Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

22 Nov 2024 09:51:43

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

22 Nov 2024 09:51:42

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:11

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 09:35:10

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 01:05:39

De temperatuur bij Ernage is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:33

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

22 Nov 2024 00:58:32

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
MamaAsz
Lid
7 februari 2012, 10:54 uur | Bericht #334481
En er moet echt meer geveegd worden bij Koudum, Stavoren en Hindeloopen. Daar zitten de zwakke punten en grote stukken zijn niet geveegd.
Snap er geen drol van.
KJW
Lid
7 februari 2012, 10:54 uur | Bericht #334482
Heeft de stenen uit de grond gevroren vannacht in Friesland. En het vriest nog steeds erg streng! Als dit geen zoden aan de dijk zet? Die tocht komt er: zaterdag!
Waarom deze advertentie?
Cdtj3
Lid
7 februari 2012, 10:55 uur | Bericht #334483
Gaat toch wel de goede kant op Opzich denk ik dat 2 a 3 dagen dooi wel goed is want dan kan t sneeuw op het ijs tenminste smelten, mits het daarna weer gaat vriezen
santona
Lid
7 februari 2012, 10:56 uur | Bericht #334484
Het ijs op de sloten hier gaat richting de 20 cm, volgens mij is dat op sloten in friesland ook zo, de obstakels zijn de meren. Tijd voor de friezen om de sterkste route over de meren uit te stippelen...

Tkan ook nog best eens zijn dat de tocht niet door kan gaan voor a.s. za/zo/maandag. Dan even 3 dagen dooi en bij de herintrede van de winter (wat best mogelijk is) zsm een 11-stedentocht. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 10:57 uur, door santona
Laat die historische winter maar komen...
Roan
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 februari 2012, 10:57 uur | Bericht #334485
Citaat van Wadland2011, dinsdag 7 februari 2012, 10:40 uur Goeie vraag. Ik denk dat iedereen met een startbewijs op het ijs is om te trainen, en niet achter de computer in de warme huiskamer zit te schrijven aan een mooi verslag. Na 200 km.(!) schaatsen zal niet iedereen direct de pen (toetsenbord) ter hand nemen... Idee op zich is leuk...

Temperaturen OUDE LEIJE (Noordelijke 11 Stedenroute) vanmorgen om 08:30 u: -14.8 graden!!!

Voor als ie toch doorgaat: -Geheim Tip- Oude Leije, dorp met 250 inwoners, 20 busminuten van Leeuwarden met lijn 72 of 73, pittoreske vaart midden door het dorp met zeer goede zichtmogelijkheden, café, terras, dorpshuis met koek en zopie en voldoende plaats voor al onze Medenederlanders!

En ja, we hebben ook glasvezelkabel, snel internet, telefoon, gewone toiletten en: rust, schone lucht en betaalbare (koop/huur)woningen.

En, als het nodig is... we spreken en verstaan ook gewoon Nederlands, hoor...

die houd ik er in.. Als het zover is, kom ik jouw kant op..
MaikelNL
Lid
7 februari 2012, 10:59 uur | Bericht #334486
Citaat van MamaAsz, dinsdag 7 februari 2012, 10:54 uur En er moet echt meer geveegd worden bij Koudum, Stavoren en Hindeloopen. Daar zitten de zwakke punten en grote stukken zijn niet geveegd.
Snap er geen drol van.

Je zegt het zelf, daar zitten de zwakke punten.
Mensen zijn bang daarvoor denk ik?
KJW
Lid
7 februari 2012, 11:00 uur | Bericht #334490
Iemand die al wat over de aangroei van het ijs kan zeggen in het zuid- westelijk deel van Friesland? Al het andere ligt er perfect bij.
7 februari 2012, 11:03 uur | Bericht #334491
Citaat van steffantje, dinsdag 7 februari 2012, 10:43 uur pluim zit er goed uit!! zaterdag ook weer nacht vorst zondag ook niet warm alleen maandan dinsdag dan weer volop winter terug? maar voor der tocht der tochten moet het zondag anders kan sneeuw en ijzel roet in het eten gooien
Ook Helga van Leur is weer wat optimistischer geworden de pluim ziet er weer hoopvol uit
en het lijkt er op dat de dooi niet lang gaat duren. Er zullen de komende dagen afwegingen worden
gemaakt. Moet de Elfstedentocht op zondag of zal er gewacht worden tot volgende week en hopen dat
de kou doorgaat zetten na 2 dagen lichte dooi. Dan zou er op de bovenlaag van het ijs een laagje water
komen te staan en dat zou dan wel weer beter zijn voor de ijs aangroei wanneer de vorst weer terug komt
dan ben je in ieder geval de sneeuw kwijt.
Maar goed de run van de rest van de dag en morgen zullen belangrijk worden laat die een doorzetting zien van de winter
na volgende week dinsdag of toch niet.

QUOTE(KJW @ Feb 7 2012, 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
Iemand die al wat over de aangroei van het ijs kan zeggen in het zuid- westelijk deel van Friesland? Al het andere ligt er perfect bij.

Het kan haast niet anders dat het ijs daar flink is aan gegroeid omdat het daar bijna min 17 heeft gevroren op dit moment vriest het nog min 12.7 in Stavoren en omgeving | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:37 uur, door Sanwa
MamaAsz
Lid
7 februari 2012, 11:05 uur | Bericht #334495
Citaat van MaikelNL, dinsdag 7 februari 2012, 10:59 uur Je zegt het zelf, daar zitten de zwakke punten.
Mensen zijn bang daarvoor denk ik?

Maar Rayonhoofden kunnen er toch op? Hebben ze op het Slotermeer ook gedaan en een route uitgezet.
Ik zag voetsporen bij de Galamadammen, de Morra en de Alde Karre. Maar ik hoor alleen maar dingen over de Luts, Sloten en Sneek.
Kan ik dan concluderen dat het ijs op de Morra en Galamadammen prima is?
*edit Oei, klinkt wellicht wat aanvallend. Is niet bedoelt hoor!!

Trouwens, het stuk van Hindeloopen en Workum is echt een boerensloot ( vind ik dan hoor ). Daar zou toch genoeg ijs in zitten zou je denken. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:07 uur, door MamaAsz
KJW
Lid
7 februari 2012, 11:07 uur | Bericht #334497
Citaat van dutchweahterman, dinsdag 7 februari 2012, 11:03 uur Ook Helga van Leur is weer wat optimistischer geworden de pluim ziet er weer hoopvol uit
en het lijkt er op dat de dooi niet lang gaat duren. Er zullen de komende dagen afwegingen worden
gemaakt. Moet de Elfstedentocht op zondag of zal er gewacht worden tot volgende week en hopen dat
de kou doorgaat zetten na 2 dagen lichte dooi. Dan zou er op de bovenlaag van het ijs een laagje water
komen te staan en dat zou dan wel weer beter zijn voor de ijs aangroei wanneer de vorst weer terug komt
dan ben je in ieder geval de sneeuw kwijt.
Maar goed de run van de rest van de dag en morgen zullen belangrijk worden laat die een doorzetting zien van de winter
na volgende week dinsdag of toch niet.

Dan sla ik mezelf voor de kop. Als het na het weekend tot dooi komt en er wordt een terugkerende vorstperiode voorspelt dan is de kans daarop nog altijd klein omdat we hier gewoon in Nederland wonen. (zeeklimaat). Als het zaterdag of zondag kan moeten ze dat gewoon doen geen risico's nemen. Daarnaast is de baan al bijna helemaal geveegd en heeft de sneeuw weinig invloed meer op het ijs. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:08 uur, door KJW
7 februari 2012, 11:07 uur | Bericht #334498
Citaat van Santona, dinsdag 7 februari 2012, 10:56 uur Het ijs op de sloten hier gaat richting de 20 cm, volgens mij is dat op sloten in friesland ook zo, de obstakels zijn de meren. Tijd voor de friezen om de sterkste route over de meren uit te stippelen...

Tkan ook nog best eens zijn dat de tocht niet door kan gaan voor a.s. za/zo/maandag. Dan even 3 dagen dooi en bij de herintrede van de winter (wat best mogelijk is) zsm een 11-stedentocht.

Je kan even wachten na maandag en dinsdag want het lijkt erop dat de kou daarna weer in alle hevigheid terug komt
maar dat is nu nog koffiedik kijken. Als het zondag kan dan moet de tocht gereden worden en niet gaan wachten tot
volgende week.
kiwitwins
Lid
7 februari 2012, 11:08 uur | Bericht #334499
Nou ik moet zeggen ik vind het toch wel erg spannend nou hoor. Je wordt van het ene in het andere gegooid. Wel/niet/wel/niet...
Man man man wat een absurde draai aan deze winter is dit geworden zeg! | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:09 uur, door kiwitwins
Twitter... @calaprese Enjoy nature, it's the biggest gift of all....
KJW
Lid
7 februari 2012, 11:14 uur | Bericht #334500
http://nos.nl/audio/338184-rayonhoofd-meet...js-in-balk.html

Vriest het de stenen uit de grond met zeer strenge vorst groeit het maar een centimetertje xd
jcroon
Lid
7 februari 2012, 11:17 uur | Bericht #334501
Citaat van Cdtj3, dinsdag 7 februari 2012, 10:55 uur Gaat toch wel de goede kant op Opzich denk ik dat 2 a 3 dagen dooi wel goed is want dan kan t sneeuw op het ijs tenminste smelten, mits het daarna weer gaat vriezen
wil je dat bereiken dan moet het denk ik harder dooien dan het nu de verwachting is, en daarna meer vorst dan er nu in de verwachting (zelfs de wat koudere) zit....
Ik denk dat alles staat of valtmet hoeveel minder warm het de komende twee drie dagen wordt.

Het "dooi na het weekend en dan weer volop winter scenario dus dan kan het toch"zie ik niet zitten.We leven dan al in de tweede helft van februari en of we dan nog dagen achter elkaar de nodige strenge vorst krijgen waag ik te betwijfelen.

Lichte, misschien matige vorst kan best, vaak genoeg carnaval gevierd met nachtvorst en dat is best te doen, zolang het maar niet zo koud wordt dat de blazers met hun lippen aan de trompet vast vriezen. Maar dat is geen noemenwaardige ijsaangroeivorst.
7 februari 2012, 11:24 uur | Bericht #334506
Citaat van MamaAsz, dinsdag 7 februari 2012, 10:54 uur En er moet echt meer geveegd worden bij Koudum, Stavoren en Hindeloopen. Daar zitten de zwakke punten en grote stukken zijn niet geveegd.
Snap er geen drol van.

Er word al druk geveegd in Stavoren help je ook mee dan in plaats van commentaar te gaan
AlClF_UCEAAIvES.jpg

Deze jongens zijn al druk aan het vegen ook zij verdienen wel een kruisje

QUOTE(KJW @ Feb 7 2012, 11:14) <{POST_SNAPBACK}>
http://nos.nl/audio/338184-rayonhoofd-meet...js-in-balk.html

Vriest het de stenen uit de grond met zeer strenge vorst groeit het maar een centimetertje xd

Dit is zeer slecht nieuws,zo schiet het niet op maar we hebben nog een paar dagen te gaan
vreemd dat het met min 15 niet wil aangroeien | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:34 uur, door Sanwa
jcroon
Lid
7 februari 2012, 11:33 uur | Bericht #334493
Citaat van dutchweahterman, dinsdag 7 februari 2012, 11:27 uur Dit is zeer slecht nieuws,zo schiet het niet op maar we hebben nog een paar dagen te gaan
vreemd dat het met min 15 niet wil aangroeien

misschien door de sneeuw? ik bedoel ik neem aan dat ze ook buiten het geveegde een bepaalde minumumdikte moeten hebben, niet alleen op de baan zelf. schiet niet echt op als de baan intakt blijft en alles er omheen breekt af.
joris put
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
7 februari 2012, 11:34 uur | Bericht #334510
Citaat van dutchweahterman, dinsdag 7 februari 2012, 11:27 uur Dit is zeer slecht nieuws,zo schiet het niet op maar we hebben nog een paar dagen te gaan
vreemd dat het met min 15 niet wil aangroeien

Dan kan je het idd vergeten bij deze temps... en dan maar 1 cm groei.. En het rayon hoofd dacht zei "we hebben goeie hoop want volgens de laatste weerberichten gaat het pas eind volgende week dooien" Nou wij weten wel beter.. het gaat aanstaande zondag al dooien.. Dus ik zou zeggen slotje...
7 februari 2012, 11:34 uur | Bericht #334511
Citaat van Roan, dinsdag 7 februari 2012, 10:57 uur die houd ik er in.. Als het zover is, kom ik jouw kant op..

Van harte welkom! (Fan herte wolkom!)
De koffie is dan bruin bij mij (De kofje is dan brún by my)
eddie
Lid
7 februari 2012, 11:38 uur | Bericht #334513
Volgens onbevestigde berichten hebben de vervoersbedrijven in Friesland te horen gekregen dat men komende maandag klaar moet staan voor het vervoer van schaatsers en publiek. Of dit bericht klopt, kunnen we op dit moment nog niet bevestigd krijgen. Wij gaan ons uiterste best doen om dit bericht op waarheid te controleren.

bron weerstatsion-lemmer.nl
jcroon
Lid
7 februari 2012, 11:40 uur | Bericht #334518
Citaat van eddie, dinsdag 7 februari 2012, 11:38 uur Volgens onbevestigde berichten ...
Televaag? Twitter???
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
2 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 2 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
2 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 517 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 517, lezen 25 mensen het topic "Winter 2010 discussietopic deel 13".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden