Dan is jou vader Rayonhoofd lol.
Woensdagavond komen ze weer bij elkaar en dan weten we meer. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 15:36 uur, door Wallybal
Dit bericht heb ik nergens kunnen vinden op RTL nieuws.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Die NW pluim komt beter in de buurt voor de 11.
die van het noordwesten klopt niet voor de elfstedenroute en die van het noorden alleen het westelijken gedeelte en ed rest gewoon noord oosten pluim gebruiken .
dat heb ik hier al zo vaak gezecht
we hebben oosten wind dus dan heeft de zee amper invloedt
en btw de waddenzee is zo goed als bevroren dus..
Dat zou wat zijn als ze een week van te voren al wisten dat ze het konden organiseren.
In Nederland blijft het ijs nooit zo lang zo goed liggen.
Ik heb er wel vertrouwen in dat het Donderdag of Vrijdag gaat gebeuren.
Ja maar dat was in 1997, nu is dat veel moeilijker met internet en smartphones en zo
Weet iemand al meer iets van het Slotermeer?
Meende te hebben gelezen dat ze een route hebben uitgezet?
En de Morra, kan daar niet omheen geschaatst worden? Dus van Stavoren naar Hindeloopen buitenom ( zag dat het al genoemd was... sorry )
De route Hindeloopen-Workum langs de Sudergoawei ziet er ook wel goed uit. Zat eerst een giga wak, is nu schoon geveegd.
En ik vraag me af waarom er nog niet geschoven is richting de Alke Karre?? Heb het idee dat dat een beetje links wordt gelegd. Wie is de Rayonhoofd van Stavoren??
Haha kwam beelden tegen van het ' schokkende zinkende veegmachine incident ' : http://www.wintergek.nl/ijsdikte/
Ohh manmanman wat gaat het spannend worden. We hebben nog 6 dagen te gaan! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 16:13 uur, door Sanwa
Dank voor de link, heb het ook gezien.
Hulzebosch is positief, ik dacht dat +4 graden juist een probleem zou zijn, omdat er dan naar mijn idee een laag water op het ijs komt.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Kom op zeg, "Noorden "is in Nederland "Boven de rivieren"....
Wij hechten enorm veel waarden aan het eigen karakter van de tocht, en stellen ook alles in werking om dat zo te houden
En daar heb ik enorm veel respect voor, en vind ook dat, dat zo moet
Dus een scheiding zal echt niet plaats gaan vinden
En traditie waar m.i. wel mee gebroken zou kunnen worden is de sluiting aan de streep, dat is nu gewoon middernacht. Dat biedt de vroege starters veel meer kans om binnen de tijd te komen dan de late starters. Sluitinsgtijd meer afhankelijk maken van start tijd. Moet wel kunnen met het oog op veiligheid maar meestal koelt het pas tegen de ochtend echt af dus er is wel wat ruimte, niet genoeg om alles met een uur of 5 op te rekken maar 1 of 2 uur voor de later groepen lijkt me niet onmogelijk, controle? marathonlopers krijgen ook allemaal chips in de veters.
hoe ver ga je?
voor je het weet houden ze hem ergens anders waar er wel ijs is en niet meer in friesland.
zolang ze an de afstand vast houden en de 11 steden aandoen zal het mij een rookworst (niet U..x!!) zijn, of beter zal het me koud laten hoe ze het oplossen. Beter zoiets dan één van de steden met bussen omzeilen..
Grappig, en nu begint men buiten Friesland wat te ontnuchteren.
Opvallend is dat de middag temperatuur in Leeuwarden -4 is wat heel goed overeen komt met wat op de pluim Noord van vanmorgen te zien wat, Groningen had -6, wat overeen komt met de pluim Noord-Oost van deze morgen