Die tocht der tochten komt. zaterdag 11-02-2012. Al is het maar om economische redenen. In hoogconjuctuur had men de luxe om de tocht alleen voor de Friezen zelf te organiseren. (Zoals in 1996 & 1987).
ik ook rayonhoofden hebben twijfels over de zuitwesthoek ijs tezwak 5 centimeter
12-02-1212 is mooie datum dacht ik en op zondag:D
idd. dies ook zo klaar
Ik was er al in, maar lees nu pas.
Er zijn vast wel bouwmarkten en hobbyzaken die bladblazers willen sponsoren en dan voor iedereen een petje met een bladblazer erop ofzo... (keer wat anders dan een Unox muts)
Dat wordt dan volop sneeuwblazen geblazen met z'n allen en klaar is kees.
What about gemeentewerkers in de vorstverlet. Die hebben genoeg bladblazers lijkt mij.
Ben benieuwd wat de mannen morgen zeggen.
Trouwens, begin december heb ik 13 februari vrij gevraagd, ivm een studiedag ( en jij ook JPP?! ).
Zou toch mooi toeval zijn
In Hielpen zijn we er klaar voor!
Althans ik dan...
Alles in en rond Hielpen zit aardig dicht, morgen fk maraton op natuurijs, op het IJsselmeer!
Hoe dik is het ijs in Hindeloopen? En richting Workum, en vanaf Stavoren?
GFS voorziet zaterdag de laatste ijsdag met zondag +5° in Friesland en volgens ECMWF vriest het zondag overdag nog wel, met vanaf maandag zachtere temperaturen (+1 overdag verder stijgend naar +5 maandag 's nachts en dinsdag)
Gemiddeld 8 a 10 cm, en bijna alles geveegt.
Is nog lang niet voldoende, maar het begin is er, en we hebben nog even (week?)
Ik vermoed dat Hielpen en Stavoren niet het struikelblok voor een evt elfstedentocht worden.
Sneek is momenteel een heet hangijzer, en flinke stukken van de bonke zijn ook nog bar slecht.
Vraagje;is er nog nooit een tocht op een zondag gehouden?
als zondag de enige kans is, doen ze dat echt wel.
trololol!
Nieuwe berekening ECMWF: t/m zondag sowieso aanhoudende vorst, pas daarna onzeker. #koudegolf met allure
Aldus Reinier van den Berg op Twitter.
Ik houd het op zondag...
Nieuwe berekening ECMWF: t/m zondag sowieso aanhoudende vorst, pas daarna onzeker. #koudegolf met allure
Aldus Reinier van den Berg op Twitter.
Ik houd het op zondag...
Zondag wordt er niet gereden Zuidwesthoek is behoorlijk christelijk..
Spanning is momenteel snijden hier in huis en Friesland
What about gemeentewerkers in de vorstverlet. Die hebben genoeg bladblazers lijkt mij.
Ben benieuwd wat de mannen morgen zeggen.
Trouwens, begin december heb ik 13 februari vrij gevraagd, ivm een studiedag ( en jij ook JPP?! ).
Zou toch mooi toeval zijn
Uh ik sta in de winkel maandag 13de, maar ben zelf baas, dus als....dan doe ik de winkel wel dicht
Lekker 1 1/2rondje Workum geschaatst vandaag, heerlijk!
Spanning is momenteel snijden hier in huis en Friesland
Oh ja? Nooit wat van gemerkt op zondag.
Schaatsen krengen! Al zou het op 1e kerstdag zijn.
JPP, ooh ben nu wel benieuwd welke winkel!
Ik hou het nog steeds op 12 februari 2012.
Trouwens, Sneek had een aantal dagen voor de tocht in 1997 ook ' maar' 7 cm en een flink wak. Is toen ook helemaal goed gekomen.
Dat geeft de burger moed. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 20:43 uur, door MamaAsz
| Gewijzigd: 5 februari 2012, 20:45 uur, door steffantje
Maar allen zijn welkom ! (en neem je portomonee mee !!)
ja maar da;s meer vanwege wat juljie hbben, niet vanwege wat er te doen is, al moet ik zeggen dat ik ringsteken erg vermakelijk vond
Ik heb net twee dagen sneeuwruimen er op zitten dus even een paar feitjes over de bladblazer en sneeuw.
Voorwaar,, zeker bij deze sneeuw is het een ideaal apparaat voor paden en stoepjes vrij te blazen.
Het grote nadeel is dat het gestuif van die sneeuw, mogelijk in combinatie met de lucht die langs de motor loopt voordat ie de straalpijp in gaat, ervoor zorgt dat de poedersneeuw bij het neerkomen compacter veel wordt, haast ver-ijst, het blijft geen poeder.
Je kunt dus een meter breed of zo blazen, misschien wat meer vanwege de omstandigheden maar de laag die ontstaat is veel minder makkelijk weg te blazen, soms zelfs niet. kortom een pad van een meter of 2, 3 breed is misschien te doen maar ik vraag me af of dat net wat smal is op de drukke stukken.
Verder zou ik, alle goede bedoelingen ten spijt, iedereen willen afraden om je met zo'n blazen geval op je rug op gald ijs te begeven, tenzij je van die niet-wegslip-dingen onder je voeten hebt. Niet dat dat apparaat je doet wegblazen maar je bent niet in je normale baland en het is een verdomd hard ding als je op je rug valt na een glijpartij.
Over het bijeenkomen van het comité... Het ligt niet meer zo vers in mijn geheugen maar ik meen van het verleden dat er altijd vele vergaderingen nodig waren voordat het besluit genomen werd.