met andere woorden ze laten de tocht door gaan en de mensen moeten van ijs gehouden worden omdat ijs minimaal is maar het kan wel ook met de zwakke plekken dus geeft een hoopvol bericht!!
Oh,oh, dan moeten er een paar "nep"tochten uit de geschiedenis boeken gehaald worden
Als die snuggere Friezen nou zaterdag al begonnen waren met sneeuwruimen van het ijs ipv gisteren en vandaag dan was het ijs nu al dikker geweest.
En ja, het was misschien gevaarlijk zaterdag maar is het dat nu niet dan? Sneeuw zorgt voor minimale ijsaangroei dus het risico op slecht ijs is ongeveer hetzelfde.
ja dat snap ik dus ook niet,want dan had je het meteen eraf kunnen hoovercraften!
dagen later kon dat niet meer omdat de sneeuw zat vastgevroren aan het ijs.
dat weet je toch van tevoren dat dat dan gaat gebeuren en vervolgens toch dagen wachten.
"ben ik nou zo slim...of.."
De route tussen Molkwerum en Hindeloopen gaat ook langs de zeedijk? Daar reed ik vanochtend nog langs en lag het vol met sneeuw. Nu niet meer?
IJs zag er daar ook prima uit, voor zover ik kon zien.
Anybody?
gemeente sneek heeft ook opdracht gehad om ijs tegaan vegen van de ijs centralen met de mogelijk aankomend weekend de tocht der tochten en hoe ik nu de ijsmeester hoor komt ie er ook ook als ijs minimaal is komt ie!
alleen op plekken moet het publiek geweert worden!
Geheel schoongeveegd.... langs de zeedijk idd
We zouden rechtsaf richting molkwerum, maar ging gelijk met de actualiteit mee linksaf.... Lol | Gewijzigd: 7 februari 2012, 19:31 uur, door yookin
val volgens mij mee.
zaterdag strakke oosterwind.
die gaat denk ik draaien via het noorden naar noordwest op zondag.
wat ook nog steeds niet een hele warme luchtstroom is,alleen wat milder dan noord of oost.
dagen later kon dat niet meer omdat de sneeuw zat vastgevroren aan het ijs.
dat weet je toch van tevoren dat dat dan gaat gebeuren en vervolgens toch dagen wachten.
"ben ik nou zo slim...of.."
Dan waren de snuggere Friezen, of hoe je ze ook noemt door het ijs gezakt. Het kon niet geveegd worden.
idd, zag deze run ook. maar? wat is de temp onder het ijs. blijft dat geisoleerd na de nacht op za-zo. of geeft dat geschaats ook warmte-weerstand af op het ijs. tjongens tjongens, wat wordt het spannend. Laat de natuur zijn werk doen. we genieten van het voorspel
Balk, lees even de update van jankoudum, dan zie je dat dat niet klopt maar dat de route iets verlegd is daar.
Paar bladzijden terug.
It git oan!
als iedereen massaal het ijs oploopt worden dat een mannetje of 2000000
volgens omrop fryslan
Haha. Wordt leuk met paar centimeter water op het ijs, lekker blubberen. Vooral voor de toerrijders.