Heeft niks met 'moderne maatschappij' te maken. Vroeger werkte mensen ook 6 dagen in de week; nu gaan we weer terug naar dat systeem. Als het aan sommige politieke partijen ligt werken we straks 7 dagen in de week.
Overigens; den kansen zijn zaterdag of zondag... ik zeg zaterdag.
Zondag:
Maandag:
Maandag geen optie vanwege geen vorst in de nacht van zondag > maandag | Gewijzigd: 7 februari 2012, 17:37 uur, door xzaz
Ik weet niet hoeveel ijs groeit in een nacht met strenge vorst maar er komen er zeker nog 3 deze week!
Je hebt nu op het zwakste punten 7 cm ijs. 1 cm per dag is dan nog minimaal 8 dagen voordat je 15 cm hebt. Dan kom ik op woensdag 15 februari uit.
Er zijn nog een paar knelpunten maar er word geprobeerd om een ander alternatief te zoeken en we hebben nog 5 dagen mensen dus hou hoop
Met min 10 graden vorst groeit er zonder sneeuw 2 cm ijs aan met 3 nachten strenge vorst kom je op zo,n 6 cm extra ijs. En om 13 cm zullen ze het wel niet laten geloof ik zo
Nou denk het wel...er moeten wel 16.000 mensen over het ijs heen. Veiligheid gaat boven alles.
Nou ik heb gisteren Pauw en Witteman gezien en daarin werd gezegd door een Rayonhoofd dat er minimaal 13 cm moet liggen.
Wat een gel&l zeg. De meeste mensen werken tegenwoordig nog maar 36uur in de week. Ik werk ook op za en zo, dat betekend dat ik morgen en donderdag weekend heb
Voor vrijdag weten we of het doorgaat, iets met 36 uur van te voren.... | Gewijzigd: 7 februari 2012, 17:48 uur, door Brisk
tja afgelopen nacht 1 cm. Toen was de sneeuw er toch ook al af? Heeft meer met de stroming te maken denk ik. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 17:57 uur, door zwoof
De zwakste plekken kunnen waarschijnlijk wel omzeild of afgebakend worden. Daar vinden ze vast wel een oplossing voor. Beetje vertrouwen houden
Nee, afgelopen nacht.
Het ijs op de elfstedenroute is afgelopen nacht met 1 tot soms wel 4 centimeter gegroeid. Dit blijkt uit nieuwe metingen door de ijswegencentrales in het elfstedengebied.
Het grootste deel van de route heeft nu 10 tot 12 centimeter ijs.
Uitschieters naar boven en naar beneden komen nog wel voor, net als dunne plekken door wind of sneeuwbroei.
Laatste foto 3 meneren en 1 mevrouw van tv-productie bedrijf o.i.d. om de juiste locatie van de cameras te bepalen. Dit is vlak naast de stempelpost.
Heb ook een video gemaakt van stuk route, maar lukt me niet om het goede formaat te geven is nu .3gp iemand? en moet em ook nog 1/4 slag draaien:s (ben echt een leek)