Inderdaad. Laat het maar 1 dag dooien. Kan dat laagje sneeuw ontdooien en zorgt wellicht voor dat de scheuren verdwijnen. Gaat het daarna alleen maar harder met de aangroei van ijs
Laat de tocht zondag maar komen, hoef ik tenminste geen vrij te nemen
Dit vanuit respect voor de zondagsrust. Maar kan het mis hebben hoor...
Pfffff. Voor degenen die daar moeilijk over doen: steek die zondagrust maar voor één keer ergens in waar de zon niet schijnt. Stel dat zondag de enige optie is, dan kan ik me niet voorstellen dat het hele feest daardoor niet door kan gaan.
Update:Gfs dooi zondag helft van het land(onder andere friesland)
Ik vind 7 dagen nog wel erg ver weg dus er kan nog van alles gebeuren en de dooi word nu ook alweer uitgesteld. Eerst zou de dooi woensdag invallen maar nu is dat zoals het nu lijkt zondag te gaan worden ik moet het allemaal nog maar zien
Normen en waarden....hechten ze erg aan bij het bestuur 11-Steden. Daarom beslist het bestuur ook en niet Nederland!!
Dit vanuit respect voor de zondagsrust. Maar kan het mis hebben hoor...
Stel het ijs is dik genoeg op a.s zondag dan moet en zal die verreden worden anders moet de gehele bestuur van de Friesche elfsteden opstappen
Dat heeft niks met normen en waarden te maken.
Meer met het willen opdringen van je geloof.
Als hij op zondag wordt vereden is er niemand die jou verplicht te kijken/mee te doen.
Laat de tocht zondag maar komen, hoef ik tenminste geen vrij te nemen
dan krijg je weer een ander probleem.
Om de sneeuw te laten wegdooien heb je een flinke dooidag nodig,niet met +4.
Anders heb je op stukken wel de sneeuw weg en daar weer niet.
En als het niet helemaal weggedooid is dan krijg je een opgevroren baggerzooi
De wedstrijdrijders gaan zondag, ongeacht de beslissing van het bestuur van de de Elfstedentocht, de wedstrijd zondermeer rijden.
Het bestuur wordt in overweging gegeven om wedstrijd- en tourtocht te scheiden. Die toertocht kan ook over.... 14 dagen of 4 weken gereden worden....
Als er over de gehele route meer dan 15 cm ijs ligt dan kunnen ze er niet voor kiezen om de tocht niet door te laten gaan omdat het dan toevallig op een zondag valt.
De wedstrijdrijders gaan zondag, ongeacht de beslissing van het bestuur van de de Elfstedentocht, de wedstrijd zondermeer rijden.
Het bestuur wordt in overweging gegeven om wedstrijd- en tourtocht te scheiden. Die toertocht kan ook over.... 14 dagen of 4 weken gereden worden....
Maar het bestuur heeft op de persconferentie ook gezegd
Wij hechten enorm veel waarden aan het eigen karakter van de tocht, en stellen ook alles in werking om dat zo te houden
En daar heb ik enorm veel respect voor, en vind ook dat, dat zo moet
Dus een scheiding zal echt niet plaats gaan vinden
maar zo'n pluim als deze had ik nog niet gezien.. maar je hebt gelijk het is nog 7 dagen, maar dat GFS en EC er mee komen maakt mij sip
Oh en wat is het ijs mooi, een plaatje!
Zou toch zonde zjin hé....
Ja echt wel. Nou ja, in de berekening zijn er nog genoeg modellen die het doorlaten winteren na zaterdag. Als die gelijk krijgen komt ie er vast wel. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 11:59 uur, door zwoof
Het is gewoon nog veel te ver weg om over volgende week ook maar enige zekerheid te geven!!
Maar met de spanning van de Elfstedentocht, en deze minder prettige vooruitzichten blijft het natuurlijk voor iedereen spannend, en zijn de vooruitzichten natuurlijk niet zo leuk...Dat is voor iedereen vind ik/neem ik aan, opzich wel begrijpelijk