Het kan vriezen of dooien en ik ga er nog steeds vanuit dat de pluim morgen weer een stukken beter is er zijn op zich nog genoeg leden die voor vorst gaan. Ik denk dat de run van woensdag cruciaal gaan worden.
vannacht zeer strenge vorst en hopelijk nu echt een keer strenge vorst afgelopen nacht kwam het niet verder bij matige vorst in Friesland. De rest van de week matige vorst en tegen het weekend weer strenge vorst dus ik hou goede hoop | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:35 uur, door dutchweatherman
als we de elfstedentocht niet redden zaterdag dan maar 3 dagen lichte dooi en dan volop de winter weer terug meteen 3 dagen strenge vorst en dan hebben we mooi ijs geen sneeuw erop!
en er ligt nu zoveel ijs in de sloten vaarten kanalen dat is echt niet weg na 2 of 3 dagen gooie dooi blijft er echt wel poosje in liggen vooral het midden
Lucht beelden van de route!
Sommige stukken zie er echt slecht uit. Zeker waar druk bevaren werd.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Al zou de temp later weer zakken,is echt net ideaal voor het ijs,al die prut die er dan op ligt en dunt natuurlijk uit. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:40 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Al zou de temp later weer zakken,is echt net ideaal voor het ijs,al die prut die er dan op ligt en dunt natuurlijk uit.
Dramatisch? Nog eerst 5 ijsdagen joh!
Tja die dooi op het einde is minder...
Komende nacht is waarschijnlijk de laatste nacht met strenge vorst.
Daarna nog een aantal nachten met matige vorst, maar als het overdag zonnig is, kan er ook weer wat ijs af gaan.
Als er nu nog op heel veel plekken niet meer dan 6 cm ligt, zal er de komende dagen nooit 9 cm. bij komen.
Zaterdag lijkt me dan ook te vroeg en als het dan zondag de dooi invalt, kunnen we het dan wel vergeten.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ga er niet meer van uit, dat de Elfstedentocht dit jaar nog door gaat.
Daarna nog een aantal nachten met matige vorst, maar als het overdag zonnig is, kan er ook weer wat ijs af gaan.
Je ziet inderdaad wel, dat komende nacht de laatste nacht met (zeer) strenge vorst word, daarna gaat het ook nog wel vriezen, maar niet meer echt ''extreem'' | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:49 uur, door TornadoCowboy
Als er nu nog op heel veel plekken niet meer dan 6 cm ligt, zal er de komende dagen nooit 9 cm. bij komen.
Zaterdag lijkt me dan ook te vroeg en als het dan zondag de dooi invalt, kunnen we het dan wel vergeten.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ga er niet meer van uit, dat de Elfstedentocht dit jaar nog door gaat.
Ik sluit me helemaal bij deze visie aan, maar dat heb ik 2 dagen geleden al gezegd, het is zo goed als onmogelijk om hem deze week al te rijden.