Zag dat er op de Alde Karren gelopen was, stuk vanuit Rijs tot de Alde Karren ook, en deels geschoven.
En hoorde dat de Galamadammen ook al een aantal cm'ers had?
Klopt ik zag het ook, dat er al was langs gelopen, dat stuk is volgens mij redelijk, echter vanaf de monding van de Fluessen tot Stavoren is het echt niet best. Ik heb het idee dat in Koudum en 5 kilometer daaromheen de meeste sneeuw van Friesland ligt, hier ligt nog steeds 10 centimeter sneeuw op het ijs...de Morra is een nog grotere zorg vermoed ik dan de situatie bij Balk.
Kunnen ze via Koudum niet omheen?
en je bent zo klaar!
Ok hier maar even de pluim van t Gfs voor t N/O van 14.00 uur.
N pluim zou toch iets te warm zijn voor de 11stedentocht
Zondag rond de 0 graden gemiddeld. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:47 uur, door albalinda
Ach het zou ook wel weer humor zijn.. maar dan wil ik wel VEEL sneeuw ervoor in de plaats
Uhmz dat zou inderdaad kunnen, maar dan moeten ze niet via de Luts, want dan zit je met hetzelfde probleem. Dan zouden ze aan de west kan van Heeg, Koudum in moeten gaan, echter zijn daar ook nog hele stukken die slecht zijn (rond Koudum wordt nog niet op het natuurijs geschaatst! Zag dat in Workum, Bolsward, Sneek etc. dit al wel volop werd gedaan, komt puur door de sneeuwlaag die hier veel dikker is)
En als iemand een pluim neerzet die aan de Elfstedentocht gebonden is,plaats dan niet N/O maar Noord.
Word dus niet in het Noord-Oosten bereden,en Noord-Oost en Noord zijn nogal verschillen kwa temperaturen.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Dat is op zich geen vreemde gedachte en daar heb ik ook al aan zitten te denken, weet echter niet of dat mogelijk is en of dat verantwoord is. Zou wel de problemen oplossen die zich nu bij de binnenwateren afspelen in dat gebied.
En als iemand een pluim neerzet die aan de Elfstedentocht gebonden is,plaats dan niet N/O maar Noord.
Word dus niet in het Noord-Oosten bereden,en Noord-Oost en Noord zijn nogal verschillen kwa temperaturen.
Die je ziet is Noord-West, maar ik wist dat iemand iets zou zeggen
Bij dezen dan ook de pluim voor Noord, en zullen we voortaan die aanhouden, daar geef ik je dan gelijk in
Redelijk voorbarige conclusie
Hij wordt uitgeschreven bij een minimale ijsdikte van 15 cm, dit zegt helemaal niets over de vraag of dit dan ook op zondag kan zijn. Hij kan zondag wel uitgeschreven gaan worden, maar dan net zo goed voor de maandag. Ze gaan in mijn ogen of op safe, dus bij 15+ cm onafhankelijk van de dag of iets mindere kwaliteit maar dan op doordeweekse dag.
Ik hoorde de voorzitter ook zeggen "we zijn hier vandaag niet om te vertellen welke dag de tocht wordt verreden" Ik zou hier kunnen concluderen dat hij iig gereden gaat worden, maar wanneer ........
Elfstedentocht op zondag ‘geen issue meer’
LEEUWARDEN - Mocht de Elfstedentocht het best op zondag verreden kunnen worden, dan zal de Konklijke Vereniging De Friese Elf Steden de tocht ook op die dag organiseren.
Dat zegt woordvoerster Immie Jonkman. 'Als Vereniging gaan we met onze tijd mee. De zondag is bij ons geen issue meer.' Mocht er een alternatief zijn, dan zal de Vereniging de tocht der tochten bij voorkeur wel op een andere dag organiseren.Deze opstelling is een duidelijke verandering ten opzichte van andere jaren ...
Dus dan lijkt het me vrij duidelijk op dat punt... | Gewijzigd: 6 februari 2012, 15:10 uur, door TornadoCowboy
Op basis van de nieuwste pluim is de kans vrij groot dat het zondag gaat dooien, rond 60% van de members komt overdag boven nul. Voor de Elfstedentocht is het te hopen dat het ijs op de route aanstaande woensdag of uiterlijk donderdag overal op de route dik genoeg is geworden, zodat de tocht op zaterdag 11 februari gehouden kan worden. Dat lijkt meteen de eerste, maar ook de laatste kans te zijn, tenzij de modellen vanavond alsnog een zwaai terug richting de vorst gaan maken.
trouwens net bij Rtl nieuws: 13 cm op de bonkevaart.
Bij dezen dan ook de pluim voor Noord, en zullen we voortaan die aanhouden, daar geef ik je dan gelijk in
Nee ik bedoelde die andere pluim die een lid plaatste van het NO.
Die NW pluim komt beter in de buurt voor de 11.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Die NW pluim komt beter in de buurt voor de 11.
Was ik,maar ehh volgens mij is de Wadden en de N/W pluim iets te warm
En de N/O pluim waarschijnlijk iets te koud