Dank je, ik weet dat ik er goed uitzie voor mijn leeftijd maar ik heb er al drie meegemaakt.
Maar goed, Carnaval gaat voor, ik zou me rotlachen als de toch dan gereden kan worden, scheelt in het zuiden heel veel toeriste .
Nu ik er zo over nadenk, eigenliijk zitten de Friezen, de Brabanders en de Limburgers (en plukjes Gelders, een enkele Overijsselnees en zo) in hetzelfde schuitje. Zo Friesland bij een tocht wordt overstroomd door "derden"zo gebeurt dat bij ons ieder jaar met carnaval. Natuurlijk is het carnavalsgebied wat groter dan dat van de tocht dus het is wat verspreid, en je hebt dat veel buitenlanders niet verder gaan dan bv Breda en/of Den Bosch omdat ze denken dat er in Tilburg, Endhoven, Helmond of Limburg geen feest gevierd kan worden maar het verschijnsel is er wel. Natuurlijk ken ik ook wel Hollanders (en zelfs Friezen) die jaarlijks afzakken. Tja, zoals je Brabanders en Limbiurgers hebt die niks om carnaval geven , zo heb je ook Hollanders en Friezen die op een positieve manier wel besmet zijn met het virus ... We zien ze graag komen. Ze doen tenminste mee met het feest.
Zo zullen er ook Hollanders, Brabanders en Limburgers zijn die bij een tocht naar Friesland gaan en zich niet gedragen als de U..x-dragende meute.
Ofwel; ergens waar mensenmassa's "aktie" kunnen zien bij stempelposten, of neem je een vouwstoeltje mee om ergens in the middle of nowhere langs een vaart in de weilanden te gaan zitten?
(Ik ga zelf in dat geval naar de Noarder Ie of iets hogerop langs de vaart denk ik) | Gewijzigd: 5 februari 2012, 16:33 uur, door MartijnR
Ofwel; ergens waar mensenmassa's "aktie" kunnen zien bij stempelposten, of neem je een vouwstoeltje mee om ergens in the middle of nowhere langs een vaart in de weilanden te gaan zitten?
Ik ga ergens in the middle of nowhere staan met een quadcopter (mini-heli) om filmpjes te schieten vanuit de lucht.... mits de wind het toelaat.
denk bij de tegeltjes brug met veel beerenburg vuur en snert het word wel spannend hoop dat het lukt
Maar goed, voor iedereen die veegt in Friesland +1.
Voor de rest zeg ik, dit. | Gewijzigd: 5 februari 2012, 17:07 uur, door xzaz
Voor de rest zeg ik, dit.
Ijsdikte viel me tegen 8 cm op j.frisokanaal. 10cm onder de koebrug. Maar het grote water richting warns slechts 5cm/ het stuk naar molkwerum 5 à6 cm....
Er zit trouwens Wel mooi ijs onder de sneeuw!
De stukken slechter ijs hier en daar zijn als gevolg van de harde wind eerder deze week.
Er is een groot stuk geveegd vandaag... Hopelijk morgen de rest. Er wordt inmiddels volop gegooid.
Voor de rest zeg ik, dit.
Ja precies dat zal er voorlopig wel uitkomen. Ik vraag me trouwens af wie nu de grootste sukkels zijn om b.v. geen hovercrafts in te zetten. Ook blad/sneeuw blazen gaat gemakkelijker dan vegen
euh, wij Zeeuwen zitten ook in dat schuitje hoor! elk jaar komen er weer honderd-duizende brabanders, limburgers, gelderlanders en een pallet duitsers en belgen naar onze stranden...
Maar allen zijn welkom ! (en neem je portomonee mee !!)
Zeker met dit type sneeuw,nog steeds niet echt vastgeplakt
En ik denk dat er nu met deze temperaturen 2 tot 2,5 cm. per dag aangroeit
ondanks die sneeuw groeit het ijs dan alsnog wel ietsje aan dacht ik te horen op het nieuws, dus zo onbetrouwbaar is het ijs dan ook weer niet volgens mij, maar ik denk dat het grootste probleem sneeuwijs is. (dat zijn grote gedeeltes die ijs en en sneeuw gemengt hebben, en dat krijg je niet zo maar weg)
Mijn (on)weer foto's : Foto's
(Ik ga zelf in dat geval naar de Noarder Ie of iets hogerop langs de vaart denk ik)
ik ga even een paar honderd meter naar de bonkevaart lopen
Moet je kijken hoe het ijs erbij ligt wanneer er geveegd is:
En dit als er niet geveegd is:
En dit als er niet geveegd is:
ik kan bij de eerste in elk geval zien dat het geen sneeuwijs is, de 2e lijkt mij hetzelfde.
sneeuw OP ijs is niet hetzelfde als sneeuwijs. want sneeuwijs onstaat als het sneeuwt en vriest, dus komt er een papje als het ware te liggen, en dat vriest dan vast.
dat is enorm slecht ijs en breekt snel. de vraag is hoe je dat oplost, niet sneeuw op ijs wat er al lag. of heb ik het nu verkeerd?
je weet dat we het hier over stukken hebben die erg breed zijn (60 meter tot 500 meter) en die ook heel erg diep zijn?
Hier even een linkje: http://maps.google.nl/maps?q=koudum&hl...mp;t=h&z=14
Hier even een linkje: [url="http://maps.google.nl/maps?
Ja maar dat neemt nog steeds niet mijn argument weg toch?
of wat bedoel je nu precies?