- Binnen 10km schaatsen van mijn huis
- Geen meutes en hordes mensen
- Beschutting tegen noorden en oostenwind.
Klinkt alsof ik een karpertentje moet kopen
Is nog best lastig; vooral ook omdat ik het Margrietkanaal over moet... en volgens mij varen die vrachtbakken nog steeds gewoon door.
Waaaaaaaatttt Christelijk in Friesland ???? Echt niet !!!!! Dan niet hoor, de 11-stedentocht gaat voor de kerk !!!!!
Hier: alles over ijs, van Helga: http://www.schaats-en-skate.nl/cees/ijsvorming.htm
Het lijkt mij zeer onverstandig om nog meer ellende qua toeschouwers en veiligheid langs de kant over je af te roepen door de tocht op zaterdag of zondag te laten verrijden!
Natuurlijk zullen er doordeweeks ook enorm veel mensen komen, maar de tocht in een weekend???? Misschien ben ik een te nuchtere Zeeuw hoor!
Haha, we zullen het zien, maar denk dat ze het niet op een zondag doen...
het lijkt idd niet meer stuk te gaan
ik denk dat het de elfstedenjaar word!
edit: op donderdag ''warmer'' weer en daarna vollop vorst! IDEAAL | Gewijzigd: 5 februari 2012, 22:18 uur, door smoke_soldier
weather without storms is no weather at all.
ja dat las ik maar het werd nu geopperd omdat sneek nog steeds slecht is...
Bolsward is een tamelijk katholieke enclave en geboorteplaats van Titus Brandsma en 1 van de 11 steden....
11 steden? 11?? Die tocht behoort gewoon tijdens carnaval gereden te worden..
LOL! Ben benieuwd wat de raad van 11 morgen te zeggen heeft daar. Ik roep zelf al een week dat het zondag gaat worden, dus dat ga ik nu niet meer veranderen.
ijspl... Brisk is me voor | Gewijzigd: 5 februari 2012, 22:28 uur, door Reutel
Dan gaan die mensen in strenge gelovige dorpen maar een weekend met vakantie die tocht moet en zal doorgaan
Friezen zijn voor het meerendeel een goddeloos volk. De Drentenaren zijn totaal goddeloos ==> turf, jenever en achterdocht.
Voor de Fries ==> Zeilen, Schaatsen en Beerenburger....
Ik was er al in, maar lees nu pas.
Er zijn vast wel bouwmarkten en hobbyzaken die bladblazers willen sponsoren en dan voor iedereen een petje met een bladblazer erop ofzo... (keer wat anders dan een Unox muts)
Dat wordt dan volop sneeuwblazen geblazen met z'n allen en klaar is kees.
Ik vind dat dit soort initiatieven vanuit de Koninklijke Vereniging De Friesche Elf Steden moet komen. Het enige wat ze nu doen is inzichtelijk maken WAAR de zwakke plekken liggen. Leuk hoor, maar doe er dan ook wat aan. waar de zwakke plekken zitten weten we echt wel
@Sven economische belangen ?
Wegen de economische belangen af tegen de veiligheid van randstedelingen die een dagje "ik hou van Holland" willen spelen?
Heden ten dage ligt helaas de verantwoording bij de organisator en de bezoeker hoeft geen verantwoording meer te nemen.....
| Gewijzigd: 5 februari 2012, 22:35 uur, door Sven