Live Bliksemontladingen

De teller in het icoon met het onweersbuitje geeft live het actuele aantal bliksemontladingen uit onze regio weer. De dekking ligt in een vierkant om Nederland en België, waardoor er ook data van rondom Parijs, op de Noordzee en uit een deel van Duitsland wordt weergegeven.

Ontladingen

De ontladingen kun je terugvinden op de Google Maps kaart onderaan de pagina. Deze worden nog niet live bijgewerkt, voor de meest actuele ontladingen ververs je de pagina. De iconen op de kaart lopen in kleur van Geel naar Rood, waarbij Geel een 'nieuwe' ontlading is en Rood een 'oude'.

Geluid

De teller maakt geluid als het aantal bliksemontladingen verhoogt. Dus, bij een update van 0 naar 1 hoor je geluid. Je kunt dit uitschakelen met het luidspreker icoontje in de balk hierboven.

Data © Blitzortung.org / Lightningmaps.org
nl
StormTrack Beta
Inloggen
Heb je nog geen account? Dan kun je er hier eentje aanmaken!
De Bilt

Geen onweer in de buurt
Nu Live

De temperatuur bij Retie is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:49

De temperatuur bij Ukkel is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 19:12:48

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Butler, PA; Washington, PA.

21 Nov 2024 12:27:29

NWS: Tornado Warning uitgegeven voor Allegheny, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 12:27:28

De temperatuur bij Buzenol is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 08:43:07

De temperatuur bij Humain is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

De temperatuur bij Mont rigi is onder het vriespunt gekomen met voldoende luchtvochtigheid. Er is kans op gladheid in deze regio!

21 Nov 2024 04:02:13

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

21 Nov 2024 00:36:08

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Indiana, PA; Westmoreland, PA.

21 Nov 2024 00:09:20

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:57:17

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA.

20 Nov 2024 23:54:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Cambria, PA; Somerset, PA.

20 Nov 2024 23:34:30

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Fayette, PA; Indiana, PA; Westmoreland, PA.

20 Nov 2024 23:26:56

NWS: Severe Thunderstorm Warning uitgegeven voor Armstrong, PA; Clarion, PA; Forest, PA; Indiana, PA; Jefferson, PA; Venango, PA.

20 Nov 2024 23:20:48
Actueel
1 / 4

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

Kies een plaats
Beschikbare Plaatsen:
Welke meldingen wil je ontvangen?

Je kunt hieronder aangeven welke notificaties je wil ontvangen in 'Nu Live'. Standaard ontvang je alle notificaties, wil je een bepaald type melding niet langer ontvangen? Vink dan het vinkje uit. Je keuze wordt automatisch opgeslagen.

Nu Live
Welkom op onweer-online.nl! Als je je nog niet hebt geregistreerd, meld je dan nu aan op de leukste en grootste weercommunity van Nederland. Heb je al een account, log dan hier in.
6 februari 2012, 13:42 uur | Bericht #333488
Er word in ieder geval hard door gewerkt door de Vereniging de Friesche Elfsteden daaraan kun je ook merken dat ze het erg graag willen dit jaar. Zo,n mooi kans als nu moet je niet laten schieten dus alle hulp is welkom.
6 februari 2012, 13:44 uur | Bericht #333513
Citaat van TornadoCowboy, maandag 6 februari 2012, 11:58 uur Het is gewoon nog veel te ver weg om over volgende week ook maar enige zekerheid te geven!!
Maar met de spanning van de Elfstedentocht, en deze minder prettige vooruitzichten blijft het natuurlijk voor iedereen spannend, en zijn de vooruitzichten natuurlijk niet zo leuk...Dat is voor iedereen vind ik/neem ik aan, opzich wel begrijpelijk

Wat mindere prettige vooruitzichten we krijgen sowieso nog een week vorst! Alleen donderdag lijkt het wat minder koud te gaan worden maar daarna duiken de temperaturen weer flink onder 0. http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Waarom deze advertentie?
Woonplaats: Uden, Noord-Brabant 34.4 km ten noorden van Eindhoven
Laatste 4 prijzen van de wekelijkse fotowedstrijd
6 februari 2012, 13:52 uur | Bericht #333519
Citaat van dutchweahterman, maandag 6 februari 2012, 13:44 uur Wat mindere prettige vooruitzichten we krijgen sowieso nog een week vorst! Alleen donderdag lijkt het wat minder koud te gaan worden maar daarna duiken de temperaturen weer flink onder 0. http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

Ik had het over de dooi op LT, maar dat is gewoon koffiedik kijken, kan nog altijd veranderen zo ver weg, dat de komende tijd de vorst er nog in zit, kan ik alleen maar bevestigen hoor, daar hoor je me absoluut niks over zeggen
6 februari 2012, 13:56 uur | Bericht #333522
Oproep aan alle inwoners van Balk en Sneek zou jullie mee willen helpen met ijsvrij maken van sneeuw,
voor de mensen die dit graag willen doen die kunnen zich vanmiddag melden bij het Raadhuis in Balk!
Mensen die wonen in Sneek die kunnen zich melden bij de Kolk en Sneek.

Alvast bedankt voor u medewerking
6 februari 2012, 14:05 uur | Bericht #333532
Als we Erik Hulzebosch mogen geloven:
'Dacht eerst zaterdag,maar nu meer dinsdag'
KJW
Lid
6 februari 2012, 14:08 uur | Bericht #333536
Iedereen prikt hier dagen voor volgende week. Maar zaterdag moet ook goed mogelijk zijn? Met nog een aantal ijsdagen met zeer strenge vorst, hard werken door het ijs sneeuw zo snel mogelijk sneeuwvrij te krijgen en het geluk aan je zijde hebben. Zondag/maandag is de kans op dooi erg groot, alle modellen ondersteunen dat zowat, dus laat ze alsjeblieft niet uitgaan van maandag of later!!
6 februari 2012, 14:08 uur | Bericht #333537
Ik heb net nog even een interview gehoord van de voorzitter Wiebe Wieling die zij dat wanneer er ongeveer overal zo,n 15 cm ijs ligt dan word de tocht uitgeschreven dit houd in dat het niet uitmaakt op wat voor dag die word gehouden. Dus a.s zondag zou best wel eens kunnen
Wolkje7
Lid
6 februari 2012, 14:10 uur | Bericht #333542
Ik heb er een hard hoofd in met nog maar 1 weekje vorst. Dat die 15 cm nog nergens gehaald is volgens de rayonhoofden, is niet waar. Ik zag op ijdikte.eu enkele meldingen in NW Friesland met 15 cm ijs, gister al.

Maar als het slotermer nu nog zo slecht is, en in stavoren (wat me verbaasd overigens, want daar heeft het wat de e-route toch het hardst gevroren laatste dagen), dan is mijn geloof weg, als het vanaf maandag de 13e zou gaan dooien.

Ik zeg: 't giet net oan.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4

Velp 2018:

Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)

Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
6 februari 2012, 14:11 uur | Bericht #333543
Om de Stress er een beetje uit te halen kwam ik dit filmpje van herman finkers tegen weer.
http://www.youtube.com/watch?v=PTdHpM7b6-M
GHoekstra
Lid
6 februari 2012, 14:17 uur | Bericht #333546
IJs Harlingen perfect. Nog geen Elfstedentocht

HARLINGEN- De ijskwaliteit in Harlingen is hoog en op sommige plekken langs de Elfstedentochtroute in Harlingen ligt al meer dan 10 centimeter ijs, maar de Elfstedentocht zal nog niet worden verreden. Dit was de uitkomst van de vergadering van de Rayonhoofden van de Vereniging der Friesche Elfsteden. Vooral in Zuid-West Friesland is het ijs nog te dun.

Aanstaande woensdag is er wederom overleg tussen de Rayonhoofden. Inmiddels is een groot gedeelte van de route door de havenstad wel sneeuwvrij gemaakt. De verwachting is dat er zeker nog 5 tot 7 dagen vorst nodig is om de "Tocht-der-Tochten" door te laten gaan. Ondertussen wordt er op de Bolswardervaart en de Harlinger Singels al volop geschaatst.

Bron: Scannernet.nl
MamaAsz
Lid
6 februari 2012, 14:23 uur | Bericht #333548
Ik MOET zo echt een kind van het KDV af halen vanuit mijn werk, maar ik kom wel langs Balk. Ik ga even kijken. Ook op de Luts.
En daarna door naar Workum om 1 van school af te halen. Las dat de Rayonhoofd van Workum ook druk bezig is.
Ben erg benieuwd hoe de update woensdag is, en of ze over het klotemeer komen.
Buitenom Hielpen Workum moet kunnen. IJsselmeer lag dicht, langs it Soal ook. Weet alleen de kwaliteit niet!. En je zit met de sluis, maar daar kunnen ze klunen.
Zag wel dat onder de brug van Hielpen/Workum onder de Sudergoawei was geveegd en dus dicht lag. Vrijdag lag 'ie nog open.

Wheeee spannend! En die kl*te sneeuw ook hé! Grrr.

Grappig detail: mijn moeders heeft heel lang bij Wiebe Wielinga in de klas gezeten en waren zelfs een stelletje. Haha. Even wat achterklap

En ik vind dat het tijd wordt voor een vrouwelijk ( jong ) Rayonhoofd. Ik stel me beschikbaar!! Hahaha.
Wolkje7
Lid
6 februari 2012, 14:24 uur | Bericht #333551
Citaat van michel01, maandag 6 februari 2012, 12:38 uur hoezo alternatiefe routes
hoe ver ga je?
voor je het weet houden ze hem ergens anders waar er wel ijs is en niet meer in friesland.

Hadden ze dat ook niet gedaan in 1963? Aangezien ik nog niet teruggelezen had, ben ik misschien iets te vroeg geweest met mijn laatste conclusie in m'n vorige post. Waarom geen alternatieven? Zolang je maar evengoed de 200 km aanhoudt. Bovendien blijft de elfstedentocht in Friesland gehouden worden.
Weerdagen Velp 2019:

Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4

Velp 2018:

Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)

Velp 2017:

Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
6 februari 2012, 14:28 uur | Bericht #333553
2 cm is heel weinig op de Leie. Bar slecht dus

20% was nog slecht op de totale route,dan kom je neer op een totale lengte van 40 km wat nog slecht is,en dat is net te veel van het goeie om te kluunen.

En na die 20% komen er nog tal van plekjes waar nog iets aan gedaan moet worden,al heeft dat 20% nu voorrang.

Word lastig denk ik zo nu.

PS: De Alternatieve is al verreden op de weisensee! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:28 uur, door thunderfreak
Onweerdagen 2012 : 10

Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Sunrise
Lid
6 februari 2012, 14:28 uur | Bericht #333554
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:23 uur En ik vind dat het tijd wordt voor een vrouwelijk ( jong ) Rayonhoofd. Ik stel me beschikbaar!! Hahaha.

Ik ben het er helemaal mee eens!!!! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:35 uur, door Sanwa
JanKoudum
Lid
6 februari 2012, 14:33 uur | Bericht #333559
Ik ben net even snel in Balk geweest, één groot mediacircus daaro maar dat terzijde, want daar zijn ook ongeveer 50 tot 100 vrijwilligers bezig om de Luts sneeuwvrij te krijgen. Ik ben benieuwd hoever ze komen. De Luts is wel iets van 15 kilometer lang, denk dat ze nu ongeveer 1 kilometer hebben gedaan...
Het stuk tussen de Galamadammen en Stavoren ziet er ook dramatisch uit, hier is het sneeuw er af halen helemaal onmogelijk momenteel, dat gaat hem in ieder geval niet worden vandaag...
Als de weerkaarten zo blijven zoals ze nu zijn, dan komt hij er echt niet hoor mensen, dat is echt onmogelijk. De Elfstedentocht zou hooguit over een week gereden kunnen worden, beslist niet eerder.
MamaAsz
Lid
6 februari 2012, 14:34 uur | Bericht #333560
2 cm op de Leie? Wiewatwaarhoe?
6 februari 2012, 14:35 uur | Bericht #333563
Grappig stukje op de Engelstalige pagina van wikipedia.
al ga je naar de elfstedentocht pagina daar staat er al iets over de 'Elfstedentocht 2012'
http://en.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht#Elfstedentocht_2012
MamaAsz
Lid
6 februari 2012, 14:35 uur | Bericht #333564
Citaat van JanKoudum, maandag 6 februari 2012, 14:33 uur Ik ben net even snel in Balk geweest, één groot mediacircus daaro maar dat terzijde, want daar zijn ook ongeveer 50 tot 100 vrijwilligers bezig om de Luts sneeuwvrij te krijgen. Ik ben benieuwd hoever ze komen. De Luts is wel iets van 15 kilometer lang, denk dat ze nu ongeveer 1 kilometer hebben gedaan...
Het stuk tussen de Galamadammen en Stavoren ziet er ook dramatisch uit, hier is het sneeuw er af halen helemaal onmogelijk momenteel, dat gaat hem in ieder geval niet worden vandaag...
Als de weerkaarten zo blijven zoals ze nu zijn, dan komt hij er echt niet hoor mensen, dat is echt onmogelijk. De Elfstedentocht zou hooguit over een week gereden kunnen worden, beslist niet eerder.

Alde Karren wel? En de Galamadammen?
Zag dat er op de Alde Karren gelopen was, stuk vanuit Rijs tot de Alde Karren ook, en deels geschoven.

En hoorde dat de Galamadammen ook al een aantal cm'ers had?
zwoof
Lid
6 februari 2012, 14:36 uur | Bericht #333565
Citaat van MamaAsz, maandag 6 februari 2012, 14:23 uur Grappig detail: mijn moeders heeft heel lang bij Wiebe Wielinga in de klas gezeten en waren zelfs een stelletje. Haha. Even wat achterklap

En ik vind dat het tijd wordt voor een vrouwelijk ( jong ) Rayonhoofd. Ik stel me beschikbaar!! Hahaha.

Helemaal mee eens. Schaf je dan ook gelijk een hovercraft aan om gelijk na eventuele sneeuwval mee aan de gang te kunnen gaan? Of richt je een werkgroep bladblazers Elfsteden op die gelijk aan het blazen kunnen zodra er sneeuw valt? | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:38 uur, door zwoof
https://zwoof.nl/Winterstatistieken en https://zwoof.nl/Zomerstatistieken
MamaAsz
Lid
6 februari 2012, 14:38 uur | Bericht #333571
Citaat van zwoof, maandag 6 februari 2012, 14:36 uur Helemaal mee eens. Schaf je dan ook gelijk een hovercraft aan om gelijk na eventuele sneeuwval mee aan de gang te kunnen gaan? Of richt je een werkgroep bladblazers Elfsteden op die gelijk aan het blazen kunnen zodra er sneeuw valt?

Blaas en Hovergroep Kees. BHK.
Terug naar boven
Dit topic is gesloten
3 Gebruikers lezen nu dit topic, onderverdeeld in 3 gasten en 0 leden
Er zijn in totaal 27.880 topics, welke bij elkaar 448.477 reacties hebben gekregen.
Leden
We zijn met 11.606 leden.
Het nieuwste lid is AMV058.

Je moet inloggen om je berichten te kunnen lezen.
Dit topic
3 mensen bekijken nu dit topic.

Record
Op 6 december 2010 om 11.29 uur waren er 2.792 mensen tegelijkertijd online op onweer-online!
Stats
Er zijn nu 369 mensen aan het browsen op het forum. 1 Daarvan zijn ingelogd.
Van die 369, lezen 6 mensen het topic "Onweerskansen week 33 2014".

Sponsors en partners

Actueel op OnweerOnline.nl

De OnweerOnline stormtracker

Bekijk de radar en volg het onweer

Wateroverlast

Bijzonder nat afgelopen jaar achter de rug

Het Zomerdiscussietopic

Lees en schrijf mee!

Het klets- en waarneemtopic

Deel jouw weerwaarneming!

© 2003 - 2024 onweer-online.nl   |   Alle rechten voorbehouden   |   Algemene gebruiksvoorwaarden