'Tegen het weekeinde bereikt Nederland een nieuw Siberisch koufront van vanuit het oosten'
Bron:Ad
maar als dan de dooi maandag invalt en in het weekend het gewoon vriest, kan die alsnog door gaan.
zie 85 maximum temperatuur die dag:+4
Dat bericht is gebaseerd op berekeningen van gisteren volgens mij. De pers loopt altijd achter op nieuwe cijfers die hier direct getoond worden.
Mijn (on)weer foto's : Foto's
Dooi zet door...
Ijsdikte grafiek, is helemaal om te huilen
Pluim is voor de Wadden en ijsdikte voor Noord-West
Vergelijk dat eens met Noord-Oost.
Overigens heeft het kijken naar een ijspluim alleen zin voor de trend. De groei in stilstaand water van 1 m diep is natuurlijk niet representatief voor de grote meren en vaarten in Friesland.
Het huidige hellmanngetal staat op 46,6 punten. Laatste Elfstedentocht ging van start bij 85 punten...
Op basis van de huidige kaarten liggen we op schema voor aanstaande zaterdag. We komen dan in dit tempo op 85 uit...!
Dus als de dooi doorzet, zaterdag misschien wel de laatste kans!
@jcroon, ik ben bang van wel, dat de zachte lucht deze kant op gaat komen/hoge drukgebied is in beweging... | Gewijzigd: 6 februari 2012, 10:51 uur, door TornadoCowboy
gevoel dat die vanavond beter is.
ps.zie de spreiding,zeker nog 40% kans dat het gewoon door wintert.
Maar na het verhaal van deze morgen zou ik ook met de pluim van gisteravond de mogelijkheden niet erg hoog inschatten.
mensen al kijk naar de pluimen van weerplaza
moet je Noord(oost) kijken
Friesland ligt in het noorden en voor de mensen die dan denken maar Groningen is het noordoosten niet Friesland.
Oost staat niets voor niks tussen haakjes
Het huidige hellmanngetal staat op 46,6 punten. Laatste Elfstedentocht ging van start bij 85 punten...
Op basis van de huidige kaarten liggen we op schema voor aanstaande zaterdag. We komen dan in dit tempo op 85 uit...!
Dus als de dooi doorzet, zaterdag misschien wel de laatste kans!
Tsja, das de Bilt en niet het noorden he.. Leeuwarden staat achter tov De Bilt (maar 0,3 punt maar toch)
Na het zien van de pluim lijkt me een elfstedentocht niet meer mogelijk, zaterdag kan echt nog niet, alleen als de kou door zet zou het op Zwoof's datum kunnen de 15e denk ik..
Vergelijk dat eens met Noord-Oost.
Overigens heeft het kijken naar een ijspluim alleen zin voor de trend. De groei in stilstaand water van 1 m diep is natuurlijk niet representatief voor de grote meren en vaarten in Friesland
Pluim voor de wadden, is gewoon voor het noorden , zit met Noord-Oost, als we zo nodig gaan vergelijken ook niet veel verschil in
Je kunt ook wel de ijsdikte in het Noord-Oosten gaan bekijken, of voor mijn part in Brabant, maar daar vind geen Elfstedentocht plaats
Luister ik ben nog steeds positief, en ik blijf hoop houden, alleen cijfers zijn cijfers
Tweede gedeelte ben ik wel met je eens, alleen zegt de grafiek, natuurlijk wel wat over de algemeenheid van de ijsdikte, natuurlijk zijn daar verschillen met de grote meren etc
@jcroon, dat bedoel ik
Dat belooft geen / weinig goeds voor de tochten als ik de nieuwste pluimen zo zie. Aan de andere kant, ben ik optimistisch en verwacht ik dat de dooi wel vooruit geschoven gaat worden.
Bij weerplaza is 'Noord' specifiek 'Wadden' en dat is heel wat anders dan de temperatuur die in Friesland heerst. Vergelijk de feitelijke temperaturen maar eens. Juist in het ZW van Friesland vroor het deze ochtend streng tot -15 toe.
Bovendien heeft die waddenpluim de hele winter (ook toen het nog 'warm' was) een Oper aangegeven die mijlslaarzen solo onder de andere leden zat. Die hele 'wadden' of 'Noord'-pluim is volstrekt waardeloos voor gebruik voor het vaste land van Friesland.
...
Ik zie behoorlijk veel verschil. Vooral met de door jou geplaatste (weliswaar slechts voor trend bruikbare) ijspluim voor de wadden. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 11:09 uur, door Ben47
Bovendien heeft die waddenpluim de hele winter (ook toen het nog 'warm' was) een Oper aangegeven die mijlslaarzen solo onder de andere leden zat. Die hele 'wadden' of 'Noord'-pluim is volstrekt waardeloos voor gebruik voor het vaste land van Friesland.
Dan gaan we uit van de Noord-Oost pluim, veel verschil zit er niet in...Beter word het er niet op...Maar ik blijf hopen
Bij deze pluim wordt er gewoon een tocht gereden a.s. zondag! De minimutemperaturen zijn vaak bij vorst (vooral bij helder weer) veel kouder dan op de pluim wordt aangegeven. | Gewijzigd: 6 februari 2012, 11:13 uur, door Ben47
Rayonhoofd Regio Balk aan de telefoon
Situatie is ''slechter dan slecht''!
Zojuist weer een vrijwilliger door het ijs gezakt
Ik hoop dat ze actief blijven zoeken naar een andere route. Dan maar geen Slotermeer.
Ik blijf hoop houden!