'Als het niet anders kan, rijden we ook op een zondag', zei Wieling.
'Wij zijn daar helemaal tegen en betreuren dat bijzonder. Het is volledig in strijd met de Bijbel', zegt voorzitter D. van der Sluis in het Reformatorisch Dagblad. In het verleden is er nog nooit een Elfstedentocht op zondag gereden. 'Er vindt hoe langer hoe meer een aanslag op de zondagsrust plaats. Die dag wordt steeds meer ontheiligd.'
Van der Sluis begrijpt ook niet waarom de rayonhoofden afgelopen zondag bijeenkwamen. 'Het was volstrekt onnodig en een ontheiliging van de zondag.'
Bron ad.nl
Ik denk dat god het wel leuk vind al die saamhorigheid!
Een welkome verademing na al dat ge-emmer over de crisis!
Een welkome verademing na al dat ge-emmer over de crisis!
Ja, dat vind ik nou ook. Ik doe op elke zondag waar ik zelf zin in heb.
Als je denkt dat je op zondag niet mag/kan schaatsen, dan is dat in feite je eigen probleem, en niet het probleem van mensen die geen issues hebben met schaatsen op zondag.
dat heeft niks met opdringen te maken,
dat noemt men er voor uit komen!
waar basseert men op dat het opdringen is??
Iedereen in Nederland doet op zondag waar hij of zij zin in heeft niet allen jij. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 13:32 uur, door xzaz
ik heb wel is met klasgenoten in de klas gezeten die verplicht naar de kerk moesten.
dus dan doe je niet waar je zin in heb. en word het toch een soort gedwongen.
OK het is geen opdringen. Onder zware druk zetten dan? Lees het nog eens na wat gezegd werd door D. van der Sluis.
Ik hoor nu al enkele keren in het NOS-journaal praten dat het nog geen 15% is. Huh? 15cm of 15 % van de ter plaatse heersende waterdiepte. Goed een journalist kan zich verspreken, hij is ook een mens, maar waarom laat de NOS zo'n passage staan in alle herhalingen.
Verder heb ik enorm respect voor al die vrijwilligers die zo hard werken om het in orde te krijgen! Ik hoop dat hun werk beloond wordt met het doorgaan van de tocht, ongeacht welke dag!
en daarbij komt dat een gedeelte van de schaatsers zelf niet op zondag willen schaatsen,
omdat men de zondagsrust wil houden.
dus wat mij betreft lekker maandag 13/02/2012
zal historische datum worden
Blijf jij toch ook lekker thuis verziek het aub niet voor een ander! Je maakt toch zelf die beslissing of je de tocht wilt rijden ja of de nee maar ga dat niet bij ons door de strot duwen!
Maak je er nou maar niet druk om.
Dat is precies wat ze willen.
De Elfstedenvereniging doet wat ze wil.
Tis ook nooit goed... er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn...
Andere sporten zijn ook op zondag... dusssssssssss
Niet alles en iedereen hoeft te wijken voor een geloof..
Alle respect voor mensen met een geloof... maar wederzijds respect zal ook wel eens fijn zijn..
De elfsteden is al niet zo vaak..... dussssssssssss RESPECT en lekker door laten gaan op zondag!
Amen
zou het wel erg grappig vinden als ze het niet zondag doen maar maandag
grote kans dat scheelt
Op het moment dat men verwacht dat de tocht niet zal doorgaan op zondag dan heeft het wel te maken met een vorm van opdringen. Als iemand in een bepaald geloof gelooft en daar horen bepaalde regels en riten bij, dan kan je toch niet verwachten dat mensen die niet in dat geloof geloven, volgens die zelfde regels leeft?!
Ergo, als mensen graag de zondagsrust willen, dan doe je niet mee, ga je wat anders doen, of je strijkt een keer over je hart. Al zou je zo gelovig zijn dat je vind dat het niet mag, kan je dan niet één keer, 1 maal in de 15 jaar, voor zoiets machtig moois als dit, wat flexibel, of het toverwoord, ruimhartig zijn?!
Ik denk dat het daar een beetje omgaat. En als het gaat over 'ervoor uitkomen', nou prima, bij deze kom ik dan op voor een beetje ruimdenkendheid, vrijheid, plezier en saamhorigheid. It sil heve!
Op zondag dooit het in Friesland waarschijnlijk al zo'n 3 a 4 graden, dus dan kan het zo bij zo niet op zondag verreden worden. Die toestanden met als dat water op het ijs zoals in 1985 moet je niet weer hebben.
Alleen zaterdag is nog een optie, maar dan is het ijs waarschijnlijk nog lang niet overal dik genoeg.
Dus het is te hopen dat de dooi maar een paar dagen duurt en het dan weer gaat vriezen, want anders kun je de Elfstedentocht wel vergeten.
Zoals je kan zien dooit het die dag nog niet in Friesland
dus dan doe je niet waar je zin in heb. en word het toch een soort gedwongen.
En jij werdt toch ook heel de week door gedwongen om naar school te gaan? Voor Christenen is de kerk misschien nog wel belangrijker.
Nu zijn ze langs de zeedijk aan het vegen.. richting molkwerum.... Daar is het veel minder dan 8 cm. Onmogelijk om met 200 man te vegen... Dus verspreiden en hopelijk dikt dat snel aan. (optie kan zijn via het ijsselmeer, maar er is nog een ander zwak stuk voor molkwerum) ...
Dat zijn geen bemoedigende diktes, da's krap aan iets meer dan de helft van wat nodig is, na een week vorst, met een paar hele koude dagen en nachten....
Idd, nu zeg je het goed, voor Christenen ja.
Maar goed, misschien raken we wat oftopic als ik het zo lees... Hoe is het met het vegen!
Di -15/-3 droog
Wo -5/-2 droog
Do -8/0 eventueel wat lichte sneeuw
Vr -8/-3 droog
Za -9/-3 droog
Zo -7/0 later sneeuw/ijzel
Ma -1/1 ijzel/regen | Gewijzigd: 7 februari 2012, 13:54 uur, door jones
Di -15/-3 droog
Wo -5/-2 droog
Do -8/0 eventueel wat lichte sneeuw
Vr -8/-3 droog
Za -9/-3 droog
Zo -7/0 later sneeuw/ijzel
Ma -1/1 ijzel/regen
Dat is een spannende ontwikkeling. In Groningen zegt men ook wel : Op old ies vrust het licht.(op oud ijs vriest het makkelijk) Dus een beetje regen en daarna weer matige vorst zou niet direct slecht zijn(vroeger wel eens meegemaakt)
Als de temperaturen lager uitvallen in ieder geval..... | Gewijzigd: 7 februari 2012, 14:00 uur, door deproefmeester