of wat bedoel je nu precies?
het ijs groeit nog wel aan dat klopt, echter het argument 'zo onbetrouwbaar is het ijs ook weer niet' snijd geen hout, want het is echt onbetrouwbaar op dat genoemde stuk, op sommige stukken nog maar 5 centimeter of misschien nog wel minder.
sneeuw OP ijs is niet hetzelfde als sneeuwijs. want sneeuwijs onstaat als het sneeuwt en vriest, dus komt er een papje als het ware te liggen, en dat vriest dan vast.
dat is enorm slecht ijs en breekt snel. de vraag is hoe je dat oplost, niet sneeuw op ijs wat er al lag. of heb ik het nu verkeerd?
Volgens mij is sneeuwijs niet heel erg slecht,maar wel ruw om op te schaatsen.
Meestal is het dan een paar cm sneeuwijs en de rest normaal sterk ijs.
Gewoon zorgen dat er genoeg ijs ligt voordat er op geschaatst wordt
Wat wel beroerd is dat als het dooit,dit ijs eerder "inzakt" en dus minder sterk is.
sneeuw OP ijs is niet hetzelfde als sneeuwijs. want sneeuwijs onstaat als het sneeuwt en vriest, dus komt er een papje als het ware te liggen, en dat vriest dan vast.
dat is enorm slecht ijs en breekt snel. de vraag is hoe je dat oplost, niet sneeuw op ijs wat er al lag. of heb ik het nu verkeerd?
Regen
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
http://youtu.be/-Vx369nR9HQ | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:21 uur, door PaytDelft
Wel de extremen die we meer en meer gaan krijgen,dus dat betekend extremere Zomers maar ook extremere Winters.
Dus in de zomer hogere temperaturen en in de winter kans op veel lagere temperaturen.
Die extremen zijn in het complete wereldbeeld al goed te aanschouwen.
Dus de winters van 1929, 1941, 1942, 1956, 1963 waren niet extrem, maar normaal? Ik ben van mening dat van de opwarming te veel gewicht in de schaal wordt gelegd. Het heeft allemaal met toeval en samenloop van de omstandigheden te maken. Zelfs diep in Afrika sneeuwt het.
Ik ben het zeker met je eens dat het allemaal wat te gemakkelijk gezegt word. ''opwarming''
Ik zat toevallig een programma te bekijken over de ijskappen bij de Amazone die hebben daar ook tijden gekent dat er geen ijs lag! De Aarde doet wat ze zelf wil.
Maar dat er extremen zijn die normaal ergens nooit vaak voorkwamen is wel een feitje. Ik zeg feitje aangezien we amper wat weten nog over de Aarde.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
Kijk maar eens naar deze rapportage:
http://video.zita.be/video-galerij/blancos...ntary_Film.aspx | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:59 uur, door Koedam
http://youtu.be/-Vx369nR9HQ
Dat werkt niet, zakt door het ijs. Hovercraft is tot nu toe de beste oplossing. Blijft boven het ijs zweven. Zo doen ze het in zweden ook. Reutel heeft er een filmpje van geplaatst ergens in dit topic. Een sneeuwvrije ijsbaan in een mum van tijd. Werkt perfect. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:34 uur, door zwoof
Hovercraft geeft teveel druk op 't ijs ,lijkt me.
Hoezo druk? Je kan er mee boven flinterdun ijs zonder dat het breekt maar dus de sneeuw wel wegblaast. Zo'n ding vliegt vlak boven het oppervlak.
Edit: PS, hier staat het filmpje | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:40 uur, door zwoof
Zo'n ding blijft niet zomaar zweven, anders zou je er in principe ook mee door de lucht kunnen vliegen/opstijgen. Wat hij dus niet kan. Het ijs in zweden is waarschijnlijk ook een stuk dikker.
Nee hehe dat weet ik ook wel. Vanaf de wal starten en gaan. Lijkt me niet zo moeilijk. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:43 uur, door zwoof
Klopt,en de datum gaan ze de komende dagen nog niet geven is al gemeld.
Zal wel een ordinair zuip bijeenkomstje zijn.
Bron, op welke zender?
Zal wel een ordinair zuip bijeenkomstje zijn.
LOL, gewoon 1 grote Troll voor heel Nederland | Gewijzigd: 5 februari 2012, 18:52 uur, door xzaz
Ah sorry Ging even te snel daaro. Check dit trouwens:
Ijsselmeer
Wij hebben van Workum tot Bolsward, en van Bolsward tot Kimswerd gekeken en gemeten. Onze bevindingen:
Workum, 200 meter NA de brug richting Nijhuizem:
10 cm onder de sneeuw. Moet geveegd worden ( gaat mijn man morgen doen ).
1e afslag Parrega:
7 cm in de sneeuw. Groot gedeelte geschoven, maar ook stukken niet. 1 wak gezien.
Einde Parrega:
9 cm, geschoven.
Tjerkwerd:
10 cm, geschoven.
Schettens, onder de brug:
11 cm, geschoven.
Witmarsum:
10.5 cm, geschoven.
Pingjum richting Arum/Kimswerd:
9.5 cm onder de brug, 9 cm voor de brug. Geschoven.
Kimswerd:
11 cm, geschoven.
Veel stukken geschoven, veel ook niet. Man gaat morgen op pad met een sneeuwschuiver ( ze kunnen toch niet werken )