Waarschijnlijk een kneiperun
Beetje raar.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Beetje raar.
Jaa ik....ffffff Krijg hier ook een beetje de...
dat verspringt op weer.nl inderdaad wel eens, als je niet oplet zit je zo verkeerd te gluren....
maar de weekendnachtvorst (za op zo) stond ook al in de boeken maar niet zo scherp meen ik..
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Dat van die drie dagen wist ik niet. Wel minder waarnemingen en een lagere resolutie, dus meer afwijkingen mogelijk.
Maar het zijn ook geen temperaturen voor veel ijsaangroei tot aan het weekend... Misschien dan nog wat meer. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 00:23 uur, door jcroon
Voorbeeld:
Hier in heel de omgeving Rotterdam en Voorne-Putten Rozenburg en Goeree Overflakkee word volop geschaatst,en ik overdrijf niet als ik zeg dat er meer dan 5000 km aan ijs ligt totaal!(Denk dat ik nu nog steeds te laag inschat aan kilometers) met een dikte van een goeie 8-12 cm.
En dat alles met een temperatuur van tussen de -3 en -10 graden een weekje lang! Ook na de sneeuwval is alles prima verlopen. Heb het er nog nooit zo mooi bij zien liggen als dit jaar,en ook op zo'n uitgebreide schaal.
Windwakken waren in notime weggevroren! Zelf de Brielse maas is in 2 goede dagen totaal dicht gevroren met een ijsdikke van tussen de 5 en 10 cm!Spiegelglad en heeft de sneeuwval niet meegemaakt! En dan spreek ik nog niet over de grote binnenwateren zoals Haringvliet en Volkerak en Biesbos samen.
Prachtig. | Gewijzigd: 7 februari 2012, 02:02 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://nos.nl/video/338075-vrijdag-nog-gee...tedentocht.html
Klinkt toch wel positief!
klinkt eigenlijk zeer voorzichtig!
denk dat het net niet doorgaat!
http://nos.nl/video/338075-vrijdag-nog-gee...tedentocht.html
Klinkt toch wel positief!
klinkt eigenlijk zeer voorzichtig!
denk dat het net niet doorgaat!
Op de vraag met welke zin hij komt antwoord hij: "vind u het goed als ik dat pas doe als het zover is, we hebben echt nog een beetje ijs nodig". Met andere woorden: we zijn erg dichtbij! Hij sluit vrijdag uit, dat betekend indirect dat dagen als zaterdag en zondag tot de mogelijkheden behoren. Maar goed, we zullen het moeten afwachten.
Als er vannacht daadwerkelijk 4 cm bij komt dan zou je bijna zeggen dat het bijna niet meer mis kan gaan. Dan heb je 15+ cm op 4/5 van de route (knelpunten zouden dan 11-13 cm hebben) met nog wat koude dagen voor de boeg. Maar goed, 4 cm lijkt me onrealistisch, 2.5 cm: in die richting moet je denken denk ik.