Ik was positief maar vrees dat niet gaat gebeuren.
in 1997 lag er bij de eerst bekendmaking al hele stukken met 16-19cm ijs
Alles wat boven de 15 centimeter zit is overbodig. Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
http://alpenweer.blogspot.com/
Ik was positief maar vrees dat niet gaat gebeuren.
in 1997 lag er bij de eerst bekendmaking al hele stukken met 16-19cm ijs
bij de eerste bekendmaking was sneek nog een enorm probleem.
er was gemiddeld 7cm en een paar wakken.
er werd eerst zelfs over nagedacht om bussen te laten rijden.
Als die snuggere Friezen nou zaterdag al begonnen waren met sneeuwruimen van het ijs ipv gisteren en vandaag dan was het ijs nu al dikker geweest.
En ja, het was misschien gevaarlijk zaterdag maar is het dat nu niet dan? Sneeuw zorgt voor minimale ijsaangroei dus het risico op slecht ijs is ongeveer hetzelfde.
Ik vind dit toch wel weer de domste opmerking van vanavond. Ik kan je eigenlijk maar 1 ding vragen: waar was je dan?
De beste stuurlui staan aan wal. We hebben gisteren dat stuk niet schoongemaakt omdat het simpelweg niet kon. Als je mijn verhaal had gelezen dan had je kunnen weten dat er vandaag op sommige stukken slechts 8 centimeter lag, gisteren dus nog maar 6, we hebben het hier wel over het diepste stuk van de route. Vandaag kon het wel, waardoor we vandaag met honderden mensen (Friezen, Groningers en mensen van nog verder) alles sneeuwvrij hebben gemaakt over een lengte van 20 tot 25 kilometer totaal. Ik zou zeggen: waardeer dit i.p.v. de kapitein van een gezonken Italiaans schip uit te hangen.
Leeuwarden 14
Ijlst 9
Sloten 12
Hindloopen 13
Workum 10
Bolsward 12
Harlingen 14
Franeker 16
Dokkum 13
Sneek 11
Stavoren 8
Tussen Molkwerum en Hindelopen ligt het elfstedentocht traject er nog kilometers lang zo bij:
Edit Sanwa: nieuws over elfstedentocht staat hier http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=32109 | Gewijzigd: 7 februari 2012, 21:02 uur, door Sanwa
Maar alleen de voorpret is al geweldig!
Het is hier ( Harkema oost- friesland) inmiddels bewolkt geworden en de temp is nu -3.3 ( met tuineffect ).
Leeuwarden 14
Ijlst 9
Sloten 12
Hindloopen 13
Workum 10
Bolsward 12
Harlingen 14
Franeker 16
Dokkum 13
Sneek 11
Stavoren 8
Tussen Molkwerum en Hindelopen ligt het elfstedentocht traject er nog kilometers lang zo bij:
Als je nou even leest, zie je dat men daar vandaag mee bezig is geweest!
Leeuwarden 14
Ijlst 9
Sloten 12
Hindloopen 13
Workum 10
Bolsward 12
Harlingen 14
Franeker 16
Dokkum 13
Sneek 11
Stavoren 8
Die foto is van gisteren volgens mij, het is namelijk schoongeveegd vandaag, mocht er nog een stukje zijn dan is het nooit veel meer en op dit stuk is het ijs 12 tot 13 centimeter. Dus dat is geen probleem. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 20:52 uur, door JanKoudum
Ik zeg dat niet, iemand op Twitter wel waarvan ik heb gekopieerd heb
WOUDSEND - Het leger wordt woensdag ingezet om het ijs op de alternatieve route voor de Elfstedentocht over de Hegemer Mar sneeuwvrij te maken.
Knip
Dan kan het toch bijna niet meer mis gaan, ze doen werkelijk alles om het maar voor elkaar te krijgen.
En nu wordt zelfs het leger ingezet.
Nederland laat weer eens zien tot waar wij staat zijn.
.............
Dit is echt te dom voor woorden...
Huur een paar kleine hovercrafts en je bent zo klaar, ik blijf het niet herhalen!