blijkt dat er net gezegd zou zijn dat er gesprekken zijn over een mogelijke tocht voor a.s. zondag.
geloof het of niet dat maakt mij niet zoveel uit. het is wat mij net wordt verteld. En mag als geloofwaardig worden beschouwd.
Onweersdagen: 0
- Ijsdikte Leeuwarden: 10 centimeter
- Ijsdikte Sneek: 9 centimeter
- Ijsdikte Ijlst: 8 centimeter
- Ijsdikte Sloten: 10 centimeter
- Ijsdikte Stavoren: niet bekend
- Ijsdikte Hindeloopen: 8 centimeter
- Ijsdikte Workum: 10 centimeter
- Ijsdikte Bolsward: 9 centimeter
- Ijsdikte Harlingen: 8 centimeter
- Ijsdikte Franeker: 7 centimeter
- Ijsdikte Dokkum: 11 centimeter
- *Ijsdikte Bartlehiem: 12 centimeter
Ga het zo even exact vragen wb Stavoren, maar het goede nieuws is, men is nu begonnen met vegen!!!! Dus in iedergeval dik genoeg om op te staan. Kom later met een update en foto's
pluimpje
Wel apart dat de oper vanaf het begin al zo sterk afwijkt van de rest. Is dat soms de enige run die het sneeuwdek meeneemt?
voor leeuwarden moet je die van noordoost nemen en voor de meest westelijken noord en noord oost gemiddelde maken want met oostenwind wordt het daar niet veel warmer dan in leeuwarden;) | Gewijzigd: 5 februari 2012, 13:00 uur, door nielslwder
Hoop en enthousiasme kleuren vaak je mening of uitlatingen. Niets mis mee, maar ik snap dus wel dat ze wat oppassen daar met wat ze zeggen. Want iets te enthousiast en het giet niet oan, dan heb je de bevroren poppen aan het dansen.
Anyway, reken maar dat het leeft en reken maar dat ze al bezig zijn achter de schermen. Oh en of het doorgaat. Ja ik denk het wel.
De Elfstedentocht van '97 van de NOS op Youtube.
http://youtu.be/JI1sWsgqQXQ
dagen,waarvan...zwaar onweer op 0 dagen,onweer met hagel 4 dagen,onweer met windstoten 1 dagen.NOODWEER 0 DAGEN,alleen het weerlicht gezien verweg 3 dagen, alleen de donder gehoord 5 dagen van het onweer rondom nijmegen,onweer met veel regen 25 mm en meer 2 dagen
Opwarming van de aarde betekend niet dat we geen koude winters meer krijgen.
Nu al 3 winters op rij koud en sneeuw dus dat zal wel meevallen.
Hier is er nog niet geveegd, en ik weet ook niet wat de ijsdikte is voor het Slotermeer. Ben benieuwd wat JanKoudum vanmiddag te melden heeft over de Morra!!
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
als ik het wel heb was Stavoren de afgelopen nachten de koudste plek van Friesland dus daar zie ik niet zo snel een knelpunt.... Misschien nog niet bekend omdat het ijs zo dik is dat ze de boor nog niet door het ijs hebben gekregen....
En onder de bruggen. Maar dat heeft nog wel even de tijd om goed te groeien.
In Woudsend wordt ook al druk geschaatst zag ik, wat goed nieuws is voor het Slotermeer.
14 dagen matige tot strenge vorst wordt er over het algemeen gezegd, we zitten nu op een week? De sneeuw op het ijs is ook niet goed voor de ijsgroei natuurlijk.
Beste onweer 2012 : Op Dominicaanse Republiek 16 op 17 Juni! Zal nooit in Nederland overtroffen worden.
misschien is 1 van de bespreekpunten van de elfstedenorganisatie dat de omroepen de kleur oranje weg gaan filteren. Of dat ieder oranje hoofd automatisch een layer er over heen krijgt met dat friese waterplantje...