Maar met de spanning van de Elfstedentocht, en deze minder prettige vooruitzichten blijft het natuurlijk voor iedereen spannend, en zijn de vooruitzichten natuurlijk niet zo leuk...Dat is voor iedereen vind ik/neem ik aan, opzich wel begrijpelijk
Wat mindere prettige vooruitzichten we krijgen sowieso nog een week vorst! Alleen donderdag lijkt het wat minder koud te gaan worden maar daarna duiken de temperaturen weer flink onder 0. http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
Ik had het over de dooi op LT, maar dat is gewoon koffiedik kijken, kan nog altijd veranderen zo ver weg, dat de komende tijd de vorst er nog in zit, kan ik alleen maar bevestigen hoor, daar hoor je me absoluut niks over zeggen
voor de mensen die dit graag willen doen die kunnen zich vanmiddag melden bij het Raadhuis in Balk!
Mensen die wonen in Sneek die kunnen zich melden bij de Kolk en Sneek.
Alvast bedankt voor u medewerking
Maar als het slotermer nu nog zo slecht is, en in stavoren (wat me verbaasd overigens, want daar heeft het wat de e-route toch het hardst gevroren laatste dagen), dan is mijn geloof weg, als het vanaf maandag de 13e zou gaan dooien.
Ik zeg: 't giet net oan.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
http://www.youtube.com/watch?v=PTdHpM7b6-M
HARLINGEN- De ijskwaliteit in Harlingen is hoog en op sommige plekken langs de Elfstedentochtroute in Harlingen ligt al meer dan 10 centimeter ijs, maar de Elfstedentocht zal nog niet worden verreden. Dit was de uitkomst van de vergadering van de Rayonhoofden van de Vereniging der Friesche Elfsteden. Vooral in Zuid-West Friesland is het ijs nog te dun.
Aanstaande woensdag is er wederom overleg tussen de Rayonhoofden. Inmiddels is een groot gedeelte van de route door de havenstad wel sneeuwvrij gemaakt. De verwachting is dat er zeker nog 5 tot 7 dagen vorst nodig is om de "Tocht-der-Tochten" door te laten gaan. Ondertussen wordt er op de Bolswardervaart en de Harlinger Singels al volop geschaatst.
Bron: Scannernet.nl
En daarna door naar Workum om 1 van school af te halen. Las dat de Rayonhoofd van Workum ook druk bezig is.
Ben erg benieuwd hoe de update woensdag is, en of ze over het klotemeer komen.
Buitenom Hielpen Workum moet kunnen. IJsselmeer lag dicht, langs it Soal ook. Weet alleen de kwaliteit niet!. En je zit met de sluis, maar daar kunnen ze klunen.
Zag wel dat onder de brug van Hielpen/Workum onder de Sudergoawei was geveegd en dus dicht lag. Vrijdag lag 'ie nog open.
Wheeee spannend! En die kl*te sneeuw ook hé! Grrr.
Grappig detail: mijn moeders heeft heel lang bij Wiebe Wielinga in de klas gezeten en waren zelfs een stelletje. Haha. Even wat achterklap
En ik vind dat het tijd wordt voor een vrouwelijk ( jong ) Rayonhoofd. Ik stel me beschikbaar!! Hahaha.
hoe ver ga je?
voor je het weet houden ze hem ergens anders waar er wel ijs is en niet meer in friesland.
Hadden ze dat ook niet gedaan in 1963? Aangezien ik nog niet teruggelezen had, ben ik misschien iets te vroeg geweest met mijn laatste conclusie in m'n vorige post. Waarom geen alternatieven? Zolang je maar evengoed de 200 km aanhoudt. Bovendien blijft de elfstedentocht in Friesland gehouden worden.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
20% was nog slecht op de totale route,dan kom je neer op een totale lengte van 40 km wat nog slecht is,en dat is net te veel van het goeie om te kluunen.
En na die 20% komen er nog tal van plekjes waar nog iets aan gedaan moet worden,al heeft dat 20% nu voorrang.
Word lastig denk ik zo nu.
PS: De Alternatieve is al verreden op de weisensee! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:28 uur, door thunderfreak
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Ik ben het er helemaal mee eens!!!! | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:35 uur, door Sanwa
Het stuk tussen de Galamadammen en Stavoren ziet er ook dramatisch uit, hier is het sneeuw er af halen helemaal onmogelijk momenteel, dat gaat hem in ieder geval niet worden vandaag...
Als de weerkaarten zo blijven zoals ze nu zijn, dan komt hij er echt niet hoor mensen, dat is echt onmogelijk. De Elfstedentocht zou hooguit over een week gereden kunnen worden, beslist niet eerder.
al ga je naar de elfstedentocht pagina daar staat er al iets over de 'Elfstedentocht 2012'
http://en.wikipedia.org/wiki/Elfstedentocht#Elfstedentocht_2012
Het stuk tussen de Galamadammen en Stavoren ziet er ook dramatisch uit, hier is het sneeuw er af halen helemaal onmogelijk momenteel, dat gaat hem in ieder geval niet worden vandaag...
Als de weerkaarten zo blijven zoals ze nu zijn, dan komt hij er echt niet hoor mensen, dat is echt onmogelijk. De Elfstedentocht zou hooguit over een week gereden kunnen worden, beslist niet eerder.
Alde Karren wel? En de Galamadammen?
Zag dat er op de Alde Karren gelopen was, stuk vanuit Rijs tot de Alde Karren ook, en deels geschoven.
En hoorde dat de Galamadammen ook al een aantal cm'ers had?
En ik vind dat het tijd wordt voor een vrouwelijk ( jong ) Rayonhoofd. Ik stel me beschikbaar!! Hahaha.
Helemaal mee eens. Schaf je dan ook gelijk een hovercraft aan om gelijk na eventuele sneeuwval mee aan de gang te kunnen gaan? Of richt je een werkgroep bladblazers Elfsteden op die gelijk aan het blazen kunnen zodra er sneeuw valt? | Gewijzigd: 6 februari 2012, 14:38 uur, door zwoof
Blaas en Hovergroep Kees. BHK.