ze meteen na de sneeuwval moesten hoovercraften! | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:05 uur, door Sanwa
Maar ik weet wel, dat er mensen zó vreselijk serieus mee bezig zijn ( en niet alleen de Friezen met hun bezems) , dat het raar moet lopen als het allemaal niet door gaat.
En, dat jullie er rekening mee moeten houden dat toeschouwers absoluut niet op het ijs komen tijdens de tocht , omdat het ijs, als de tocht door gaat, niet de 15-20 cm heeft waardoor het alle toeschouwers kan houden.
Ze maken uitzondering tussen de toerrijders en de wedstrijdrijders, bij bijvoorbeeld de minder sterke punten onder bruggen etc, dat de toerrijders moeten klunen en de wedstrijdrijders kunnen schaatsen. Maar de meeste mensen, en dan met name de mensen van het bestuur, vinden waarschijnlijk dat niet iedereen hoeft te weten dat het allemaal érg serieus is, en dat de media het zelf wel ' opklopt ' tot zo'n verhaal, maargoed.
Zaterdag zou ideaal zijn met het weer, mits het ijs dan dik genoeg is. Zondag zou minder zijn, want dan krijg je van dat dooi-ijs, maar het extra nachtje vorst zou het ijs wel weer goed doen natuurlijk! Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben morgen..
Overigens las ik hier ook iemand zijn reactie die het geen Elfstedentocht meer vond als er aan de route werd geknutseld. Ook in het verleden is er meerdere keren via een andere route gereden of een stuk via het IJsselmeer. Uiteindelijk gaat het er om dat alle steden worden aangedaan, dan maakt het in mijn ogen niet uit of dat nu via sloot A of via sloot B gebeurd. Dat hoort er elke keer nu eenmaal bij.
Hebben ze dat gezegd? Ongelooflijk! Ik zal er over ophouden maar potjedorie wat dom... dit is 2012, dan ga je toch geen soldaten met een sneeuwschep inzetten!
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Hebben die gasten ook wat te doen joh;)
Om zo maar de tijd te rekken en zoveel mogelijk eraan te verdienen. Nog. ze weten allang dat het niet kan
Vorst tempert enorm overigens | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:14 uur, door Hooizolder
De beste stuurlui staan aan wal. We hebben gisteren dat stuk niet schoongemaakt omdat het simpelweg niet kon. Als je mijn verhaal had gelezen dan had je kunnen weten dat er vandaag op sommige stukken slechts 8 centimeter lag, gisteren dus nog maar 6, we hebben het hier wel over het diepste stuk van de route. Vandaag kon het wel, waardoor we vandaag met honderden mensen (Friezen, Groningers en mensen van nog verder) alles sneeuwvrij hebben gemaakt over een lengte van 20 tot 25 kilometer totaal. Ik zou zeggen: waardeer dit i.p.v. de kapitein van een gezonken Italiaans schip uit te hangen.
RESPECT voor de mensen die vrijwillig zich hebben ingespannen om de route HANDMATIG sneeuwvrij te krijgen. Al een elfstedenkruisje waard voor de moeite!!!! | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:18 uur, door RensII
Overigens las ik hier ook iemand zijn reactie die het geen Elfstedentocht meer vond als er aan de route werd geknutseld. Ook in het verleden is er meerdere keren via een andere route gereden of een stuk via het IJsselmeer. Uiteindelijk gaat het er om dat alle steden worden aangedaan, dan maakt het in mijn ogen niet uit of dat nu via sloot A of via sloot B gebeurd. Dat hoort er elke keer nu eenmaal bij.
Ik hoorde net dat ze eventueel een deel door balk laten gaan en een ander deel niet, bijvoorbeeld. Er zijn behoorlijk wat scenario's, zo te horen...
Complimenten voor de commissie vanwege de openheid. Mooi om te volgen!
Bolswarderveart 15cm ijs zegt piet net....
Complimenten voor de commissie vanwege de openheid. Mooi om te volgen!
Bolswarderveart 15cm ijs zegt piet net....
Dan hebben de eerste 15 cm binnen..
Om zo maar de tijd te rekken en zoveel mogelijk eraan te verdienen. Nog. ze weten allang dat het niet kan
Vorst tempert enorm overigens
Ik lees nou een paar berichten van je achter elkaar..
T zonnetje in huis, zeker?
Complimenten voor de commissie vanwege de openheid. Mooi om te volgen!
Bolswarderveart 15cm ijs zegt piet net....
ja dat is een optie.... Hoorde ik ook Wedstijdrijders + 1ste DEel toerrijders door de Luts.
2de Deel Toerrijders over de Fluessen
T zonnetje in huis, zeker?
Want ?
MarkNL: Probeer je berichten te combineren in 1 post ipv meerdere. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:21 uur, door MarkNL
Ik denk dat het een perfecte ijsbreker is,zolang het ijs niet dik genoeg is!
Noorwegen prima,maar daar is het ijs fors dikker,het is niet zo dat een hovercraft uit zijn eigen zweeft! Een hovercraft zet zich af van de grond waarop hij staat.
Dus als je een ding hebt die rond de 1000 kilo weegt,komt er ook gewoon 1000 aan druk op de grond terecht!
Beetje te makkelijk gezegt dus,een hovercraft als oplossing! Tuurlijk,als zo'n ding eenmaal voorruit gaat zal de druk niet op 1 punt blijven,maar toch zijn druk moet hij wel kwijt....En zo groot zijn die dingen niet,dus ebtekend gewoon meer druk op kleinere oppervlakte,en daarbij lijkt het me niet echt praktisch voor in slootjes,en met de lage bruggen die je tegen komt. Maargoed proberen kan nooit kwaad,bruggetjes laat je door de mens vegen en slootjes ook. (wil het dik genoeg zijn) maar toch vindt ik het te makkelijk gezegd
De actie sneeuwschuiven is gewoon te laat begonnen,was er Vrijdag avond direct begonnen overal had het je 2 extra dagen goeie ijs aangroei opgeleverd. En was de kans 90% op slagen! Maarjah toen was het ijs weer te dun natuurlijk!
Tja het blijft gewoon een vrij uiterste tocht!
NS..........
Niet om de vrijwilligers af te kraken,want die werken zich kapot om het misschien mogelijk te laten worden!
HOPEN OP HET BESTE<EN OP EEN WONDER DER WONDEREN!!! | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:24 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.