Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
JanKoudum
Lid
6 februari 2012, 14:41 uur | Bericht #333573
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:35 uur Alde Karren wel? En de Galamadammen?
Zag dat er op de Alde Karren gelopen was, stuk vanuit Rijs tot de Alde Karren ook, en deels geschoven.

En hoorde dat de Galamadammen ook al een aantal cm'ers had?

Klopt ik zag het ook, dat er al was langs gelopen, dat stuk is volgens mij redelijk, echter vanaf de monding van de Fluessen tot Stavoren is het echt niet best. Ik heb het idee dat in Koudum en 5 kilometer daaromheen de meeste sneeuw van Friesland ligt, hier ligt nog steeds 10 centimeter sneeuw op het ijs...de Morra is een nog grotere zorg vermoed ik dan de situatie bij Balk.
MamaAsz
Lid
6 februari 2012, 14:43 uur | Bericht #333575
Citaat van JanKoudum, maandag 6 februari 2012, 14:41 uur Klopt ik zag het ook, dat er al was langs gelopen, dat stuk is volgens mij redelijk, echter vanaf de monding van de Fluessen tot Stavoren is het echt niet best. Ik heb het idee dat in Koudum en 5 kilometer daaromheen de meeste sneeuw van Friesland ligt, hier ligt nog steeds 10 centimeter sneeuw op het ijs...de Morra is een nog grotere zorg vermoed ik dan de situatie bij Balk.

Kunnen ze via Koudum niet omheen?
Waarom deze advertentie?
albalinda
Lid
6 februari 2012, 14:43 uur | Bericht #333576
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:38 uur Blaas en Hovergroep Kees. BHK.
en je bent zo klaar!
Ok hier maar even de pluim van t Gfs voor t N/O van 14.00 uur.
N pluim zou toch iets te warm zijn voor de 11stedentocht
Zondag rond de 0 graden gemiddeld. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:47 uur, door albalinda
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Sunrise
Lid
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 14:44 uur | Bericht #333577
Ik hoop nu toch echt dat de dooi nog even een paar dagen gaat opschuiven. De elfstedenkoorts hier wordt steeds hoger! Zou toch zonde zijn als we het net niet zouden halen.....zucht!
PaytDelft
Lid
6 februari 2012, 14:45 uur | Bericht #333580
Citaat van Sunrise, maandag 6 februari 2012, 14:44 uur Ik hoop nu toch echt dat de dooi nog even een paar dagen gaat opschuiven. De elfstedenkoorts hier wordt steeds hoger! Zou toch zonde zijn als we het net niet zouden halen.....zucht!

Ach het zou ook wel weer humor zijn.. maar dan wil ik wel VEEL sneeuw ervoor in de plaats
DrizzleChaser Extraordinaire
JanKoudum
Lid
6 februari 2012, 14:47 uur | Bericht #333581
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:43 uur Kunnen ze via Koudum niet omheen?
Uhmz dat zou inderdaad kunnen, maar dan moeten ze niet via de Luts, want dan zit je met hetzelfde probleem. Dan zouden ze aan de west kan van Heeg, Koudum in moeten gaan, echter zijn daar ook nog hele stukken die slecht zijn (rond Koudum wordt nog niet op het natuurijs geschaatst! Zag dat in Workum, Bolsward, Sneek etc. dit al wel volop werd gedaan, komt puur door de sneeuwlaag die hier veel dikker is)
Tehawe
Lid
6 februari 2012, 14:48 uur | Bericht #333582
Even een gekke gedachte. De route over het IJsselmeer van Sloten naar Stavoren, is dat een reële optie?. Buitenom van Stavoren naar Hindeloopen moet sowieso kunnen. Zijn wel extra kilometers.
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
6 februari 2012, 14:50 uur | Bericht #333585
Nieuwe KNMI pluim, pakt ook de dooi op, alleen schiet wel heel rap omhoog...
6 februari 2012, 14:54 uur | Bericht #333587
Daarbij is de Dooi op Donderdag ook wat naar omhoog bijgesteld.
En als iemand een pluim neerzet die aan de Elfstedentocht gebonden is,plaats dan niet N/O maar Noord.

Word dus niet in het Noord-Oosten bereden,en Noord-Oost en Noord zijn nogal verschillen kwa temperaturen.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
MaikelNL
Lid
6 februari 2012, 14:54 uur | Bericht #333588
In China en Japan sproeien ze een chemische stof in de lucht om het niet te laten regenen.
Is dat hier niet mogelijk om warmte tegen te houden?
zwoof
Lid
6 februari 2012, 14:54 uur | Bericht #333589
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:38 uur Blaas en Hovergroep Kees. BHK.

Hehe! werkgroep BHK Klinkt wel cool
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
JanKoudum
Lid
6 februari 2012, 14:55 uur | Bericht #333590
Citaat van Tehawe, maandag 6 februari 2012, 14:48 uur Even een gekke gedachte. De route over het IJsselmeer van Sloten naar Stavoren, is dat een reële optie?. Buitenom van Stavoren naar Hindeloopen moet sowieso kunnen. Zijn wel extra kilometers.
Dat is op zich geen vreemde gedachte en daar heb ik ook al aan zitten te denken, weet echter niet of dat mogelijk is en of dat verantwoord is. Zou wel de problemen oplossen die zich nu bij de binnenwateren afspelen in dat gebied.
6 februari 2012, 14:58 uur | Bericht #333591
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 14:54 uur Daarbij is de Dooi op Donderdag ook wat naar omhoog bijgesteld.
En als iemand een pluim neerzet die aan de Elfstedentocht gebonden is,plaats dan niet N/O maar Noord.

Word dus niet in het Noord-Oosten bereden,en Noord-Oost en Noord zijn nogal verschillen kwa temperaturen.

Die je ziet is Noord-West, maar ik wist dat iemand iets zou zeggen
Bij dezen dan ook de pluim voor Noord, en zullen we voortaan die aanhouden, daar geef ik je dan gelijk in
Sunrise
Lid
6 februari 2012, 15:03 uur | Bericht #333594
Citaat van Payt69, maandag 6 februari 2012, 14:45 uur Ach het zou ook wel weer humor zijn.. maar dan wil ik wel VEEL sneeuw ervoor in de plaats

Maar dan ook echt heel veel sneeuw, om de teleurstelling wat te verzachten!
MarcS
Lid
6 februari 2012, 15:05 uur | Bericht #333597
Citaat van dutchweahterman, maandag 6 februari 2012, 14:08 uur Ik heb net nog even een interview gehoord van de voorzitter Wiebe Wieling die zij dat wanneer er ongeveer overal zo,n 15 cm ijs ligt dan word de tocht uitgeschreven dit houd in dat het niet uitmaakt op wat voor dag die word gehouden. Dus a.s zondag zou best wel eens kunnen
Redelijk voorbarige conclusie
Hij wordt uitgeschreven bij een minimale ijsdikte van 15 cm, dit zegt helemaal niets over de vraag of dit dan ook op zondag kan zijn. Hij kan zondag wel uitgeschreven gaan worden, maar dan net zo goed voor de maandag. Ze gaan in mijn ogen of op safe, dus bij 15+ cm onafhankelijk van de dag of iets mindere kwaliteit maar dan op doordeweekse dag.

Ik hoorde de voorzitter ook zeggen "we zijn hier vandaag niet om te vertellen welke dag de tocht wordt verreden" Ik zou hier kunnen concluderen dat hij iig gereden gaat worden, maar wanneer ........
6 februari 2012, 15:07 uur | Bericht #333599
Kom zojuist dit bericht tegen:

Elfstedentocht op zondag ‘geen issue meer’
LEEUWARDEN - Mocht de Elfstedentocht het best op zondag verreden kunnen worden, dan zal de Konklijke Vereniging De Friese Elf Steden de tocht ook op die dag organiseren.

Dat zegt woordvoerster Immie Jonkman. 'Als Vereniging gaan we met onze tijd mee. De zondag is bij ons geen issue meer.' Mocht er een alternatief zijn, dan zal de Vereniging de tocht der tochten bij voorkeur wel op een andere dag organiseren.Deze opstelling is een duidelijke verandering ten opzichte van andere jaren ...

Dus dan lijkt het me vrij duidelijk op dat punt... | Gewijzigd: 6 februari 2012, 15:10 uur, door TornadoCowboy
6 februari 2012, 15:07 uur | Bericht #333600
Stukje van Meteoconsult:
Op basis van de nieuwste pluim is de kans vrij groot dat het zondag gaat dooien, rond 60% van de members komt overdag boven nul. Voor de Elfstedentocht is het te hopen dat het ijs op de route aanstaande woensdag of uiterlijk donderdag overal op de route dik genoeg is geworden, zodat de tocht op zaterdag 11 februari gehouden kan worden. Dat lijkt meteen de eerste, maar ook de laatste kans te zijn, tenzij de modellen vanavond alsnog een zwaai terug richting de vorst gaan maken.

trouwens net bij Rtl nieuws: 13 cm op de bonkevaart.
6 februari 2012, 15:20 uur | Bericht #333606
Citaat van TornadoCowboy, maandag 6 februari 2012, 14:58 uur Die je ziet is Noord-West, maar ik wist dat iemand iets zou zeggen
Bij dezen dan ook de pluim voor Noord, en zullen we voortaan die aanhouden, daar geef ik je dan gelijk in

Nee ik bedoelde die andere pluim die een lid plaatste van het NO.
Die NW pluim komt beter in de buurt voor de 11.
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
KJW
Lid
6 februari 2012, 15:28 uur | Bericht #333609
Ik ga toch voor aankomende vrjidag al, heb uit wat betrouwbare bronnen via mijn vader vernomen dat dat het streven is.
albalinda
Lid
6 februari 2012, 15:33 uur | Bericht #333614
Citaat van thunderfreak, maandag 6 februari 2012, 15:20 uur Nee ik bedoelde die andere pluim die een lid plaatste van het NO.
Die NW pluim komt beter in de buurt voor de 11.

Was ik,maar ehh volgens mij is de Wadden en de N/W pluim iets te warm
En de N/O pluim waarschijnlijk iets te koud
Ook al ben je nog zo snel, de sneeuwbuien achterhalen je wel.....
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 242 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 242, lezen 7 mensen het topic "Onweerskansen 17 t/m 20 juni 2013".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden