En het ijs ook
Goh, Galamadammen geveegd? Dat zou echt een freaking wonder zijn.
Hoor ook NIKS over de Morra, daar moeten ze toch echt overheen en daar is volgens mij nog niemand overheen geweest.
Goh, Galamadammen geveegd? Dat zou echt een freaking wonder zijn.
Hoor ook NIKS over de Morra, daar moeten ze toch echt overheen en daar is volgens mij nog niemand overheen geweest.
Ik vind dat een heel apart iets als dat zo is, dat is een heel groot gebied, ik geloof niks van dat verhaal, misschien dat ze een stukje hebben gedaan, maar nooit 2 tot 3 kilometer, dat is onmogelijk.
Ik ga morgen een rondje doen!
lijkt er op dat bartlehiem juist het dikste heeft
*edit
oke ik zie nu dat je ergens rond bartlehiem zegt, maar dan nog, de problemen liggen in de zuidwesthoek en niet rond bartlehiem
in sneek in de swette heeft ook al 12 cm hoor vandaag gemeten ook onder de bruggen 10 cm gemeente sneek was er druk op aan het vegen met vreesmachienes met veeg erop mooi ijs en mooi schoon!
Zag je maar weer aan de veegmachine die er doorheen zakt! Zegt wel weer alles.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Helikopter kwam ook over stavoren richting IJsselmeer...
Ze zijn begonnen het stuk tussen stavoren en warns te vegen. Dat is goed nieuws.
Stuk tussen stavoren en molkwerum " daar wil je niet wezen, zo slecht... Aldus de kenners hier "
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dus door 1 inschattingsfout, zijn ze veel te zenuwachtig en voorbarig?
Toevallig de persconferentie gezien, ik vond ze behoorlijk kalm en zeer duidelijk maken naar de pers waarom er nog veel moet gebeuren.
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 21:10 uur Ze zijn veels te zenuwachtig en voorbarig.
Zag je maar weer aan de veegmachine die er doorheen zakt! Zegt wel weer alles.
Toevallig de persconferentie gezien, ik vond ze behoorlijk kalm en zeer duidelijk maken naar de pers waarom er nog veel moet gebeuren.
De rest eromheen niet. Beetje jammer.
De rayonhoofden waren nuchter inderdaad!
er niet door gezakt gelukkig vandaag
trouwens nieuwe elfstedentocht mixje is er ook sonnema berenburg met warme chocolade melk (maar even uitproberen)
maarkomt wel goed dat ie gereden word anders doen ze ook nie van die ijstransplanties en zoeken ze andere routes woensdag avond horen we It Giet Oan zaterdag 11 februarie let maar op
Nee met name de pers was onrustig, die vereniging is ontzettend kalm, de enige reden voor deze persbijeenkomst(evenals twitter) om duidelijk te maken waar ze staan.
Overigens, ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestonden. Nou kwamen sommige vragen uit de pers wel heel erg in de buurt daarbij
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 21:16 uur De rest eromheen niet. Beetje jammer.
oke ik zie nu dat je ergens rond bartlehiem zegt, maar dan nog, de problemen liggen in de zuidwesthoek en niet rond bartlehiem
Het was ook een hele groot "label" dus vandaar de meestfout... Maar ja, het gemiddelde van 4 en 10 is 7 endat klopt aardig met Franeker (om er maar eens een draai aan te geven). Maar geod daar 7, en als het na vannacht gedaan si met de heel strenge vorst schiet het met de ijsaangroei ook niet op.
Overigens ben ik helemaal niet zo anti elfstedentocht, meer anti winter maar ik gun Friesland wel zeker plezier. Ze missen al zoveel omdat ze daar nauwelijks carnaval hebben. Die paar wedstrijden in Thalf maken dat niet goed. Nee laat ze maar lekker vieren. Ik zal hun feestje niet verpesten met mijn niet Friese aanwezigheid (ik ga ook nmiet uit vals effectbejag aan de Beerenburger of zet mijn gasten een glaasje van dat spul voor. Mocht het zover zijn en ik heb gasten, dan is het Schrobbelèr of niets. Nu ja, een glaasje fris voor de mensen die moeten rijden doe ik ook nog wel).
Ik ben alleen niet zo overdreven vroeg met "het gaat door "(ik spreek geen Fries en zal de Friese kreet dan ook niet proberen te herhalen). Ik heb er al die meegemaakt en vanaf de eerste persconferentie was het steeds nog een hele zit tot het verlossende woord er kwam. En ik mag graag de draak steken met Friezen die zeggen dat ze nog helemaal geen koorts hebben terwijl het eigenlijk diep van binnen allang overkookt, ze zijn alleen goed in het verborgen houden en de psychotherapie kan je leren dat dat juist heel slecht is voor je gesteldheid.
edit:
Inderdaad, als het niet zo koud was zou ik zeggen "wintermuts af voor de hoofden:".
(Maar ik zo kort voor de carnaval niet verkouden worden) | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:26 uur, door jcroon
maarkomt wel goed dat ie gereden word anders doen ze ook nie van die ijstransplanties en zoeken ze andere routes woensdag avond horen we It Giet Oan zaterdag 11 februarie let maar op
Zaterdag gaat het gebeuren..... Geloof Jan Oostenbrug maar wat tie zegt over de maan. Het komt goed.
En als ik dan weer iets negatiefs lees van een gewone ''Hollander'' die het weer beter weet daar heb ik toch wel zo,n hekel aan. In Friesland zijn we nu hard bezig om het ijs sneeuwvrij te krijgen met een paar 100 man gaat dat wel lukken.
De rayonhoofden zijn verder druk bezig met de knelpunten op de route om dat ook zo goed mogelijk aan te pakken al met al zijn we hard bezig om de 16e Elfstedentocht door te laten gaan. En gelukkig zijn de Friezen eensgezind en helpen ze allemaal een handje mee. We zijn er nu zo dichtbij zo dichtbij zijn we in 15 jaar niet geweest
en er ligt nu zoveel ijs in de sloten vaarten kanalen dat is echt niet weg na 2 of 3 dagen gooie dooi blijft er echt wel poosje in liggen vooral het midden | Gewijzigd: 6 februari 2012, 21:28 uur, door steffantje
Overigens ben ik helemaal niet zo anti elfstedentocht, meer anti winter maar ik gun Friesland wel zeker plezier. Ze missen al zoveel omdat ze daar nauwelijks carnaval hebben. Die paar wedstrijden in Thalf maken dat niet goed. Nee laat ze maar lekker vieren. Ik zal hun feestje niet verpesten met mijn niet Friese aanwezigheid (ik ga ook nmiet uit vals effectbejag aan de Beerenburger of zet mijn gasten een glaasje van dat spul voor. Mocht het zover zijn en ik heb gasten, dan is het Schrobbelèr of niets. Nu ja, een glaasje fris voor de mensen die moeten rijden doe ik ook nog wel).
Ik ben alleen niet zo overdreven vroeg met "het gaat door "(ik spreek geen Fries en zal de Friese kreet dan ook niet proberen te herhalen). Ik heb er al die meegemaakt en vanaf de eerste persconferentie was het steeds nog een hele zit tot het verlossende woord er kwam. En ik mag graag de draak steken met Friezen die zeggen dat ze nog helemaal geen koorts hebben terwijl het eigenlijk diep van binnen allang overkookt, ze zijn alleen goed in het verborgen houden en de psychotherapie kan je leren dat dat juist heel slecht is voor je gesteldheid.
edit:
Inderdaad, als het niet zo koud was zou ik zeggen "wintermuts af voor de hoofden:".
(Maar ik zo kort voor de carnaval niet verkouden worden)
Het word tijd dat jij wat aan je Nederlands doet ik kan er geen touw aan vast knopen met wat jij zoal bedoeld
En als ik dan weer iets negatiefs lees van een gewone ''Hollander'' die het weer beter weet daar heb ik toch wel zo,n hekel aan. In Friesland zijn we nu hard bezig om het ijs sneeuwvrij te krijgen met een paar 100 man gaat dat wel lukken.
De rayonhoofden zijn verder druk bezig met de knelpunten op de route om dat ook zo goed mogelijk aan te pakken al met al zijn we hard bezig om de 16e Elfstedentocht door te laten gaan. En gelukkig zijn de Friezen eensgezind en helpen ze allemaal een handje mee. We zijn er nu zo dichtbij zo dichtbij zijn we in 15 jaar niet geweest
Ik ben zeer positief over een mogelijk Elfstedentocht zaterdag aanstaande. Wel ben ik overtuigd van (tijdelijke?) dooi voor zondag en daarna. Als die dooiperiode maar niet nog verder naar voren geschoven wordt en het geluk wat mee zit moet een elfstedentocht echt mogelijk zijn op de zaterdag. Daar ben ik van overtuigd.