Dus tot vrijdag is het denk ik koffiedik kijken, en met de huidige diktes en verwachtingen is het denk ik ook een moeilijke verhaal voor zondag. Helaas!
bron weerstation-lemmer.nl
Dan was ik misschien toch een beetje te pessimistisch hierboven. Ik hoop dat ze in Lemmer gelijk krijgen.
Die gast in Balk zei anders dat het maar 1 cm bij is gegroeid... Beetje mixed feelings
De kans op het doorgaan gaat weer omhoog nu deze meetgegevens bekend zijn. Kans op een elfstedentocht 2012 is nu 70%!
oh mijn hemel, als ze daar nu al mee komen.... nu 70% voor NA het weekend???
Nu de veegmachine aan de kant is gezet, wordt de geruchtenmachine van stal gehaald
Edit: zie ook Artikel de standaard
Edit Sanwa: Dit artikel kan je ook hier lezen http://forum.onweer-online.nl/index.php?sh...st&p=350784 | Gewijzigd: 7 februari 2012, 12:02 uur, door Sanwa
tja, en dit schrijft Lemmer ook....
[...]
Ik zie dat niet op kaarten, niet op pluimen en ik heb ook hier bijna geen verwachtingen voor een week strenge vorst gelezen... Voor zaterdag en/of zondag nacht zie ik dat nog wel kunnen gebeuren maar zelfs dan....
Waarom zijn we dan zo positief met z'n allen?
Citaat van Wadland2011, dinsdag 7 februari 2012, 11:34 uur Van harte welkom! (Fan herte wolkom!)
De koffie is dan bruin bij mij (De kofje is dan brún by my)
ik kan het verstaan hoor, m'n vriendin komt uit de Wouden (Surhuisterveen)
bron weerstatsion-lemmer.nl mmz wel vaag er is meting gedaan bij balk (zie nos) 7 cm ijsaangroei van een cm op een nacht van -16 gr gem daar mijn conclusie die ik daar uit haal is dat als in de vooruitzichten zie onmogelijk is om daar een 15 cm te krijgen, want de vorst word aardig getemd, aangezien het vannacht matig zal vriezen en weinig ijsgroei zal zijn, maar tuurlijk hoop ik het wel als echte fries!!! maar heb dr een hard hoofd in,
misschien door sneeuw elders op de vaarten en plassen.... Je zult ook buiten de route een flinke laag ijs moeten hebben om de route te kunnen dragen, anders wordt er op ijsschotsen geschaatst.
We hebben nog zo,n 5 nachten met nachtvorst te gaan en de nieuwe run vind ik er toch wel weer hoopvol uit zien de tocht kan zoals het nu lijkt ook op maandag worden verreden. Zondag vriest het overdag gewoon door!