Uitbreiding vaarverbod Fryslân
http://www.fryslan.nl/sjablonen/1/infotype...?objectID=36359
Veegmachine (100 kilo) door de Luts gezakt in Balk. #elfstedentocht
1 minute ago Favorite Retweet Reply
Via Twitter...
Aaai #$%&(#*&@#(&)(@^*^$
Waarom ook met een VEEGMACHINE?! WTF.
Gewoon eerst met het handje, laat het nog maar 5 dagen vriezen. Nu moeten ze weer wakken opvullen. Tssss. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 12:06 uur, door MamaAsz
Via Twitter...
Aaai #$%&(#*&@#(&)(@^*^$
Gewoon eerst met het handje, laat het nog maar 5 dagen vriezen. Nu moeten ze weer wakken opvullen. Tssss.
wat ik daar dan niet snap,de sneeuw ligt gewoon los op het ijs,pak dan een blad blazer en woes! sneeuw weg
Gepubliceerd op 06 februari 2012, 11:59
LEEUWARDEN - Het Elfstedenbestuur denkt na over twee alternatieve schaatsroutes door de Zuidwesthoek.
Omdat het ijs in de Luts tussen Balk en Galamadammen erg slecht is, bekijken de ijsmeesters of de route vanaf Sloten terug naar Heeg en dan over de meren naar de Galamadammen bij Koudum verantwoord is.
Voor het traject Hindeloopen-Workum kan worden gekozen voor een route binnendoor of buitenom over het IJsselmeer. Beide stukken hebben goed ijs, dat alleen in dikte nog moet groeien. Later deze week wordt de keuze gemaakt.
Als het ijs daar goed is... DOEN.
http://www.lc.nl/friesland/regio/article14...es-Zuidwesthoek
http://www.harlingenboeit.nl/nieuws/leerli...-11-stedenroute
Via Twitter...
Aaai #$%&(#*&@#(&)(@^*^$
Gewoon eerst met het handje, laat het nog maar 5 dagen vriezen. Nu moeten ze weer wakken opvullen. Tssss.
pff dommer kan ook echt niet zeg ....
Mijn (on)weer foto's : Foto's
hoe ver ga je?
voor je het weet houden ze hem ergens anders waar er wel ijs is en niet meer in friesland.
oh ja die is er al de alternarieve elfstedentocht
volgens mij komt ie niet meer,
en dat heeft meer met de grote aantallen bezoekers te maken en hun veiligheid, als met de dikte van het ijs.
en als (nadruk op als) hij al verreden gaat worden zal dat niet in een weekend zijn. want dan zijn er teveel mensen vrij.
Laatste stand van zaken:
In Sneek en Balk zoekt men mensen die het ijs willen komen schoonvegenn. Bij Balk is een veegmachine door het ijs gezakt, maar dat hoeft verder geen probleem te zijn voor het doorgaan van de tocht, omdat het daar breed genoeg is om erlangs te gaan.
Vanuit Sloten gematigd positieve reacties. Ze zijn druk aan het peilen en gaan een route uitzetten en sneeuwvrij maken. Probleem daar is, dat er grote stukken van 8-10 cm zitten, maar ook enkele stukje waar het met een cm of 4 wel ophoudt. In Harlingen heeft men studenten van de maritieme school ingezet om de route sneeuwvrij te krijgen. Men doet er in ieder geval alles aan. Nu maar hopen op koning winter.
Laatste stand van zaken:
In Sneek en Balk zoekt men mensen die het ijs willen komen schoonvegenn. Bij Balk is een veegmachine door het ijs gezakt, maar dat hoeft verder geen probleem te zijn voor het doorgaan van de tocht, omdat het daar breed genoeg is om erlangs te gaan.
Vanuit Sloten gematigd positieve reacties. Ze zijn druk aan het peilen en gaan een route uitzetten en sneeuwvrij maken. Probleem daar is, dat er grote stukken van 8-10 cm zitten, maar ook enkele stukje waar het met een cm of 4 wel ophoudt. In Harlingen heeft men studenten van de maritieme school ingezet om de route sneeuwvrij te krijgen. Men doet er in ieder geval alles aan. Nu maar hopen op koning winter.
Goede zaken! Fijn om te horen dat ze een route hebben gevonden en die uit kunnen zetten.
Toeschouwers moeten sowieso niet op het Slotermeer.
Als ze de Luts schoon krijgen, dan moet ook dat goed komen. Er werd vanochtend op geschaatst ( ik reed er langs in de auto ).
Ik zal eens horen of mijn man in Balk kan gaan vegen. Ik ben nu in Woudsend maar aan het werk en heb 2 kinderen waarvan ik er 1 uit school moet halen.
Maar daarna wil ik wel vegen, waar kan ik me opgeven?!
Dat kan niet meer is te veel ingezakt en vastgevroren. Zoiets moet je gelijk doen na de sneeuwval.
Ze gaan hier in balk straks proberen laag smurrie op ijs machinaal weg te vegen met kraan
Hoe dat in elkaar zit weet ik ook niet precies
Waar haal je die info vandaan?
Hier in Woudsend vlogen ze ook al over.