De laatste vooruitzichten van het KNMI zijn niet heel gunstig . +3 al op zondag, dat is niet best voor het ijs als er zoveel mensen overheen schaatsen. Zondag is ook echt wel de allerlaatste dag dat het zou kunnen, die dooi lijkt helaas wel te gaan doorzetten . Laten we hopen... -15 vannacht in grote delen van Friesland, dat moet toch enige centimeters hebben opgeleverd
Lichte dooi op de schaatsdag zelf maakt niet zoveel uit, is in het verleden wel vaker gebeurd.
Ik maak me het meest zorgen om het stuk bij Warns, ik zag dat het daar nog maar 7 centimeter is (gisteren). Ben benieuwd hoeveel het vandaag is.
http://forum.onweer-online.nl/index.php?showtopic=31517
ja precies,ziet er goed uit.
incl. afgelopen nacht nog 10 cm erbij t/m zaterdagochtend??
en dan zijn we er toch? | Gewijzigd: 7 februari 2012, 08:31 uur, door showtime!
Vandaag nog sneeuw ruimen en vanavond met waterpompen sommige delen onder water zetten zodat we een paar centimeter extra hebben.
Het is twee keer gebeurd , 1912 en 1985. Lichte dooi is 1 ding maar de finish sluit om 20:00 uur en tot dan moet het ijs aan de eisen voldoen. Nachtvorst wil;je dan denk ik ook niet meer hebben als schaatser, met dooi overdag worden je moeten nat en dan wil je niet dat er nog eens vorst overheen gaat.
Het kan zo heeft de praktijk bewezen maar het is net als schaatsen op een zondag of bussen OM een 11 stedenstad heen, alleen iets voor uiterste noodgevallen.
ik weet niet of er ijsmeesters/rayonhoofden aanwezig zijn op het forum (hebben ze wel internet in fryslan ?? ) maar voor mij komt het het beste uit op een zondag of maandag zijn mn vrije dagen. Alvast bedankt !
Iedereen heeft het hier op het forum wel over de de 11-steden tocht... maar waar ik naar benieuwd ben:
WIE HEEFT EEN STARTBEWIJS ????
Zou wel heel erg gaaf zijn als die gene die een start bewijs heeft en super mooi topic opent met foto's en filmpjes en een mooi verslag... zodat wij er ook van kunnen genieten (al zal je er niet omheen kunnen als je tv kijkt denk ik)
(als de tocht komt natuurlijk) | Gewijzigd: 7 februari 2012, 11:30 uur, door Sanwa
Eerste punt Galamadammen. Daar is overheen gelopen, niet geveegd! Net als de Morra.
Daarna door naar Molkwerum, druk aan het schuiven.
Hindeloopen richting Workum waren ze ook bezig. Veel wakken! Maar allemaal dicht en zag er redelijk dik uit ( ook meetstok vergeten natuurlijk, domdom ). Ook veel geschaatst.
Pluim ziet er alweer een stukje beter uit. Dooi weer een dag opgeschoven! 12-02-2012, it sil heve!!
Maar wat was het KOUD! Echt niet normaal, heb daarnet een 15 minuten voor de kachel gezeten om een beetje op te warmen. Ik had de jongste mee, en vond het allemaal wel prima haha | Gewijzigd: 7 februari 2012, 09:45 uur, door MamaAsz